Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb nooit gezegd dat ie slecht was. Ik vind hem alleen niet beregoed.
    Maar ik ben wel benieuwd hoe het speelt met een mage als main, gecombineerd met Morrigan en Wynne En Leliane.
    Magie is gewoon erg sterk in dit spel.
    Ik heb ook een puppet als archer (rogue) gestart, maar dat ligt me toch minder.

    En verder is het alleen maar ter opvulling tot Darksiders en daarna weer tot Mass Effect 2 :)

    EDIT:
    Ik het gespeeld als een dwarven noble warrior en ik vond het verhaal van begin tot eind erg goed uitgewerkt!

    EDIT2:
    Ik kan het ook niet hebben dat het me niet is gelukt een romance te hebben, en dat ik met mijn main geen 250 damage heb kunnen doen :D
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2010
  2. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    het werkt ook niet een romance te krijgen als je het voor de achievement doet, je moet er natuurlijk ook iets bij voelen hehe. gewoon gifts geven en de juiste dingen zeggen, en meenemen op reis werkt vaak ook.

    heb nu eindelijk gaxkang gevonden! sterke dude! moet ik toch even mijn tactics aanpassen om hem te kunnen verslaan, de helft van de special skills werken toch niet op m. en hij doet cone of cold, irritant! :p
     
  3. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb hem gister ook verslagen, ging gelukkig in 1x goed. En nog over de romance het blijkt dat wanneer je conversatie verkeerd loopt ze nooit meer met je de tent willen delen. En dat ze alleen nog vrienden in je zien dus dan kan je geen romance met ze hebben.

    Al is zevran en morrigan easy want die flirten toch wel, alleen bij leliane bijvoorbeeld. Krijg je in een conversation iets over wat je voelt blabla en wanneer je dan zegt van we are friends dan is het game over!
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Gifts geef je dus zeker via een beetje inventory kloten?

    Ik zou niet weten hoe ik die romance voor elkaar moet krijgen. In Mass Effect was dat een stuk makkelijker.
     
  5. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Jah in je inventory staan giftsm gewoon net zoals je spullen equiped bij characters! Je kan een lijst vinden met welke gifts het beste horen bij wie.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Gewoon... praten met vrouwen en doen alsof je ze begrijpt. Werkt altijd, dus ook in Dragon Age. :+
     
  7. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap niet wat er zo moeilijk aan is, mij is het gewoon in 1x gelukt, je moet het niet rushen en gewoon altijd de meest lieve uitspraak kiezen. en altijd kiezen voor de chantry, daar is ze gek van.
    misschien vinden sommigen van jullie het moeilijk om aardig te zijn naar mensen en is het daarom lastig deze ach. te krijgen :p
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Bij Morrigan moet je minder aardig zijn, maar één ding werkt altijd: ben het eens met anderen. Ga ze niet tegenspreken of terecht wijzen, toon begrip. Levert altijd een sterkere band op.
     
  9. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de romances komt het er uiteindelijk wel op neer dat je met gifts een heel eind komt. Selecteer de hele tijd de bovenste optie bij Leliana, Allistair en Zevran en geef ze veel gifts. Dan komt het wel goed.

    Bij Morrigan ligt het iets gecompliceerder: ze is een sarcastisch kutwijf, dus zorg ervoor dat je niet al te veel over liefde en andere 'zachte' dingen praat. Als je dat doet en haar persoonlijke quest afmaakt, zit het wel goed.

    De romances zijn in elk geval een stuk dieper dan in Mass Effect. Ze zijn simpel te spelen, al kun je ze nu ook krijgen als je niet de bovenste dialoogoptie selecteert.
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    En anders koop je ze om met gifts :D
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik zat bij Leliane al van af halverwege de game op 100%, maar verder dan een kus ben ik nooit gekomen. Elke keer als iik een conversatie start dan krijg ik 'I'm here for you...', maar daar blijft het dan ook bij.

    Mja, ach ik ben nooit zo van de virtuele romances geweest :D
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Waarschijnlijk moet er nog iets in het plot gebeuren?
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Was het maar zo simpel in het leven. :+
     
  14. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Je moet met haar gaan praten in het party camp. Dan zijn de conversaties veel uitgebreider dan in het veld zeg maar.
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, ik heb de game uitgespeeld, dus dat zal wel niet ;)

    Je wil niet weten hoe vaak ik terug naar camp ben geweest om met haar te praten. Ik snap er dus oprecht geen bal van dat er geen romance is uitgekomen. Ik heb haar alle andraste gifts gegeven, zo vaak mogelijk met haar gepraat. ZO lief mogelijk geweest, etc, maar no show :eek:
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  16. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    doorvragen over haar verleden, dan weet je welke gifts ze speciaal vindt en kom je ook eerder uit bij de side-quest die je kan doen. Leliane was een eitje, Zevran moet je bijna van je af slaan, Morrigan denkt in alles praktisch en je kan haar 3 gifts geven die de waardering enorm omhoog krikken. Sowieso komt zij er al heel vlot me,e als ze gekscherend zegt dat ze het koud heeft moet je alleen nog het juiste antwoord geven. vraag altijd naar of het eenzaam was, dat zijn ze schijnbaar allemaal geweest. En als al gezegd, doe en zeg dingen waar ze het mee eens zijn. Neem bv geen goede karakters (Alistair, Wynne, Leliane) mee als je naar de urn of sacred ashes gaat en samen wil werken met kolgrim.

    @ Gakkie:

    Speel het spel nog eens met een mage. Er zit een spell bij die het een eitje maakt om boven de 250 te scoren. Mijn karakter zit nu op een enkele hit van 810

    Mana clash haalt bij karakters met een mana pool diezelfde hoeveelheid eraf aan health. De doorsnee mages en emmisaries zijn in 1 keer dood, gele karakters bijna in 1 keer, en zelf lastige klanten als Uldred en gaxkang hebben hun leven gehalveerd na zo'n klapper. Hits van 300-400 zijn volkomen normaal. Je kan ook death hex/ death cloud combineren, dat is ook goed voor ruim 300 damage
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Leliane laat ik zitten.

    Ik denk niet dat ik eraan toe kom nogmaals de hele game met een mage te spelen voor die damage achievement. Wel gaar overigens dat warriors zo achterblijven in damage ? Zijn er mensen die een warrior hebben en wel boven de 250 single hit zijn uitgekomen? Zo ja ben ik erg benieuwd naar de build. Het spel was niet echt moeilijk voor mij, dus mijn build kan niet zo slecht zijn, lijkt me.

    Mijn warrior uiteindelijk gespecced als Beserker en Champion, maar nooit boven de 228 per hit uitgekomen...
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Leliane was lastig. Als je haar mee nam naar die helige urn van Andraste en haar Andraste bloemen geeft rond je haar romance af.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Been there, done that, maar je snapt em al, geen romance!
    Leliane is continue in mijn party geweest...
     
  20. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is bij Leliana volgens mij zaak om haar persoonlijke quest af te ronden (die met Marjolaine). Dan pas kun je de romance plezant afsluiten.
    http://dragonage.wikia.com/wiki/Leliana <-- Misschien staat hier nog wat informatie die nuttig is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina