Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.vgchartz.com/

2. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Lol, de wii staat lonely bovenaan.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dankzij het artikel God of War Collection: The Future of Backwards Compatibility? van Eurogamer heb ik me eens terug bezig gehouden met die PS2 emulator en wat een vooruitgang is er geboekt. Zone of the Enders 2, Ico, Shadow of the Colossus en MGS3 hebben er nog nooit zo mooi uitgezien (en een pak beter dan PS2 met component op HDTV).

Als een groepje onafhandelijke programmeurs dit al kunnen, wat moet Sony dan niet kunnen bereiken? In plaats daarvan kiezen ze om hun PS2 titels terug uit te geven als PS3 en lekker wat poen te pakken.

De emulator zelf is legaal, enkel de bios dump van een PS2 die je nodig hebt is niet zo legaal.

4. Ankido

Ankido Guest

PlayStation toch nog langs Xbox 360 in 2009
    Op de laatste dag van het jaar is er rede tot feest bij Sony, eindelijk zijn ze langs hun grote concurent Microsoft. Tenminste, op de Europese markt. Wil je weten hoe dit tot stand is gekomen en wat nu de cijfers zijn?

Dat de PlayStation 3 na de invoering van de Slim editie en de prijsverlaging veel beter is gaan verkopen is geen groot geheim. Toch heeft het nog een tijdje geduurd tot Sony hun concurent in kon halen. En nu is het eindelijk zover, nog net in het kalenderjaar dat wij 2009 noemen stijgen de verkoopcijfers van de PlayStation 3 iets boven die van de Xbox 360 uit.

PlayStation 3 haalt Xbox 360 in!

Zoals je hierboven ziet is het verschil niet heel erg groot, maar ze zijn er zeker overheen. Helaas voor Microsoft zal dit verschil de komende tijd alleen nog maar grotere vormen aan gaan nemen. Zeker met de komst van Gran Turismo 5 en andere grote namen dit voorjaar verwachten ik dat er nog veel meer PlayStation 3 systemen verkocht gaan worden.

Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2009
  5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat had ik niet verwacht. Microsoft is echt bizar aan het stunten met de prijzen.

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Had ik eigenlijk wel verwacht, vooral omdat ik het zelf ook zie. Mijn hele kennis/vrienden groep hebben bijna allemaal een PS3, waarom? het is een Playstation. De naam hebben ze nog steeds mee, want mijn maten kopen het echt niet voor exclusieve games of andere dingen. Die kopen Modern Warfare 2, GTA en een footie en dat is het.

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Maar MS heeft voor het voorjaar ook genoeg grote titels klaarstaan. Zal een mooie strijd worden. :cool:

2009 was qua exclusives een slecht jaar voor de 360, en dat is nu uiteindelijk te merken in de verkopen. Komend jaar wordt zoals het er nu naar uitziet beter.
    Dat is volgens mij niet echt Microsoft, maar meer Bart Smit. :+ (als je die €150 voor een Elite koopjes bedoelt)

8. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik snap het eerlijk gezegd ook wel een beetje dat de ps3 ze heeft ingehaald.
    Ms heeft dat ook een beetje aan zichzelf te danken. Ik heb het dan niet over de games want die vindt ik er op de 360 nog steeds het mooist uitzien, maar ik bedoel eerder het live verhaal. Kom op ik moet om een demootje te downloaden een goldmember zijn en anders moet ik een paar weken wachten.
    Ja dag dan haal ik hem wel op de ps3 en aangezien ik daar de demo wel heb gezien en gespeeld haal ik hem ook voor dat systeem. En ik ben niet de enige die ik daar over hoor klagen. Ik heb bv al een poos geen verlenging meer voor mijn xbox360 gehaald puur voor dat gezeur tussen silver of gold member. Ik vindt dat ze gewoon het gamen gratis moeten maken en dat ze voor extra dingen wel wat mogen vragen net zoals nu sony van plan is. Als ik een game koop dan speel ik hem wel online maar ook niet zo heel vaak en dan vindt ik betalen voor online te mogen helemaal niet interessant. Ik koop hem dan wel voor de ps3 dan kan ik online gaan waneer ik wil zonder te betalen voor de paar keer dat ik dat doe. Willen ze de ps3 voor blijven dan moeten ze echt eens gaan kijken naar heel dat betaalsysteem.

9. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nee, dat ben ik niet met je eens, MS heeft de juiste weg hier gekozen, Nooit lag en altijd stabiele servers.
    Of dit bij de uitgevers van de games het geval is is nog maar de vraag.

10. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Halo en Call of Duty draaien altijd nog op user based servers. Gold is wel oke, en de €35,- per jaar waard, maar het zou pas echt waardevol worden als ze gewoon regio gebonden goede dedicated servers in de lucht gooien, waardoor je eens echt zeker lag-vrij kan gamen.

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nou, ik vind de Xbox sowieso al goedkoop. Daar komen dat soort bizarre lokale aanbiedingen bovenop. Ik kan me voorstellen dat het de casual gamer wel overtuigt. En dat is een grote groep, want de hardcore gamers hebben natuurlijk al lang een console thuis staan.

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ze slaan helemaal door met de prijzen van de Xbox360.
    Voor een losse 120GB HDD betaal je € 119 , terwijl je nu een Elite heb voor < € 180

13. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dan ben je dus een soort opgelicht

GameWereld.nl n.b. € 122.99 € 0.00 € 122.99
    Terwijl je hem ook voor

gcshop.nl 7.6 € 108.50 € 6.00 € 114.50

Kan kopen _O_

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Scheelt maar 5 euro. Melbuuln zal wel bedoelen dat de verhoudingen qua prijzen nu een beetje zoek zijn. Ik wacht zelf al een eeuwigheid op het moment dat die 120 gig eens wordt afgeprijsd. 120 euro vind ik teveel, helemaal als je bekijkt wat voor HDD's je nu voor dat geld kan kopen. Het is daarom jammer dat het alleen weer officiële zooi van MS moet zijn, i.t.t. de manier waarop Sony het aanpakt met de PS3.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat bedoel ik dus.

Ben heel benieuwd wat de uitspraak zal zijn in de zaak Datel vs Microsoft.
    Datel heeft Microsoft aangeklaagd wegend het uitsluiten van geheugen accessoires voor de Xbox360.

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nou nou, die 5 euro doet het hem hoor op 120 euro totaal 8)

Snap niet waarom ze het niet gewoon 80 euro gelaten hebben, zoals die actie een tijd geleden.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de MM (Hengelo) koste de 120GB vorige week € 75 , vind dat nog een redelijk prijs.
    Helaas weet je bij de MM nooit wat die volgende week moet kosten , heb zelfs al een keer een prijsverhoging op de zelfde dag meegemaakt.
    Morgens was dat ding ook € 75 en toen ik in de avond terug kwam was de prijs verhoogd naar € 120

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    op het gebied van exclusives lijkt 2010 toch echt naar Sony te gaan, ondankt het matige jaar van ms in 2009

let wel even op het feit dat er bij de pc/360 en pc/ps3 ook 'exclusives' staan...

maar die even niet meegeteld:

20 exclusives voor de ps3 en 7 voor de 360....

wel meegeteld

24 voor de ps3 en 13 voor de 360

vind ik eerlijk gezegd weinig strijd aan. :9

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En games die al op de 360 uit zijn (Star Ocean) en games hier niet in 2010 uitkomen of totaal niet in 2010 uit komen (Yakuza 4, FFXIII Versus) en games waarvan het nog niet zeker is dat ze in 2010 uitkomen (Twisted Metal).

Lijkt me dus dat ze hier in Europa een evenwaardige strijd gaan hebben.

20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    He kut, dacht dat het er meer waren :+ Ach, alles is beter dan dit vorig jaar.

Moet wel zeggen dat ondanks dat de PS3 méér exclusives heeft, die van de 360 me meer interesseren (op wat uitzonderingen na)

Maar goed... PS3 lijkt het (qua hoeveelheid) toch te winnen... hopen dat MS met nog wat leuke aankondigingen komt als ze dit nog willen winnen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina