The Shawshank Redemption
Ik weet nooit wanneer een film perfect is, ik heb immers in mijn hele leven niet zo heel veel films gezien. Deze starte ik gisteravond op, ging wat eerder naar bed omdat ik nogal slaap tekort had, maar toch wilde ik deze film zien. 137 minuten lang heb ik genoten van de prachtige sfeer en gebeurtenissen in de film. Er zaten op het midden en einde ook veel momenten in dat ik dacht dat het anders zou lopen. Lees:
Die Tony? Rock 'n Roll type die afgeknalt wordt en het laatste stuk dat Andy uit de gevangenis kruipt, zelf dacht ik dat hij zich had opgehangen omdat je hem ook een stuk touw zag meenemen naar zijn cel.
Edit; Oja, ik had ook totaal niet verwacht dat hij z'n vrouw en minnaar had vermoord.
Vooral bij het stuk van de oude gevangene, Brooks zat ik geboeid te kijken. De muziek, de sfeer, de manier waarop Brooks probeert verder te gaan in het normale leven.
[yt]WkSjw9h_FTs[/yt]
Ja, ik heb genoten van deze film. Ik vind series of films die in de gevangenis afspelen altijd wel tof. In het begin van de film had ik ook met m'n mond open gekeken toen het moment kwam dat die 'dikke' gevangene hard in elkaar werd geslagen en huilde om z'n moeder.
9/10
Heeft iemand nog aanraders voor mij?
Films als deze vind ik echt tof om te kijken.
Klik om te vergroten...