De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet je dan of een TV 1080p ondersteunt via component?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Meestal staat dit alleen in de gebruiksaanwijzing van de tv.

Wel bekend is dat veel tv's van Samsung en Sony 1080p via Component ondersteunen.

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat laatste is al zeker, want ik las laatst een artikel dat de ps3 geschikt was voor 3D.
    Ik zoek t artikel ff op

Dit kan je in de online handleiding bekijken.

Er is sowieso geen enkele Panasonic plasma die 1080p ondersteunt via component.

Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
  5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ferry34, kun je even de pm van mij beantwoorden? :)

Op Ibood zijn nu ook 2 HDMI 1.4 kabels te koop voor ~€16, levert dit nu echt een voordeel op tegenover de v1.3 kabels of pas over een hele poos met 3D tv's en dergelijke?

Voor dat geld is het natuurlijk altijd een koopje maar tegen de tijd dat je van deze functies echt gebruik maakt zijn deze kabels ook weer beter lijkt me.

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    HDMI 1.4

1. Netwerk.
    Versie 1.4 wordt de integratie van HD video, HD audio met Ethernet in dezelfde kabel.

2. Audio Return Channel.
    De televisie kan straks audio-signalen terug sturen naar een av-receiver om dit geluid af te laten spelen.

3. Snelheid.
    Opkomende technieken als 4Kx2K (zeer hoge resolutie) en 3D tv hebben meer bandbreedte nodig; HDMI 1.4 geeft ze die ruimte

4. HD in je auto.
    Een nieuwe connector wordt geïntroduceerd die de auto-industrie moet helpen om HD video en audio in de auto te integrereren met HDMI
    Kleinere connector - er komt een nieuwe, kleinere 19 pins connector naast de huidige connectoren.

5. 1 afstandbediening voor alle apparaten ongeacht welk merk.

Met HDMI 1.4 heb je ook geen HDMI-splitter meer nodig met een aparte HDMI-uitgang.
    De splitter wordt dan vervangen door een soort Switch/Hub.

7. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een enigszins irritant probleem, en ik hoop dat iemand hier een antwoord heeft.

Als ik mijn Xbox of PS3 op HDMI 1 of 2 aansluit, krijg ik wazig beeld. Sluit ik ze op HDMI 3 aan, is het beeld kraakhelder. Maar ik zou ook gewoon helder beeld op de andere aansluitingen hebben. Ik zelf kan geen afwijkende instellingen vinden, en het servicemenu word ik ook niet veel wijzer van. Het gaat om twee LG tv's. De 37LG3000 en de 32LH3000.

8. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Goedenacht,

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe televisie omdat de oude aan vervanging toe is (Oude Philips LCD, 66cm). Nu heb ik een beetje rondgekeken, maar ik weet niet zo goed wat nou eigenlijk wijsheid is. De televisie moet in elk geval Full-HD zijn, 80/81cm en niet breder zijn als (en dit is het meest vervelende punt) 79,5cm aangezien hij anders niet in de kast past. Omdat het een toestel moet zijn dat gewoon 5 jaar (waarschijnlijk langer) mee moet gaan, lijkt het mij verstandig om bij wijze van spreke 100 euro meer uit te geven en een LED TV in huis te halen. Bijna iedere fabrikant bied ze nu namelijk aan (Sony blijft achter?) en de normale LCD-televisies zullen er binnenkort waarschijnlijk wel uit gaan neem ik aan. Het budget is niet veel meer als €700,- Maar het liefst een zo goed mogelijke prijs/kwaliteitverhouding. De televisie word niet/nauwelijks voor gaming gebruikt, maar vooral voor HD-films via de Xbox 360 en natuurlijk normale TV via een satteliet ontvanger van UPC. Ik heb nu de volgende toestellen gevonden:

Sharp LC-32LE600E €600,-
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sharp/lc-32le600e/specificaties/348249/

Samsung UE32B6000 (volgens specificaties maarliefst 4mm te breed) €680,-
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/ue32b6000/specificaties/327491/

Samsung UE32B7020 (wat is het verschil met de vorige naast de prijs?) €850,-
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/ue32b7020/specificaties/327887/

Sharp LC-32LE705E €780,-
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sharp/lc-32le705e/specificaties/887181/

Sony KDL-32V5500 (Geen LED, 3mm te breed) €515,-
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sony/kdl-32v5500/specificaties/310141/

De rest van Sony is allemaal meer als een centimeter te breed

Philips 32PFL8404H (Geen LED, past goed) €605,-
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/32pfl8404h/specificaties/330416/

Panasonic TX-L32G10 (Geen LED, past goed) €565,-
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/panasonic/tx-l32g10/specificaties/326299/

Wat zijn jullie suggesties/ervaringen met deze tv's/merken? Iemand aanraders of overige tips?

Alvast bedankt!

DJ

Laatst bewerkt: 26 dec 2009
  9. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik een Samsung UE40B6000 (bijna hetzelfde als UE32B6000) en ik ben er onwijs tevreden mee. Beeldkwaliteit is goed en ik heb helemaal geen last van input lag. Het design is ook fantastisch, vooral hoe dun die is. Ik weet niet wat voor apparaten je erop wilt aansluiten, maar mijn LED TV heeft maar 1 scart en 1 av/component aansluiting, dus als je je Xbox alleen met component kan aansluiten, blijft er nog maar één aansluiting voor geen HD apparaten over. Voor de rest heeft die 4 HDMI aansluitingen en een PC In.

Btw, Sony bied ook LED TV's aan ;)

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
  11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    LED Edge Lit is wel leuk en aardig, maar het enige voordeel is eigenlijk dat ze heel dun zijn en energiezuinig. Boeit je dit niet? Dan kan je gewoon voor een andere goede LCD gaan binnen die prijsklasse. Plasma's zijn er niet in die maat dus die vallen af. Pas als het Local Dimming Led's worden zijn ze echt een match voor plasma's wat contrast betreft.

Laatst bewerkt: 26 dec 2009
  12. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Er is een klein verschil in het design, de 2e heeft een rood kleurig randje, ziet er erg slick uit. Verder is het gewoon het nieuwe model, daarom is ie duurder. Zit ook een internet aansluiting op, geen idee waar die voor dient. Er zit verder weinig verschil in, beide Full-HD en LED. Zijn allebei super-platte tv's, echt een streling voor het oog!

13. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    op de 7000 versies zit volgens mij een functie om video's naar je tv van je computer te streamen. Ook kon je er volgens mij Youtube video's mee kijken.

14. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind vooral het feit dat bij zwart beeld, de televisie ook écht zwart is bij LED televisies erg mooi. Of hebben moderne LCD tv's dit ook? Vooral omdat de Sharp TV waar ik de link van gaf een mooie prijs is én er precies tussen past lijkt mij dit een mooi ding voor ons. Is het ook een kwalitatief goede televisie?

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0

Lees nou eens wat meer in over LED TV'S......

Ik vind LCD LED pas interessant vanaf Local Dimming LED. Deze zijn pas te krijgen vanaf 3000+ euro. Deze zijn nauwelijks in NL of Europa te koop.

Ik vind dat wanneer de tv LED's heeft wil niet zeggen dat ook elke LED afzonderlijk aan te sturen is, dit is alleen bij de hele dure. De betaalbare blijven gewoon Edge Lit en is buiten stroomverbruik en dikheid echt alles behalve een kwalitatief betere tv.

Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  16. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn Panasonic 37PX80 (plasma) naast de Samsung B8000 (LED-LCD) van mijn pa zet, ben ik anders aardig jaloers. Dit is ENORM subjectief, dus je uitspraken slaan helemaal nergens op. Je kan best je mening geven, maar probeer het niet zo op te dringen. :emo:

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat zijn OLED televisies, en die zijn voorlopig nog niet te koop.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    2012 zal pas het jaar van de OLED worden.
    Dan pas start LG met de massa-productie van hun 32" tv's.

Samsung heeft nu een 14,1" en 31" klaar voor productie.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  20. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo beter huilie? :'-(

Ik weet niet hoe jou tv trouwens staat afgesteld, maar daar doe je echt iets goed fout in ieder geval. Ik heb zelf de 42PX80 en sommige bekenden een LCD LED, zou voor geen goud willen ruilen _O_. Ook al kreeg ik 3 tv's.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina