Vandaag 2 Films gekeken.
Film 1; the Orphanage (el orfanto)
Mooie film. Sfeer klopt. Lekker creepy mysterieus en nodige schrikmomenten.
8.5
Had met maten van me een tijd min of meer bezit over een oude meisjesschool (wat ook een bank is geweest en later een dansschool). Echt een enorm pand dat van binnen helemaal verpauperd was al. Toen ik een keer lag te pitten daar na 't uitgaan (gewoon op een matje in een of andere room, met nodige alcohol op anders zou ik daar NOOIT gaan slapen) gingen maten van mij met een zaklamp dat pand verkennen. Dat ding had dus zelfs "verborgen" kelders, waar nog de tafeltjes en stoeltjes netjes stonden en de schoolboeken nog op de bankjes lagen zoals 80 jaar geleden. Daar ben ik niet geweest, maar dat terzijde.
Anyway, het kwam me een keer op om daar met een laptop met een meid ofzo bijv. deze film te gaan kijken op de zolderverdieping waar al een creepy sfeer hing. Ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb lol. Niet dat de film an sich ZO eng was, maar ik denk dat de combinatie van "potentieel spookhuis"
(incl. rare geluiden, piepende deuren en krakende trappen) en deze film een behoorlijk scary gevoel had gegeven.
(weet niet of iemand van jullie ooit Saint Ange heeft gezien, krijgt ook veel slechte reviews maar die had ook een creepy sfeertje kan ik me herinneren)
Tweede film: Il Divo. Heeft allemaal filmprijzen gehaald maar snapte geen hol van die film dus kan 'm ook niet beoordelen.
Klik om te vergroten...