[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    ik had hem even losgekoppeld en daarna weer aangesloten , dus geen reset gedaan of wat dan ook, maar mijn NAT stond dus opeens op Moderate. Ik heb wat extra poorten open gezet en na de laatste kwam ik er niet meer in, verbindingsproblemen met zo'n internetpagina met foutmelding.

    toen heeft mijn vrouw hem nog eens laten vallen en sindsdien maakt hij dus een bromgeluid, nu ben ik eind vd maand jarig en ik wil mezelf dus trakteren op een
    nieuwe !

    ik gebruik geen wireless en het belangrijkste vind ik dat me verbinding voor spellen als MW2 en BF:BC2 top moeten zijn.

    en in de toekomst moet hij ook fiber power aankunnen anders kan ik straks weer een nieuwe kopen ...

    wat je met 802.11n of g,... bedoelt weer ik niet.

    Sitecom WL-350 Media Router , is dat wat ? wel prijzig ..
     
  2. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ja zoals jij het zegt zou dat kunnen, maar hoe zie ik welke ips er staan voor mijn xbox en pc? van de pc via ipconfig, of bedoel je een ander ip adres? En hoe vind ik die van de xbox?

    Sorry heb er niet zoveel verstand van.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ip-adres vindt je bij de Status van jouw netwerkverbinding of ipconfig.

    Xbox360.
    Settings > System Settings > Network settings > Configure Network.
     
  4. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, deze zijn niet hetzelfde, ips verschillen alleen bij het laatste cijfer.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is ook heel logisch.
    Elke apparaat heeft zijn eigen ip-adress , bijvoorbeeld 192.168.0.4 en 192.168.0.5
    De vorige gegevens als Gateway en DNS-server zijn wel gelijk !
     
  6. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Het subnetmasker van de pc + xbox zijn hetzelfde, de Gateway van xbox is hetzelfde als de DNS-server, DHCP-server en de standaardgateway. Dit nummer is hetzelfde als (waarschijnlijk) het apparaat beneden, namelijk 192.168.1.1, hierboven is het laatste cijfer een 2 en op de xbox een 3. Dus zal beneden wel een 1 hebben.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De router heeft zelf het ip-adres (192.168.1.1) , hiermee krijg je toegang toe het menu van de router.
     
  8. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit: Zit er al in, wat moet ik hier doen? 1 van de ips veranderen?
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ga je zelf nu sleutelen met de instellingen ???

    Ergens in het menu staat iets over het automatisch aanmaken van ip-adressen (HDCP).
    Een router werkt met 2 soorten HDCP.
    De verbinding tot jouw provider en de verbinding van router tot overige apparaten , deze verbinding moet je veranderen naar handmatig.

    Zo gauw je de instellingen saved , zal de verbinding meteen wegvallen !!!!!
    Want de pc en Xbox360 staat namelijk nog steeds op automatisch.
     
  10. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, nou jij vertelde me hoe ik in mijn router kon komen, dacht dat ik het op deze manier moest oplossen. ik zelf heb er niet veel verstand van. Als het op te lossen is door een nieuwe router te kopen doe ik dat liever idd.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De gedownloade gebruiksaanwijzing is van 26 juli 2004 :eek:
    Het maken van een statisch ipadress zal waarschijnlijk geen verbetering hebben op de werking van XBL.
    In de laatste firmware ook alweer eeuwen geleden zijn alleen wijzigingen gemaakt @Home en Speedtouch modem.

    Het beste is om toch opzoek te gaan naar een nieuwe router bijvoorbeeld de Linksys WRT54G2
     
  12. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    Mja het probleem zit em gewoon hier hoor^

    Waarom een splitter er tussen?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    mw2halo3 heeft een Ziggo aansluiting !!

    Als ze daar een router hebben uit de steentijd ( 2004) dan ben ik bang dat de AOP ( Abonnee Opname Punt) ook al jaren niet veranderd is.
    Bij de langzame internet-snelheden voldoet deze methode perfect , maar bij snelheden van 20Mbps moet de AOP toch veranderd worden.


    Maak hier in huis gebruik van de nieuwste antenne-verstekker van Ziggo.
    Het signaal vanuit de muur rechtstreeks naar de antenne-versterker en hierop zijn mijn kabelmodem , itv decoder en overige tv's en decoder aangesloten.
     
  14. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben een splitter omdat er geen plek was om nog een kabel naar boven te halen. Zou opzich wel te fixen zijn maar moeilijk. Weet je zeker dat het probleem hier zit?
     
  15. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het Abonnee Opname Punt? De Modem? Sorry ik heb er niet echt verstand van..

    Zal mijn internet het dus gewoon niet aankunnen, een nieuwe router kopen of ook nog een nieuwe modem of zelfs een nieuw internetpakket aanschaffen?
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat kan je toch snel even testen door je xbox te verbinden met je router rechstreeks (i.p.v. via switch) en je pc dan desnoods i.p.v. aan de router a/d switch even te hangen. Of werkt dat praktisch gezien bij jou thuis niet?
     
  17. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    De splitter en de computer beneden zitten aan de router. De 3 apparaten boven zitten aan de splitter. Ik kan straks even een kabel naar beneden leggen en proberen of het tegelijk wil. Maar volgens mij heb ik dat ooit al is gedaan en wilde dat ook niet.

    *ga het nu doen*

    Edit: in een halfuurtje spelen nu toch weggevallen, probeer het nog even maar reken er maar op dat het werkt op deze manier (xbox in router, pc in splitter). Welke apparaten zou ik moeten vervangen? Router/Modem/Internet?
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2010
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dus de switch ertussen uit en het werkt nu? Normaal gezien zou een switch op zich moeten werken, zolang je hem maar achter je router hangt anders moet je van je ISP meerdere IPs krijgen of je PC ergens als gateway laten werken om met beide op internet te geraken. Waarschijnlijk ligt het probleem toch gewoon ergens bij je router, aangezien die wel erg (ver)oud(erd) lijkt.
     
  19. mw2halo3

    mw2halo3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee als ik de switch ertussen uit haal werkt hij nog steeds niet. Internet viel toch nog wel. Ik zal wel even gaan zoeken naar een nieuwe router.

    Een vriend van mij had een router van het merk Linksys, die hier aanbevoen werd. Hij heeft problemen met zijn NAT, ligt dit aan het type en zijn deze op te lossen met bhulp van Linksys zelf of zal ik dit zelf moeten doen?
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hangt ervan af, van z'n opstelling, het routertype. Maar normaal gezien leveren linksys routers op zich normaal niet echt veel problemen aangezien ze deftig UPnP ondersteunen.
    Indien dit het geval is heb je verder eigenlijk geen werk meer met je NAT.
     

Deel Deze Pagina