Dat is die ruimte. Als het goed is begin je op de bodem... al weet ik niet meer of je dan naar boven moet klimmen... Ik dacht dat je de boss gewoon achter die ruimte kunt vinden, als je een gang inloopt die verbonden is met die ruimte. Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) kom je met het klimmen van plateau naar plateau weer terug in het midden-/eindstuk van het level.
Hopla en nog een award; Demon's SOuls beste RPG 2009: [GT]60211[/GT] Voor mij toch wel onverwacht, gezien Dragon Age zich ook in die categorie bevond. En is dat niet het RPG favorietje van dit jaar? Maar ook wel weer verdiend, want DS was voor veel van ons een prettige verrassing. EDIT: En ook Gamespot geeft de RPG award niet aan DA, maar aan Demon's Souls.
gaan we zo eens even checken, ben eindelijk een beetje verder gekomen! Spoiler In een co-op potje tot de Flamelurker. Was best nog wel te doen....tot het moment hij zijn aandacht op mij vestigde . Zat echt op het randje van mijn bank. Episch!
De game heb ik vandaag na al de positieve berichten ook maar eens besteld uit Canada. Wel heb ik een paar vragen aan de mensen die de game al hebben liggen; -Wat houdt de online functie nou precies in? -Bevat de game een PvP functie? -Uit hoeveel uur gameplay bestaat de game ongeveer? -Is het verstandiger om eerst offline te beginnen ipv online? Wie zin heeft om met mij wat quests te clearen, add me. Ik ben redelijk nieuw op de PS3 scene maar ben actief op Uncharted 2, LBP en binnenkort dus ook Demon's Souls. GT: MrSoulSleeper
Dacht jij... totdat je de boss erna moet bevechten (en die komt al heel snel). Ja, je kunt hem verslaan. Dacht zelf eerst van niet (ik ben er ook later teruggekomen toen ik sterker was), maar ik had niet goed mijn ogen de kost gegeven. @SoulSleeper X: 1) Ben je online met je PS3, dan heeft DS de volgende extra functionaliteiten: - Het zien van andere spelers die het spel ook spelen en op dezelfde plek zijn (steeds heel korte geestvershijningen). - Berichten lezen (in bloed op de grond geschreven) die andere spelers hebben nagelaten. Je kunt zelf ook berichten achterlaten om anderen te helpen... of juist niet. - Bloedsporen: je ziet nu de laatste +/- 10 seconden van andere spelers die net voor je stierven op dezelfde plek. - Summon & Invade: je kunt hulp inroepen van andere spelers. Echter, als je levend bent kan in je game ook ingebroken worden door kwaadaardige spelers die op je gaan jagen. In geest vorm is geen inbraak mogelijk. 2) PVP ja dus... erg nasty, het is zelfs mogelijk één boss over te nemen om een speler zolang mogelijk tegen te houden. 3 ) Hoe lang heb ik er ook alweer over gedaan... 30 a 40 uur denk ik? Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je PVP leuk vindt (of je helpt graag mensen), dan wordt de speelduur nog veel langer. Sowieso heb je nog "light" en "dark" variations van werelden, gebaseerd op hoe vaak je bent gestorven in een wereld. 4) Ik heb het ook gewoon de hele tijd online gespeeld. Zelfs een keer een vijandige speler een kopje kleiner gemaakt. Je zult gaan sterven, bereid je daar vast maar op voor. Dan ben je in ieder geval beschermd tegen andere spelers.
@ Zifnap: easy on the spoilers, ik word graag verrast door een spel Iig dit snap ik niet goed. Spoiler In stonefang tunnel na de spin ben ik nu maar links gegaan en daar verder gespeeld, toen kwam ik dus bij de Flamelurker. Maar als ik rechts door die mijn ga kan ik een stuk naar beneden (waar ik overigens wel steeds dood val). Is daar ook nog wat te doen? en wat moet je met die gecko's? Mbt de speelduur: ik heb een tijd vast gezeten en zit nu al op 17 uur speelduur en heb wereld 2 nog niet uit. Maar goed af en toe loop ik ook wat te proberen in andere werelden, gewoon voor de fun
uitgespeeld gisteren.. EPISCH! game van 2009 wat mij betreft.. ga nu voor de tweede playthrough (new game+). snap nog steeds niet helemaal wat voor consequenties er zijn in de game als je bepaalde acties wel of niet uitvoert, en ik heb nog steeds gesloten deuren in het 1e level.. maar wat een briljante game is dit toch. Duimen maar voor een deel 2.
Ik heb nog niets gespoiled hoor, je moet nog steeds alles zelf ontdekken. @strapping young lad: dat deuren zijn gesloten heeft met de white/dark affinity van een wereld te maken. Check de DS wiki voor een uitgebreide uitleg. Het heeft o.a. te maken hoe vaak je bent gestorven in een wereld.
met hoeveel uur op de teller? En welk level ben je? Ik zit nu op 30 geloof ik, dunno of dat hoog is. Ik zie af en toe ook dingen bij armour staan als 'heal', maar hoe weet ik nou precies wat het effect is?
Soul level is nu over 100.. met 60 uur in mijn eerste playthrough. 1e run was ik een goed en had ik white character tendency.. mijn 2e run zal ik pure black tendency proberen te halen, wat inderdaad weer andere wegen vrijmaakt en zo zal je andere karakters leren kennen. momenteel ga ik voor deze: http://demonssouls.wikidot.com/north-regalia ben er bijna.. maar het is nu wel verdomde hard om upgrades te halen voor je karakter... het kost me nu 60.000 plus voor 1 upgrade.
even de 4e optie bekijken als je op start drukt.. deze laat (soms wat vaag) een witte, geen.. of een donkere gloed aan je karakter zien, ook aan de werelden. als je nu online gaat met de game zal denk ik alles wit zijn omdat er een white tendency online event is, wat inhoudt dat alles voor een week lang wit zal zijn.. de vijanden zullen wat makkelijker zijn en je hebt toegang naar andere plekken opeens (wereld 1-1, meteen linksaf in het begin).
daar keek ik gisteren ook, maar de deur was gewoon dicht.Hebben ze dat event ook bij de Aziatische versie? Heb trouwens de Flamelurker verslagen, 2e poging was raak Maar het beestje wat daarnaast komt moet ik denk ik even mee wachten? Ik heb al wel Spoiler dat megazwaard links gepakt, maar ik heb daar niet de abbillities voor
ik heb hem eerst maar even gelaten, komt vast nog wel een keer goed In wereld 3-1 had ik de demon zo te pakken en ook weer niet.... Spoiler nadat ik eindelijk door dat doolhof heen geworsteld was en al ontelbare keren dood was gegaan had ik die demon's doll of hoe ze ook heet gewoon in 1x te pakken! Huppah ik vet blij, gebeurt er vervolgens niks.....rondlopen, overal zoeken niks. Blijkt dat als je boven zo'n zombie-dude laat leven (waar de special key hangt) dat ze dan eindeloos respawnt. Op zulke momenten ben ik blij met een guide. Verder blij dat ik de Sage heb bevrijd want mijn verzamelde souls komen goed van pas. Ik check daarvoor trouwens ook de guide om te kijken wat ik het beste met die dingen kan doen. Er zit overigens nog zo'n kerel vast in de gevangenis en ik ben 3-1 al voorbij. Komt dat later nog? anyways weer helemaal hooked en in een paar dagen tijd er zo'n 10 uur in gepompt. Zit nu op zo'n 30 uur.
k heb hem eerst maar even gelaten, komt vast nog wel een keer goed In wereld 3-1 had ik de demon zo te pakken en ook weer niet.... Spoiler nadat ik eindelijk door dat doolhof heen geworsteld was en al ontelbare keren dood was gegaan had ik die demon's doll of hoe ze ook heet gewoon in 1x te pakken! Huppah ik vet blij, gebeurt er vervolgens niks.....rondlopen, overal zoeken niks. Blijkt dat als je boven zo'n zombie-dude laat leven (waar de special key hangt) dat ze dan eindeloos respawnt. Op zulke momenten ben ik blij met een guide. Verder blij dat ik de Sage heb bevrijd want mijn verzamelde souls komen goed van pas. Ik check daarvoor trouwens ook de guide om te kijken wat ik het beste met die dingen kan doen. Er zit overigens nog zo'n kerel vast in de gevangenis en ik ben 3-1 al voorbij. Komt dat later nog? anyways weer helemaal hooked en in een paar dagen tijd er zo'n 10 uur in gepompt. Zit nu op zo'n 30 uur.
Klopt. Als je nog niet in de gevangenis bent geweest, met mind flayers (magiers met octupus koppen), dan komt dat stuk nog.
huh dat stuk heb ik toch al gehad? Hoe kan ik anders de demon van 3-1 verslagen hebben. Wat overigens ook een zeeeeeeeeeeeeeer vreemde ervaring was: Spoiler opgeroepen worden als black phantom/demon in wereld 3. Loop je dan met je vage doek op je kop en hoe zit het met Spoiler die gasten uit wereld 3? Ik heb er drie bevrijd, maar alleen Sage zie ik terug in de Nexus. Komt dat later nog? zit trouwens nog wat door de wiki te kijken mbt de werelden die ik al heb gehad....toch wel erg veel gemist edit: hebben jullie nog wat met world tendency gedaan? Het gaat mij eerlijk gezegd wel een beeeeeeeeetje ver. en Spoiler Hebben jullie Old King Dorian verslagen?
Ik heb in mijn eerste playtrough geen rekening gehouden met world tendency. Ik weet alleen niet meer welke vent je gemist hebt. Het kan goed zijn dat je later een sleutel vindt en dan pas bepaalde NPCs kunt bevrijden. Als je NPCs hebt bevrijdt, dan moeten zij ergens in de Nexus zijn. Die sage zit daar inderdaad bij de pilaren, maar als je goed kijkt staat aan de andere kant bij de pilaren ook een priester (of je die moet bevrijden weet ik even niet meer). De rest staat een beetje in de middenruimte (de prins die je bevrijdt in de eerste wereld zit vaak op de balk net boven de middenruimte).