Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb dat probleem nog nooit gehad met mn arcade.

Nu zet ik meestal eerst mn Onkyo aan, omdat de xbox gewoon niet aangaat als die geen signaal kan doorgeven, maar toch heb ik m nooit opnieuw zien opstarten!?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt, maar volgens mij zijn het gewoon allemaal HDMI handshake problemen, en daar kan je zelf helaas weinig aan doen. Zo start bij mij de 360 niet door wanneer m'n receiver niet op de juiste ingang staat. Tijdens het installeren van een spel kan ik niet naar een andere ingang schakelen, want dan wordt het installatieproces afgebroken. De 360 geeft dan ook regelmatig de meldingen "Secure HDCP Link Lost" en "Secure HDCP Link Restored". Tevens pakt ie ook vaak stereo geluid ondanks dat ie op DD 5.1 staat ingesteld. Is het enige HDMI apparaat dat hier problemen geeft, de rest werkt feilloos.

3. karrsten

karrsten Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij nog helpen, hoe ik mijn Logitech G51 zonder optische kabel kan aansluiten op mijn Optoma HD20? Ik hoef geen surround sound maar wil toch graag beetje mooi geluid.

Karsten

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De beste HDMI handshake is tussen mijn Bravia , Sony BDP-350 Blu-ray speler en Onkyo 606.
    Als ik eerst de Blu-ray speler aanzet dan wordt automatisch de Bravia en Onkyo ook ingeschakeld en op de juiste ingang zet.
    Schakel ik vervolgens de Bravia in de Standby dan schakelen de overige apparaten zich ook automatisch uit.

De beamer heeft geen audio-uitgang dus moet je de G51 aansluiten op de Xbox360.
    Dat kan op een paar manieren.

1. Je gebruikt de component-kabel en sluit de G51 aan op de rode/wittie cinch-stekkers via een adapter.
    Cinch (female) > Jackplug 3.5mm (female).
    * De adpater is te koop bij elke onderdelenhuis voor < € 5

2. Als je de HDMI-kabel gebruik dan moet je een Microsoft Xbox360 Audio Dongle kopen.
    Om de G51 aan te sluiten heb je ook nog deze adapter nodig.

5. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    He hallo ik zit te twijfelen tussen deze 2 recievers van pioneer,

welke is het beste?

http://www.plasma-discounter.nl/receivers/pioneer-receivers/pioneer-receivers-cat-1559_210.htm

1: pioneer VSX-819H-K prijs 300 euro
    2: pioneer VSX-919AH-K prijs 400 euro

zit er nou echt veel verschil tussen deze 2? ik wil gewoon gebruik maken van dolby true hd en dts hd dat hebben ze allebei, ik wil gewoon 5,1 zet eropaansluiten dan het meer als 100 watt per speaker aankan.

gr theone.

6. daviddekanter

daviddekanter Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Gezien jou wensen zou ik voor de goedkoopste gaan.
    Zelf zou ik de duurdere doen zodat je ook al klaar bent voor 7.1 mocht je dit in de toekomst wel willen doen.

Als je dat niks kan uitmaken zou ik de goedkoopste doen want op het gebied van versterker enz. zijn ze gelijk.
    Eigenlijk zijn het dezelfde modellen alleen heeft de duurdere iets meer aansluitingen.
    De DAC's enz zijn intern gelijk.

7. BBE TheOne

Leuk Bevonden:
    0
    He! bedankt ik heb hem al:D maar ff snel een vraag als jij die mischien weet!

ik heb nu 1 hdmi kabel van de reciever out naar hdmi 1 ingang op mijn lcd tv,

mijn xbox en upc hd kastje em pl3 heb ik aangesloten op mijn reciever allemaal via hdmi.

nu wil ik ook graag het menu van mijn reciever zien op mijn tv? hoe doe ik dat?

gr theone...

8. daviddekanter

daviddekanter Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb de reciever nog nooit in het echt gezien maar denk dat je gewoon op setup of iets dergelijks moet drukken.
    Mijn Onkyo heeft ook een menu en dat krijg ik meteen in beeld als ik op setup druk.
    Het signaal van de reciever zal altijd voorrang nemen op andere signalen en dus moetd at geen probleem zijn.

Net even gekeken op de site van pioneer.
    Pagina 181 van de handleiding staat een uitleg over het setup men.
    Zit idd een setup knop op je AB zit links onder je direction knoppen.

Laatst bewerkt: 17 dec 2009
  9. BBE TheOne

Leuk Bevonden:
    0
    he ja, ik weet het als ik op setup druk op mijn AB dan geeft ie aleen in het display van mijn reciever iets aan maar niks op mijn tv?? en nu?? weet je wat ik nog kan doen.

ik heb dus een hdmi kabel van reviever out naar hdmi 1 in mijn lcd scherm, en de rest , tv hdtv en xbox en pl3 aangesloten via hdmi rechtstreeks naar reciever.

10. Daan10000

Daan10000 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als de vraag al voorbij is gekomen, heb niet veel zin en tijd om alles door te gaan lezen ;)

Ik ben van plan om binnenkort een home cinema setje te kopen met een HDMI input en output. Nu heb ik 2 vragen:
    1) Kan ik mijn tv-kabel in de home cinema set stoppen, en dat het tv-signaal via de HDMI out naar mijn tv gaat en het geluid over de boxen van de home cinema set?
    2) Kan ik mijn Xbox 360 met HDMI op de home cinema set aansluiten en via HDMI-out het Xbox beeld op mijn tv krijgen en het geluid van de Xbox in 5.1 over de speakers van de cinema set?

Alvast bedankt!

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Heb net even de handleiding van de 819 gedownload, en ik zag dit staan:

"Het schermmenu (OSD) verschijnt niet wanneer u uw televisie met behulp van de HDMI-uitgang hebt aangesloten. Gebruik
    component- of composite-aansluitingen voor het instellen van het systeem."

Ik vind het een beetje vreemd, maar blijkbaar krijg je over HDMI geen menu op je scherm. Alleen over component of composiet. De 919 kan volgens de handleiding wel het menu over HDMI weergeven. Welk model heb jij eigenlijk?

12. BBE TheOne

Leuk Bevonden:
    0
  13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ah, ok. In dat geval moet je de receiver via component/composiet met de tv verbinden! Dan zou het moeten werken. :)

14. Videostar

Videostar Member

Leuk Bevonden:
    0
    Logitech Z-4E

Beste mensen,

Onlangs heb ik een televisie/monitor, de Samsung p2470hd, gekocht
    en een Playstation 3 slim 250 GB. Het geluid kan echter beter vind ik.
    Ik ben dan op zoek naar een 2.1 setje (geen 5.1, i.v.m. ruimte).
    Ik ben geen kritische audiofiel dus van mij hoeft het niet in de duizenden euro's te lopen.
    Ik heb daarom besloten om voor een PC-speaker setje te gaan, namelijk de Logitech Z-4E.
    Alvorens ik tot koop overga, wil ik graag weten of deze Logitech Z-4E Speaker set wel aan te sluiten valt op
    mijn Samsung p2470hd of op de Playstation 3 slim 250 GB en zo ja op welke manier.
    Ik moet erbij vertellen dat ik niet echt een audio techneut ben.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen! :thumbs:
    Of hebben jullie nog een andere aanrader 2.1 set rond de 70 euro.

Bij voorbaat mijn hartelijk dank! ;)

Excuses als deze vraag in het verkeerde topic is gesteld. :)

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Met de goede adapter (verloopstekker) is de Z-4E op bijna elk apparaat aan te sluiten.

Moet zo ook even naar de winkel voor een paar adapters , wil mijn Speedlink speakers aansluiten op mijn Xbox360.
    Heb de oude Xbox360 nu aangesloten op mijn monitor , maar mis alleen nog het geluid.

16. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je wilt zeggen als ik een HDMI splitter met externe voeding koop ben ik van dit probleem af?

17. Videostar

Videostar Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor je reactie! :thumbs:

En hoe zou zo goede adapter eruit zien voor mijn totale set? En hoeveel kost zo een adapter (bv bij MediaMarkt).
    Ik besef dat ik veel van je vraag, maar ik ben een totale leek qua verbindingen.
    Dan ga ik vanavond naar de winkel en kan ik daarna Band of Brothers blu-ray bekijken met beter geluid! *)

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de hdmi-splitter van de Conrad had ik nooit geen problemen.
    Vivanco HDX 4.1 auto HDMI-omschakelaar.

De Vivanco werkt niet met een losse netadapter maar krijgt zijn spanning via de HDMI-kabel.

Een adapter kost maar € 1,90
    Ga zo naar de winkel en zal straks wel een foto online zetten.

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik twijfel nog steeds tussen een stereoversterker met 2 topboxen of een dolby surround installatie.

20. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    ikzou surround setje nemen. Kan je altijd nog je rear-speakers uitzetten ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina