Bronnen?
Gaat het trouwens om het ANSI contrast? Dus met een dambord-patroon in het beeld? Je moet wel iets hebben aan de zwartwaardes, dus niet met een totaal zwart beeld. Dat stelt geen drol voor :b:
Ik heb nog geen LED Local Dimming gezien bij iemand thuis dus daar kan ik geen oordeel over geven.
En wat moet je in hemelsnaam met fluctuerende zwartwaardes? Als er iets irritant is, dan is dat het wel. De 42PX80 doet ook een soort van dimming in sommige heel weinig voorkomende gevallen, echt vreselijk. Als ik dit had geweten voordat ik hem kocht had ik het ook zeker niet gedaan. Ik merk het niet in films, maar als ik bijvoorbeeld Fifa opstart, wordt het scherm zwart, en zodra het scherm weet dat er content aankomt, dan licht hij een klein beetje op. De brightness wordt heel licht verhoogd lijkt het wel.
En ik kies niet alleen plasma's door de zogenoemde zwartwaardes. Het beeld vind ik veel fijner om te zien omdat de techniek voor mij het mooiste en meest natuurlijke beeld creëert. Ook al zijn er LCD's die op papier betere cijfers heeft (iets waar je eigenlijk niks van aan moet trekken), als ik het beeld niet mooi vind ga ik hem niet kopen. Hetzelfde geldt voor een plasma tv
EDIT
Ik zat even rond te kijken bij de ISF calibraties van het HTforum;
Nog even een stukje uit de reactie van iemand na een ISF calibratie van de UE40B7020, de LED opvolger van jou tv.
Jou tv gebruikt ook die auto-dimming feature om die waardes te halen? Of heb je dit zelf uitgezet in je service-menu?
Laatst bewerkt: 28 dec 2009