Forza Motorsport 3 [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heilproeme

    Heilproeme Active Member

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonda R zit er toch al in? (of haal ik NFS Shift er nou meer in de war?)
     
  2. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Multiscreen aanzetten en dan 1 van die dingen aanpassen (ik weet zo niet welke, dat zul je zelf even moeten uitvinden :+)
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja je haalt NFS Shift ermee in de war. :9
     
  4. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe het precies heet weet ik ook niet, maar ik meen dat het standaard op 45 graden staat. Dacht dat 63 graden zo'n beetje word gezien als de ideale instelling, maar dit moet je natuurlijk even voor jezelf uitproberen.
     
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Klopt, heb het zelf op 68 staan maar vind het nu ietsjes te ver af voor het beeld gezien. Wel erg veel vasthangers gehad in de arcade mode, maar in de career heb ik nergens last van.
     
  6. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    @nals

    Ik concentreer mij altijd eerst op de wegligging, alle upgrades voor de banden vering enz.

    Als je dan later ook je vermogen gaat opschroeven hoef je alleen een beetje te fine tunen, je komt als je op de (A) klikt in een geavanceerd menu waar je een aantal zaken wat preciezer kan afstellen.

    Ze maken gebruik van een aantal tune calculators, zoals bv die van Fuerdog.
    Als je naar de Forza website gaat kan je hem onder tuning vinden.

    Dit is allemaal wat uitgebreider, bv ook gear ratios. In Excel.

    Zal ff kijken of ik die link in de buurt heb.
     
  7. djaxelb23

    djaxelb23 Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Dikke auto's hoor !
    Maar weet je wat ik nou zo teleurstellend vind?
    Je kan wel zelf met die racemonsters aan de slag gaan, maar je kan niet tegen ze rijden....
    Weet je wat ook zo jammer is?
    Waarom geen nieuwe content die extra's toevoegt aan de al leuke ervaring die Forza 3 heet.
    Bijvoorbeeld.
    Een Championship, waarin driften het belangrijkste is.En dus niet als 1e over de finish gaan.Dat mis ik namelijk ontzettend in de Game.
    Wat ook leuk zal zijn, en heb t al vaak gelezen.
    Wanneer extra circuits???
    Een hele nieuwe season-mode?Waarin je dus uit gaat komen tegen al die gedownloade auto's.
    Echt, ik wil auto's ownen!!Snappie?
    Ik ben fan van de Nissan GTR 2010, maar zou heel graag die auto compleet zoek rijden, met een andere gelijkwaardige auto.
    Echt, cool dat ze dlctjes op de markt brengen, met de allernieuwste bakken.
    Maar het gaat uiteindelijk toch om het racen, niet zozeer om te showen hoe dik je auto is gemaakt door jou.Ofzo.
    Wanneer gaat men eens dlctjes op de markt brengen, met nieuwe race tracks, met nieuwe mogelijkheden(Drift), met season-uitbreidingen...etc. ??
    Over het driften, in elke race-game kan je driften.Niet zo moeilijk ook.
    Maar als er totaal geen uitdaging is, dan is het weg te laten.
    Verwaarloosbaar.
    FF een knopje indrukken, en je kan driften???
    Sorry hoor, maar dat is wel een beetje kort door de bocht.
     
  8. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tune generator werkt wel aardig, enkel is de remdruk bij mij dan wel te laag.
    Ochja, kheb hem nou wel al op punt staan na wat tweaken
     
  9. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    O dat wist ik niet dat je op (A) kon drukken. Zo maar even uitproberen. Ik vind die R1 Klasse trouwens ook steeds leuker worden helemaal met die Lola Aston Martin. En dat komt vooral door het gevoel als je zonder hulp middelen en op manual schakelen een goede ronde rijd op de Nordschleife :)
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik wilde eerst ingaan op je hele bericht maar daar vond ik zoveel onzin in staan dat ik dat toch maar niet doe.

    dit stukje wat ik wel geselecteerd heb zal ik je even piekfijn uitleggen.

    Toen FM1 uitkwam, was er een klein select groepje racers die de mogelijkheden zag van een simulatieracer op de xbox.

    de xbox maakte het mogelijk om vrij gemakkelijk met andere mensen te spelen en de simulatie maakte het gedrag van de auto's realistischer dan andere games deden(PGR2, NFS).

    in FM1 kwamen onderdelen van het racen als overstuur en onderstuur vaak aan de orde. dus ook het driften/powersliden. de ultieme manier om een auto onder controle te houden(niet de snelste, maar wel de beste manier, kun jij op het randje driften, dan heb jij de auto onder controle).

    in FM1 werd redatief weinig gedrift. iedereen was onder de indruk van de Paint Editor. de driftfilmpjes op youtube(vooral die van Project Blackjack) zorgde ervoor dat driften if FM1 steeds meer aanhang kreeg.

    met de ingang van FM2. is er qua verandering in de game vooral een veel uitgebreiderde paint-editor gekomen. dit omdat dit verreweg het meest indrukwekkende deel was van FM1. hier werden dingen vertoont wat niet mogelijk waren.

    in FM2 kreeg driften veel aanhang omdat er op het forum van FM2 een sectie kwam voor driften. hier werd een Setup register gestart wat het voor beginnende drifters makkelijker maakte. in FM2 waren nog geen drift mogelijkheden in verwerkt. maar werd het wel groot, voornamelijk omdat het driften in FM2 wel realistisch was ten opzichte van de NFS serie.

    tijdens de bloei van FM2 is het Turn10 team versterkt met Landall Williams(SideFX) dit is de oprichter van Project Blackjack. deze heeft gezorgt, samen met de community dat het drift element in FM3 werd opgenomen. maar wel onder de originele manier, dus niet in een speciale modes net als NFS waar je achterwielen van boter zijn gemaakt maar waar de auto totaal niets veranderd. alleen ten opzichte van de positie van de voorwielen(stuuruitslag) word er een puntenaantal toegekend aan de coureur.

    ze willen dus het originele concept van FM1 niet veranderen. het Driften is alleen een toevoeging voor Online, net als TAG en Keep the Tag.

    en daarom is de FM reeks zo inmens populair. omdat het realistisch is en de gameplay niet aanpast naar onderdelen in het racen.


    Duidelijk?
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Duidelijk, maar toch snap ik djaxelb23 wel. Waarom gewoon niet een paar races in de season mode waar het doel is om zoveel mogelijk drift punten te halen i.p.v. eerstes over de finishline te komen. Daarvoor hoeven ze niet de physics in die mode te veranderen, enkel de manier waarop een race gewonnen wordt.

    Dat het online populair is zal mij, als singleplayer gamer een worst wezen. Offline ben ik er geen bal mee terwijl ik het graag doe.
     
  12. djaxelb23

    djaxelb23 Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Kimi NL, bij deze wil ik U even kwijt dat ik me diep en zwaar beledigd voel door UW opmerkingen omtrent mijn bericht, die ik heb geplaatst omdat ik het leuk zou vinden, mocht er een DLC op de markt komen, die DE GROEP rijders,ZOALS IK DUS!, blij zal gaan maken!!
    Je uitleg is totaal nutteloos!
    Ik ben ontzettend blij met Forza 3, ben alleen VAN MENING, dat er meer in kan dan er AL in zit.

    Duidelijk??

    Echt je zegt zelf dat mijn bericht ONZIN is, waarom reageer je uberhaupt dan?
    Je haalt er een stukje uit, en gaat mij beledigen??
    Kom op hoor, grow up!

    En bedankt GOZER!
    Ik zie nu het NUT er niet meer van in, om mijn enthousiasme te DELEN met een ieder.

    Vraag me ook af, heb jij meegedaan aan de productie van Forza 3 ofzo, dat je zo stomzinnig reageert??

    Overigens...JA IK VIND MEZELF LEUK !!!
    Ik ben er klaar mee, wens iedereen alvast een mooi jaar met VEEL SUPERGAMES te spelen.

    Mij zie je hier niet meer.
    WTF zeg !
    Wie denk jij wel niet dat je bent??
    Overigens, is het ONZIN dat je een knopje in moet drukken om punten te scoren met DRIFTEN??
    Gozer, het DRIFTEN ZIT ER AL IN !!
    Alleen geen races, dat vind ik JAMMER!
    Want de mogelijkheid om dat geen te bieden wat ik zoek, en met mij velen, ZIT ER AL IN !!
    Dus hoezo de physics aanpassen??
    Je kan al DRIFTEN, alleen het doet niks...en die 2 achievements die je kan scoren, bijzaak hoofdzaak: ZET ER EEN MODE IN WAARBIJ JE DOOR GOED TE DRIFTEN WINT !!!KLAAR.
    Duidelijk???!!

    /Mod Een vriendelijkere toon en minder caps-lock mag ook wel - Pegas
     
  13. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee, blijven jij. :cool:
     
  14. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    zo goejemiddag _0/
     
  15. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Hmm, deels ben ik het eens met de verhalen rondom het driften. Dat deed ik al vanaf deel 1 gewoon voor kicks en plezier, waar ik Forza sowiezo niet meer speel om de snelheid want die is al in andere racegames overtroffen maar dat terzij.

    Het driftpunten systeem in FM3 gebruik ikzelf niet, maar ik vind het wel inderdaad erg flauw voor de driftliefhebbers die graag serieus drift events doen. Neem bijvoorbeeld Drag racen in FM3, daar heb ik helemaal niets mee maar voor degeen die het diggen there you go. Ze zeggen dat ze het orginele consept niet willen veranderen, maar toch vind ik persoonlijk dat de eerste FM agrassiever/rauwer was in zijn gameplay dat wat het voor mij leuk maakte hoewel de AI wel echt heel tergend kon zijn.

    Wat ik graag beter zou zien in de toekomst in Forza Motorsport, meer snelheids gevoel en een betere race ervaring. het hoeft qua snelheid echt geen 'Shift' te worden, maar het mag wel wat ruiger eraan toe gaan. Careermode zoals die nu is vind ik niet meer van deze tijd in console racespellen, en moet het eens omgegooid worden waaronder verdeelde events om zo voor ieder wat wils neer te zetten. De een rijd graag supercars, de ander een opgefokte Japanner, en de ander weer van de klassieke wagens. De regios kiezen was een brijante zet vanuit de eerste FM, alleen zou het gaaf zijn als je dat ook buiten de wagens merkt aan de parcour line up om een voorbeeld te noemen.
     
  16. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    gaat lekker hiero :p

    Wat is me dus afvroeg;

    Ik ben gemiddelde autoliefhebber, een gemiddelde racespellen-fanaat.
    Ik speel wel wat vaker arcade racegames, sims zoals bijv, Formula 1 spellen vind ik saai.
    Is Forza 3 toch iets voor mij?
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Je kan het proberen.

    Ik hou eigenlijk totaal niet van race games nog sim race games. Forza 2 vond ik afschuwelijk, net zoals Gran Turismo. Ik kan het gewoon niet, maar vandaag Forza 3 binnen gehad en gaat echt heerlijk speel op hard en alles is echt te makkelijk.
     
  18. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    verbeterde AI staat bij mij op nummer 1, dat ze Forza toegankelijker maken voor non-hardcoreracers oke, maar houd het dan wel speelbaar voor de hardcore racers, nu is er niks meer aan tegen die langzame hard AI. Daarmee gooi je meteen weer de single player weg. Dat vind ik altijd zo jammer aan Forza, de singleplayer gaat echt om het uitspelen en niet om de races zelf, die win je gewoon achter elkaar op gold en rijd je de hele race alleen vooraan. Voordeel van FM3 is de cockpitview die dat alleen vooraan rijden nog leuk maakt. In PGR heb je vrijwel altijd spannende races en dat ontbreekt nog steeds in Forza.

    verder mogen ze weer ff 3x gaan nadenken voordat ze weer een leuke online modus gaan verzinnen.
     
  19. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker waar, het spel is veel te makkelijk. Ik doe de single player races alleen nog maar om geld te verdienen om meer auto's te kunnen proberen...
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2009
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Absoluut mee eens, en daar blijft PGR2 ook echt Master in. De hele spel opzet van PGR2 blijft de mooiste die ik ooit gespeeld hebt, dat was echt een race avontuur van de bovenste plank. _O_ Deel 4 vond ik echt een dieptepunt als we aankomen bij die Career, maar dat ging gewoon helemaal nergens over.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina