[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 11]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Ferron, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    The naked gun 3,33: The final insult gekeken. Laatste deel en de minste van de drie films. Grappen waar veel meer dan vorige delen inkoppers, enige wat anders was dan eerdere delen, is dat er (of het is mij nooit opgevallen) naast politiefilms ook andere films worden nagedaan, zoals The untouchables en The shawshank redemption.
    6/10
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    The Shawshank Redemption
    Ik weet nooit wanneer een film perfect is, ik heb immers in mijn hele leven niet zo heel veel films gezien. Deze starte ik gisteravond op, ging wat eerder naar bed omdat ik nogal slaap tekort had, maar toch wilde ik deze film zien. 137 minuten lang heb ik genoten van de prachtige sfeer en gebeurtenissen in de film. Er zaten op het midden en einde ook veel momenten in dat ik dacht dat het anders zou lopen. Lees:
    Die Tony? Rock 'n Roll type die afgeknalt wordt en het laatste stuk dat Andy uit de gevangenis kruipt, zelf dacht ik dat hij zich had opgehangen omdat je hem ook een stuk touw zag meenemen naar zijn cel.

    Edit; Oja, ik had ook totaal niet verwacht dat hij z'n vrouw en minnaar had vermoord.
    Vooral bij het stuk van de oude gevangene, Brooks zat ik geboeid te kijken. De muziek, de sfeer, de manier waarop Brooks probeert verder te gaan in het normale leven.
    [yt]WkSjw9h_FTs[/yt]

    Ja, ik heb genoten van deze film. Ik vind series of films die in de gevangenis afspelen altijd wel tof. In het begin van de film had ik ook met m'n mond open gekeken toen het moment kwam dat die 'dikke' gevangene hard in elkaar werd geslagen en huilde om z'n moeder.

    9/10

    Heeft iemand nog aanraders voor mij?
    Films als deze vind ik echt tof om te kijken.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2009
  3. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    The Green Mile ken je?

    Ook zo'n soort film.
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    The Green Mile vroeger weleens gezien op TV ja, maar volgens mij niet compleet van begin tot eind. Ik zal 's kijken. :)
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    The Green Mile is zeker een aanrader. Is een behoorlijke zit (3 uur+) maar erg indrukwekkende film.
     
  6. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dat stuk met Brooks is echt zo'n triest stukje :'-(
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    the green mile is ook zeker een prachtige film. Durf te wedden dat je er ook een behoorlijke brok in je keel van krijgt aan het eind van die film. Net als TSR een briljante film (beide een verfilming van een boek van Stephen King toch?)
     
  8. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Megan Fox in deel 2 wat tegenvallen. Deel 1 was ze lekkerder :D
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Green Mile is idd een toppertje, Spirited Away ook trouwens! Die hele sfeer is gewoon heerlijk en meeslepend.

    Gisteren Pocahontas 2, Avatar gezien. Zooooo wat een rollercoaster-ride. Je gaat je afvragen of, met een budget als deze, er niet een wat origineler script neergezet had kunnen worden want de film komt gewoon 1 op 1 overeen met deze Disney klassieker wat ook weer een rip-off is van een boek.

    Maar het was meeslepend, groots en het heftigste visueel spectakel wat ik ooit heb gezien. Dat het mijn eerste 3D film nieuwe stijl was (dus met shutter/polarized brilletje ipv rood/blauw) maakte het helemaal af.

    True ik ben geen blockbuster-hollywoodfilm-fan, maar dit was heerlijk :cool:

    8,5

    [​IMG]
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Inderdaad. In deel 2 lijkt ze af en toe wel van plastic. :eek:
     
  11. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    gister Avatar gezien in Adam en hij stelt me niet telleur.
    Geweldige animaties en de 3D shit doet het goed. niet te veel gekloot maar gewoon subtiele aanpassingen al was het in het begin wel ff wennen.

    Geweldig verhaal, alleen een beetje cliche en het was wel een erg happy end. Maar toch een toppertje en die eindbattle was adembenemend mooi en meeslepend!

    8,5/10
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ach , mensen moeten niet zo zeuren over happy endings vind ik zelf. Als een film geen happy end heeft en de slechterik overwint bijvoorbeel dan zit bijna iedereen weer van: 'ja wat een kut eind zeg'. Een happy end geeft ook gewoon een goed gevoel en daardoor houd je ook een goed gevoel over bij een film.

    Gisteren avatar in imax 3d gezien in pathe arena en wat een film zeg, heerlijk. De animaties zijn prachtig, het verhaal is simpel maar zeker niet storend en je gaat je echt inleven met de Na'vi. Je begint echt een hekel te krijgen aan de mens voor dit soort praktijken (durf te wedden dat als er nu een zelfde soort situatie zal zijn met een planeet waar iets heel kostbaars ligt , de mens (en dan met name de VS) exact het zelfde zal doen).

    Denk dat dit voor mij dé film van 2009 is, omdat ik (zelfs zonder popcorn/cola, mens achter de toonbank was tergend sloom daar) 2 en een half uur heb lopen kijken zonder ook maar te knipperen:+ die film liet me niet los, heerlijk!
     
  13. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: Goeie verwoording! :cool:

    Ik moet The Shawshank Redemption nog zien, hij is zeker wel een aanrader? las op imdb dat hij 1 van de beste films ooit is gemaakt, maar verder weinig van bekend (behalve stephen king gedeelte) Een film om in je up te kijken of zijn meerdere mensen toch wel nodig?
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Spirited Away is wel ok, maar heeft niet die magie van Castle Of Cagliostro, Laputa of Porco Rosso. _O_
     
  15. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    9.002
    Leuk Bevonden:
    3.335
    ken je de serie oz? ook erg goede gevangenis serie :)
     
  16. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Star Trek (2009)

    Vanmorgen gekeken op DVD. Ben totaal geen fan van Star Trek, maar vond het een erg goede film. Heeft me de hele tijd vastgehouden en niet meer losgelaten. Aanrader!!!

    8.5
     
  18. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    ^^ Gisteravond ook gekeken voor de tweede keer. Goeie film inderdaad:thumbs:
     
  19. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Net Iron Man er maar weer eens ingegooid. Blijft samen met de Dark Knight toch wel één van de betere superhelden films!
    En Gwyneth Paltrow is ook zeker niet vervelend om naar te kijken, en dan komt daar in deel twee ook nog eens Scarlett Johansson bij! :cool:
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hele mooie film. 't Blijf een erg treurig stukje met Brooks. Kom je eindelijk vrij na je hele leven in de bak te hebben gezeten en wat dan? Je bent niet meer van deze tijd en wordt nog steeds als een crimineel behandeld, een stigma waar je niet snel van af zult komen. Je voelt je onbegrepen en alleen en "vluchten" naar de bak gaat in principe niet, of je moet weer in criminele activiteiten willen vervallen. Het lijkt me ontzettend vereenzamend leven. Indrukwekkend uitgebeeld in de bovenstaande scene.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina