[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Op zich moet hij helemaal geen extra poorten manueel forwarden, dat daar sprake was van een andere toegewezen poort is normaal door UPnP geregeld. Als je router het UPnP protocol helemaal correct uitvoert zou je 2 xboxen een open NAT moeten kunnen geven. De regel is dus eerst en vooral portforwards en DMZ opties niet te gebruiken en zien hoever je komt met UPnP aangeschakeld.

    Ondersteunt je router dit niet tegoei (voor 2 routers) kan je nog proberen via een met DMZ en porttriggering i.p.v. forwarding, maar dat levert meestal normaal nooit meer op dan een 2de moderate NAT.
     
  2. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ik heb vorige week een nieuwe router geinstalleerd, en alles leek perfect te werken, tot vandaag... Wil net Modern Warfare spelen, staat er opeens dat mijn Nat Strict is. Ik kom dus in geen enkele game.

    Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Heb het modem en router al gereset, maar hij blijft op strict... UPnP staat ook op enabled.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2009
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Leek alles perfect te werken of werkte het ook perfect? Ik bedoel was je NAT ook eerst effectief open met die nieuwe router? Anders is het misschieen een IP probleem gewoon. Maak je gebruik van een statisch of automatisch toegewezen IP?
    Kan je anders even het formulier van de startpagina invullen?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is er misschien iets bij de provider (Ziggo) veranderd ??
    Bijvoorbeeld een nieuwe IP-adress of DNS-server !?!

    Ziggo is nu volop bezig met het versnellen van hun netwerk naar 120/10.
    De modems worden namelijk automatisch door Ziggo aangepast.

    Het beste kan je de modem en router van de spanning halen (Utp-kabel uit de modem trekken).
    Na 5 minuten eerst de kabelmodem opstarten en pas als deze volledig is opgestart , druk je de Utp-kabel weer in de modem en start je de Linksys WRT320N op.
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Nog even terug komend op mijn NAT probleem: inmiddels heb ik op beide xboxen Open NAT gekregen. Hoe weet ik niet, want we hebben niets veranderd. :9

    Nja me is a happy man. :D
     
  6. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Pff, heb al sinds ik xbox live heb altijd een open nat gehad.
    Maar nu opeens stond ie op moderate.
    Ik dus me xbox een vaste ip geven en de porten forwarden.
    Gevolg: Nat: Strict 8)

    //Edit

    Tenminste dit geeft CoD: MW2 aan, als ik 'Test Xbox Live connection' doe dan geeft hij niks aan..

    //Edit

    En nu is ie weer open 8)
    Kwam vast omdat ik me router nog niet aan en uit had gedaan. :+
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  7. joepiek

    joepiek Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Al deze poorten staan inderdaad open precies volgens de link die je gegeven hebt, ik heb het geprobeerd met UPnP uit maar het maakt geen enkel verschil.

    Ik heb wel op een ander forum gelezen dat bij de firmware die ik heb van deze router het forwarden van poorten vaak niet lukt, dat je dat via Telnet moet doen. Heb jij daar een idee van hoe dat moet? Telnet starten voor de router kan ik wel, maar dan.
    De opdracht moet zoiets zijn:

    nat mapadd intf=Internet type=napt outside_addr=89.220.69.1 inside_addr=192.168.1.1 protocol=TCP outside_port=3389 inside_port 3389 mode=auto
    (deze heb ik van het andere forum geplukt)

    Welk ip-adresen moet ik dan gebruiken op welke plek, dat van de xbox, van de router of mijn internetprovider?
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het zou zo kunnen zijn aangezien je MTU veranderingen enzo bij sommige ST modellen ook a.h.v. telnet moet instellen, maar dat je niet eens poorten kunt forwarden zonder telnet is toch wel verre van gebruiksvriendelijk..

    Ik zou anders eerst eens proberen je firmware te updaten, en het gewoon via de routerinstellingspagina a.h.v. portforwarding of UPnP te proberen. Vergeet niet je veranderingen op te slaan en nadien je router even uit te trekken en te herstarten.

    Als je toch met telnet aan de slag wil, dan neem ik aan dat in het command eerst gewoon je (externe) IP moet, vervolgens het interne IP van je xbox 360 (aangewezen door router), dan het protocol UDP/TCP, en als laatste de poorten die beide hetzelfde mogen zijn om ze te forwarden (zowel outside als inside).
     
  9. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ik heb onderstaande oplossing op het linksys forum gevonden, en het heeft gewerkt, hij staat weer op open. Nu is mijn enige probleem nog dat internet op de laptops vaak heel erg traag is. Een pagina laden duurd soms wel een minuut... Filmpjes laden op youtube bijvoorbeeld, of zelfs hotmail inloggen duurd echt heel erg lang.=(

     
  10. coddeest

    coddeest Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net gebeld naar ze weer (3 maalscheeps recht) en er is nu ticket naar technische dienst gemaakt, ik moet me mobiel opgeven.

    nu vraag ik me af of ze me gaan bellen eerst nog en dan ondervragen of dat ze het gelijk erop zetten =)
     
  11. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Reeds opgelost door router instellingen aan te passen ipv modem instellingen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2009
  12. coddeest

    coddeest Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    yes me router firmware is geupdate :D bedankt iedereen voor tips..

    ik had zondag zoals ik 2 posten terug gepost had de 1e lijns gesproken zouden ticket maken dus ik nog wel bang dat 2e lijns moeilijk ging doen maar 2e lijns heeft niet eens gebeld of iets maar gewoon gedaan :D half uur geleden
     
  13. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is gaan ze je nog wel ff bellen......vragen ze of alles naar wens is verlopen :)
     
  14. stormjunkie

    stormjunkie Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    HTML-code:
    Het Probleem

    Wat is het probleem (strickt nat)?:
    Welke provider?=(Dxadsl]
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?=(adsl]
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?=(belcaom b-box]
    Modem type?=(b-box 1]
    USB/ Ethernet?=(ethernet]

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?=(windows]

    Router[]

    Welk merk router heb je?=(linkys]
    Welk router type?:WAG200G]
    Welke firmware?=( 1.01.05]
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?=(ethernetb]

    De Foutmelding[strict nat, slechte verbinging tijdens online gamen]
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?=(upnp open gezet, is voor een tijdje gelukt,
    maar omdat ik nu een andere pc ong in mijn netwerk gestoken heb in het veranderd naar stict,
    dien pc in draadloos, en via mac adres beveiligd. wordt heel af en toe gebruikt ]
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info)=(de gewoonlijke router afleggen, upnenp aanleggen]


    mijn opstelling

    deze drie zijn aangesloten op mijn linkys router,

    - vaste pc (win xp)
    -mediacenter pc (shuttle) (win7)
    -xbox


    men linkys router is dan aangesloten met mijn belgacom router (b-box)
    (want toen ik alles rechtstreeks op men belcagom router (b-box aansluitte had ik geen verbinding tussen mijn xbox en media center pc)

    en dien laptop is dan draadloos verbonden met mijn b-box router
    want dien router staat beneden, beter signaal.
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je hebt slechts problemen toen je een extra pc bij aan je router hing? Heb je iets van instellingen veranderd, toch geen MAC filtering aangezet? Je xbox is toch verbonden via kabel met je router neem ik aan, en niet met je PC en zo naar je router (ICS)?

    Nu UPnP werkte voordien, en het zou ook gewoon moeten werken, dus dat moet je sowieso laten aanstaan/controleren dat het aanstaat.
    Trek even je router uit, laat hem even uitstaan en plug hem terug in.
     
  16. stormjunkie

    stormjunkie Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    juist achter de aanlsuiting met dien pc zijn ze opgekomen
    xbox rechtstreeks naar linkys router aangesloten


    nenen het enige dat ik veranderd heb is dat ik mijn router (d-box wireless aangelegt heb)
    en daar mac adres voor wireless aangelegd, anders niets veranderd.
    en beide router afgeligt en weer aan niets veranderd
    heb nu enkele dingen veranderd, poorten open gezet,
    gaan we nu testen of het lukt
    vingers maar kruisen


    niets dus oftewel heb ik het verkeerd gedaan kans is heel groot
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2009
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah how, je gebruikt 2 routers dat had ik nog niet door, of overgelezen. Dus die Belgacom B-box is zo'n modem/router combo, en daaraan hangt je Linksys. Aan die linksys hangt dan op z'n beurt je pc's & xbox 360, zo klopt het toch?

    Sowieso geeft UPnP in combinatie met manuele portforwards normaal problemen voor een stabiele open NAT.

    Is er iets aan je router-router-xbox opstelling veranderd? En wat bedoel je juist met wireless aanleggen, gewoon aanzetten? Dat zou op zich geen probleem mogen geven. Die belgacom b-box, is dat een sagem?
     
  18. stormjunkie

    stormjunkie Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    van dien b-bbox dak et niet wweet

    tis een van belcaom zelf zo'n witte 3hoeke, staat niets anders bij

    en dien lapptop (pc is aan mijn b-box aangelsoten of moet ik heb ook aan men linlkys aansluiten en zo via één kabel naar men b-box gaan en alleen dien kabel krijgt dan internet???
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja 2 routers na mekaar geven normaal problemen/conflicten, je kan er best 1 als access point gewoon laten werken, stel hem in op vast ip, zet DHCP uit, etc. Verbind je 2de router a.h.v. een kabel in een lan poort met de eerste.
     
  20. Roynaldinho

    Roynaldinho Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Ik heb dit al een keer eerder gepost en dacht dat het probleem opgelost was maar niet dus. Het geeft vooral gezeur bij Modern warfare 2 online. Soms valt ineens de hele verbinding met de server waarin ik speel weg of de hele xbox loopt vast bij het online gamen.

    De ene keer geeft de xbox aan dat de verbinding ok is en de andere keer strict terwijl ik toch echt niks heb aangepast.

    Welke provider?:
    UPC

    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Kabel

    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Download (=5794 kbps)
    Upload (=1246 kbps)


    Welk merk modem heb je?:
    Zo ff geen idee...

    USB/ Ethernet?:
    Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je met ICS (Ja/Nee)?:
    Nee

    Welke Firewall heb je ?:
    Windows, avast, firewall in de router zelf staat aan.

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Belkin

    Welk router type?:
    F5D8233-4v3(01)

    Welke firmware?:
    3.01.29

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet.

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:
    NAT type staat op strict. Xbox test geeft aan dat mijn network configuration may limit the online experience

    Wat heb je geprobeerd?:
    DMZ: als ik dat deed was de xboxlive verbinding volgens de test goed. Echter had mijn pc dan geen internet.
    Echter:
    Na firmware update van router kreeg ik helemaal geen verbinding meer tussen xbox en netwerk. Router naar fabrieksinstellingen gebracht en nu heb ik wel verbinding met xboxlive. NAT staat echter weer op strict.

    Portforward: 50,80,88,3074
    Als ik nu DMZ gebruik geeft de xbox een MTU melding. (ik gebruik DMZ nu dus niet)

    Waar stopt de test?:
    Bij NAT

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Alle standaard zooi
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina