Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Videostar

Videostar Member

Leuk Bevonden:
    0
    Logitech z-2300 op PC en TV/PS3

Melbuuln bedankt voor je reactie en de moeite! :thumbs:

Echter heb ik me bedacht! :+

Om ruimte te besparen wil ik één 2.1 set voor PC en TV/PS3. Ik ben tot de volgende selectie gekomen: Logitech z-2300, Creative Gigaworks T3, Logitech Z-Cinema (usb).
    Ik neig naar de Logitech z-2300*klik*.
    Om niet steeds met draden te willen switchen tussen PC en TV/PS3, moet ik dan een zogenaamde audioschakelaar of splitter nemen?, naar aanleiding van dit forumtopic*klik*.
    Ik heb echter geen idee hoe dat werkt qua type kabels en dergelijke.
    Zou iemand mij misschien willen uitleggen wat ik nodig heb om dit te kunnen verwerkelijken.
    Moet ik voor TV geluid een externe soundcard aanschaffen of lukt het gewoon zo al?

Mijn televisie is de Samsung p2470hd*klik*
    Mijn computer geluids kaart is de Creative X-FI XtremeMusic*klik*

Hierbij onderstaande foto's.

Links zie ik bij de 'rode' en 'witte' ingang' Audio R - L staan

Dit is mijn geluidskaart waar nu de kabels van mijn huidige speakerset inzitten.

Bij de Logitech z-2300 komt een gameadapter of iets dergelijks bij!

Misschien ben ik een 'lastige klant', maar dat komt omdat ik een totale leek ben en door de bomen het bos niet meer zie! :confused:

:thumbs:

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik de kabels van mijn Mac en Xbox360 tegelijk via een adapter in mijn speakerset druk heb ik zeer slecht geluid.
    Beide apparaten drukken elkaar weg , ook als er 1 apparaat uit staat.

Dit kan je oplossen door.
    1. Kabels van Mac en Xbox360 steeds handmatig omwisselen.
    2. Audioschakelaar.
    3. Speakerset kopen met een aparte AUX-in voor bijvoorbeeld een mp3-speler.

Laat je niet gek maken door de game-adapter van Logitech , dit is niets meer dan adapter die het 2 kanaals Stereo-geluid verdeelt over een 5.1 speakerset.
    Die is niet te vergelijken met echte Dolby Digitaal 5.1 geluid.

De beste optie is voor jouw en mij optie 3.
    Een Speakerset kopen met een extra AUX ingang.
    Op de speakerset zit dan een schakelaar waarmee je tussen pc en ps3/xbox360 kunt schakelen.

* Morgen even een bezoekje brengen aan de Mediamarkt.
    Op de site van Logitech en Creative wordt ik niet veel wijzer.

3. Videostar

Videostar Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor je reactie! :thumbs: Ik begin er steeds meer van te begrijpen.

Morgen ga ik ook even naar de Mediamarkt. Ik denk wel dat de keuze erg gelimiteerd wordt met als eis een extra AUX-ingang. :{
    Wel heb ik gehoord/gelezen dat er een jack ingang is in de rechterspeaker van de z-cinema (deze wordt met usb aan de pc verbonden), maar dan moet je volgens mij ook weer zo converter hebben :confused: .

*Klik*

Een audioschakelaar is niet zo goed?

Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  4. Videostar

Videostar Member

Leuk Bevonden:
    0
    Logitech Z-4E

Toch maar besloten om apart een Speakersetje te kopen voor TV/PS3. ;)
    Ik heb de Logitech Z-4E*klik* op het oog. Mijn allerlaatste vraag is nu:
    Kan deze set op mijn tv de p2470hd (zie elders op deze pagina voor foto's)

Ik heb een foto gevonden van deze speakerset qua verbindingen:

http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/6682/5079.jpg

Deze speakerset krijgt op het internet goede reviews en is redelijk compact wat goed uitkomt in mijn kleine kamer! :+

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren gekeken naar een speakerset met een aparte aux-in.
    Veel setjes hebben tegenwoordig een Aux-in , zo gauw je daar een kabel indrukt valt het geluid van de andere bron meteen weg.
    Had liever gezien dat er een keuze schakelaar aanwezig was waarbij je tussen de 2 bronnen kunt schakelen.
    Blijf maar gebruik maken van mijn huidige Speedlink setje.

6. Sound

Sound Iwrestledabearonce

Leuk Bevonden:
    0
    hey allemaal,

Ik heb een beetje door de faqs gebladerd en posts gelezen, maar ben toch nog niet echt iet tegengekomen wat mij zou kunnen helpen, dus probeer ik het toch even met een eigen post. (moderator sla me maar als ik hiermee de regels overtreed).

Ik ben op zoek naar en goede versterker die aan behoorlijk wat eisen zou moeten voldoen. Boxen heb ik nog. Ik heb in principe geen 5.1 setting omdat ik rearspeakers niet zo nodig vind en ik niet tegen al die snoeren kan die ik slecht kan wegwerken in mijn huis. Wat ik zoek is een leuke versterker waar ik een 360 (geen hdmi versie) een PS3 (wel hdmi uiteraard) en een samsung tv op wil aan kunnen sluiten (en als er nog meer ruimte is ook nog een mengpaneel en een Wii). daarnaast wil ik zeker ook dat hij bluetooth kan ontvangen en eventueel verzenden naar een draadloze headset. Aangezien dat misschien wel een 5.1 wordt neem ik aan dat dan de versterker dat ook moet zijn. Ik vroeg me alleen af of het uitmaakt of je op een 5.1 set gewoon geen rears aansluit? mis je dan iets op je gewone frontspeakers?

Kan iemand mij zeggen welke richting het beste in kan zoeken als ik zo'n 300 euro er aan uit wil geven? Is het wel handig om dan voor de losse versterker te gaan of kan ik beter meteen een goede set kopen? (De boxen die ik nu heb zijn redelijk oud, maar wel fijne Bose boxen)
    Alvast bedankt

7. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Bij de xbox kun je het geluid ook direct op de tv aansluiten , of een optische kabel naar de versterker en klaar is de 360. Aangezien je geen HDMI aansluiting op je 360 hebt is dit de enigste oplossing. De ps3 weet ik niets vanaf maar dit zal ongeveer hetzelfde werken denk ik.
    Hetzelfde geld ook voor de wii zover ik weet.
    Voor een mixer moet je gewoon een roodwit tulp kabeltje ernaar toe leggen of een splittertje ertussen leggen:)

opzich mis je niks door je front speakers zonder rear, maar het klinkt gewoon mooier met:)
    En het lijkt mij wel slimmer om gewoon een 5.1 incl/excl DVD/Bluray speler te kopen.
    Dat heb ik ook gedaan en daar heb ik mijn xbox+ Numark total control op aangesloten(soort mixer).
    Misschien even bij een mediamarkt langs gaan of even op een vergelijkingssite kijken voor jou budget, want jij weet zelf het beste wat jij wil:)
    Maar Versterkers tot 250 euro:)
    Misschien staat hier iets tussen:)

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf heb ik eerst een losse Yamaha versterker (reciever) gekocht en heb een tijdje mijn oude speakers gebruikt.
    Heb toen eerst een Subwoofer gekocht en later nieuwe Main-speakers.

Mijn nieuwe (Onkyo TX-SR606) heb ik als demo gekocht bij de Mediamarkt voor € 399
    De MM had de nieuwe 607 serie binnen gekregen en had voor de 606 geen plaats meer.
    Wilde eerst graag een Denon kopen maar de demo versie was teveel beschadigd.

Het beste kan je een hifi-zaak binnen stappen en kijken welke demo's zij op de plank hebben liggen.
    Een demo tv ( lcd/plasma) zal ik nooit kopen maar met een versterker (reciever) heb ik geen enkele probleem.

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Persoonlijk vind ik de meerwaarde van een 5.1 groot. Vooral met gamen (xbox) en blu-ray (ps:cool: is dit echt een beleving!

Onkyo heeft wel wat sets met surround versterker met 5.1 speakers.
    Je hebt minimaal 1 hdmi input (liever meer!) en 1 of meerdere oprische inputs nodig.

Voor je mengpaneel zal je stereo input moeten hebben. Je kunt voor t luisteren naar muziek er voor zorgen dat dit over 2 speakers wordt afgespeeld, want over 5.1 is dit minder mooi.

Blue-tooth zou ik echt niet weten.

Nogmaals: kijk ff op onkyo.nl en ga naar home theatre-packages. Dan kan je daarna op kieskeurig.nl kijken of deze in NL te koop is en voor welke prijs.
    Ik zal s voor je kijken.
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/o...3S3928788843&gclid=CMnul6WkiJ8CFdA93god-CDWLg

(in t zwart vind ik m ook echt mooi in tegenstelling tot de zilveren)

Deze receiver haalt de audio niet uit de hdmi, dus moet je de ps3 met hdmi + een optische kabel aansluiten.

Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  10. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kan er mij mss iemand de afmetingen (dus HxBxL) geven van de woofer van de Logitech Z5500? Thx

11. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    33x33x38 (HxBxL) Dit zijn de afmetingen van de 'kast' maar de sub zelf steekt nog 2 cm uit, en achterop zit nog een koelblok(?) dat ook een goede 4 cm uitsteekt :9

Ze zijn niet helemaal precies, maar het scheelt minder dan een halfe cm...

Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  12. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    (All credits to JoJo. Zijn respons op je vraag in the green mile voor het geval je die thread zou vergeten te checken)

Edit: Iemand was me reeds (lang) voor. Die nieuwe pagina heb ik waarschijnlijk gemist.

13. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Had het in The Green Mile al gelezen jah.
    Toch bedankt voor de 2 laatste reacties :b:

14. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van een xbox 360 welke is aangesloten op een 37" Samsung tv. Aangezien ik wat geld over heb lijkt het me leuk om deze set uit te breiden met een dolby 5.1 setje (dit heet geloof ik 5.1?).

5.1
    Ik heb bij de media markt deze setjes gezien die me wel aanspraken:

1. Samsung HT-TZ222 (http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...-tz222/330754/)
    2. Philips HTS3377 (http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...ts3377/328209/)

- Is een van deze aan te raden, of hebben jullie betere alternatieven?

5.1 + ambilight?
    Ze zullen beide geschikt zijn (ze hebben optic in) in combinatie met de 360, maar het lijkt me ook leuk om iets te doen met de belichting. Ik vind die Ambilight tv's altijd wel grappig, ik vroeg me afof er ook 5.1 setjes bestaan met dit licht er in verwerkt.

- Weet iemand hier meer over?

Muurbeugel
    Om mijn 37" scherm op te hangen en te kunnen kantelen heb ik een muurbeugel nodig. Deze leek me wel aardig:

EFW8246 (http://www.kieskeurig.nl/muurbeugel_...w_8245/330466/)

- Is dit wat? Of weten jullie een betere / vergelijkbare wellicht zelfs voor mijnder geld?

Kortom: ieder advies om de tv/gamehoek op te pimpen hoor ik graag.

Gr.

15. Sound

Sound Iwrestledabearonce

Leuk Bevonden:
    0
    Distoration, Melbuuln en Ferry bedankt voor jullie replies en adviezen! Ik zal is even goed gaan kijken, vind het jammer dat ik nergens zie of de versterkers ook een bluetooth connectie hebben. op mn werk hebben we een heel goedkoop slecht setje die dat wel heeft en dat is erg prettig wanneer ik van mn macbook internetradio (of wat voorn audio dan ook) de muziek over de boxen wil afspelen. nu kan dat via de Airport die ik heb ook wat betreft iTunes, maar ik krijg het niet voor elkaar om overige audiobronnen (bijv youtube filmpjes) zo naar mn boxen te streamen. maar goed, misschien moet ik dat dan maar los laten.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
  17. Sound

Sound Iwrestledabearonce

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Ferry,
    Even nog een vraagje mbt je laatste opmerking. hoe zie je dat terug in de specs van deze receiver en receivers in het algemeen?

18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Je kunt het zien als er bij hdmi staat: passthrough only.

Ik zie net in n folder van BCC de Onkyo HTS3200 voor €249 en dat is precies zo'n soort set.

Tegenwoordig heb je al zeer betaalbare receiver die wèl de audio uit de hdmi halen.
    Receiver die dolby true hd en dts hd kunnen, hoeven geen aparte kabel omdat dit alleen door hdmi kan.
    De ook zeer betaalbare onkyo 507 kan deze hd audio ook al aan en ook dus de audio uit de hdmi halen. Deze heeft veel aansluitingen en een audio-delay om lipsync problemen op te lossen.

Om te checken kijk je op de site vd fabrikant. Bij Onkyo staat dan bij de specs iets als: you need a seperate cable for the audio etc.

Laatst bewerkt: 4 jan 2010
  19. StefanG

StefanG Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    er staat volgens mij duidelijk bij de specs dat hij er wel bij zit

- Built-in Decoders DTS decoder , Dolby TrueHD , Dolby Digital , DTS-HD decoder , Dolby Digital Plus , Dolby Pro Logic II

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina