volgens mij moet ik van 1 dude nog zijn lichaam vinden oid anyways demon van wereld 2-3: Spoiler Heb die megadraak verslagen die direct na de Flamelurker komt. 4e keer was raak met total protection, flame-ring en veeeeel spice. Was best nog wel te doen, al wist ik even niet wat te doen toen ie er lag, maar gewoon domweg op zijn kop hakken was voldoende . Kan nu verder naar wereld 1-3.....damn wat is dit spel ineens verslavend!
Na wat info te hebben opgezocht spreekt Demon's Souls me echt wel aan, maar hoe zit het eigenlijk met de verschillende klasses? Bij RPGs verkies ik meestal (eerst) de mage/magic user van het gezelschap, maar deze lijkt vooral te zijn toegespitst op melee action of heb ik dat mis? In de verschillende filmpjes zag ik ook wel sporadisch boogschutters of magic spells, maar het viel me op dat in alle het overgrote gros van de tijd gewoon met melee fighters/weapons wordt gespeeld. Naast dat feit zijn ze het blijkbaar ook eens dat het een redelijk pittig spel is van moeilijkheidsgraad. Betekent dat dat warriors de beste keuze zijn om ongefrustreerd door het spel te komen, of kan je toch ook gewoon evengoed als rogue/mage je char ontwikkelen?
Nee, sterker nog, de Royal klasse is "noob friendly" omdat deze met een magic projectiel aanval begint. Ik zet het tussen haakjes, want eigenlijk is het spel niet veel gemakkelijker. Dit omdat je een soort schijn veiligheid gaat voelen; je gaat namelijk nog steeds even gemakkelijk dood. Boogschieten lukt ook prima in deze game, maar alle combat is dodelijk in DS. Als magier wordt je net zo snel onthoofd als een warrior. Belangrijk is de locatie waar je vecht, met welke wapens je vecht (alle acties slurpen stamina weg, dus ook blokken & rollen & casten) en wat voor tegenstander je bevecht. @Kevf: die boss was toch behoorlijk heftig he. De eerste keer piste ik behoorlijk in mijn broek. Ik had echt zoiets van "jezus, hoe moet ik DAT nou weer bevechten". Uiteindelijk valt het dan weer mee; had meer moeite met de Flamelurker. Je hebt in dit spel wel klassen, maar dat is meer een begin setup. Daarna is het een kwestie van stats en spreuken & equipment kopen van souls. De ene klasse is niet beter in iets dan een andere klasse, dus je bepaalt helemaal zelf hoe je karakter zich ontwikkelt. Wereld 4 baby! Rollende skeletten en geesten met lasers in de ogen! Hahaaa.... Spoiler Vergeet je stealth ring niet om te doen. Dat maakt deze wereld stukken gemakkelijker.
@Dial: echt kopen dit spel en even door de eerste zoveel uur zo snel mogelijk heen. Ik speelde het spel veel te sporadisch maar als je het even echt wat aandacht geeft grijpt het je bij de strot vast en laat het je niet weer los. Ik ben ook voor de royal gegaan, voelt idd wat gemakkelijker in het begin. @Zifnap: Was idd heftig, maar de Flamelurker was veel moeilijker idd. Heb de Demon van wereld 1-3 ook alweer verslagen. Sterker nog zelfs 2x in een half uurtje Ik kwam eerst in een party van 3 terecht, demon verslagen en was toen weer levend. Daarna de wereld weer in om het zelf te proberen, liggen daar twee soul signs voor mijn neus Beide phantoms direct opgeroepen, die vervolgens knettersterk bleken. Ben door de wereld heen geramd als een buldozer. Ook wel een keertje leuk. Ik had vervolgens iets van 50.000 souls oid. Wat ik niet helemaal snap zijn de keuzes voor mijn stats. Als ik nu strength wil kiezen komt er helemaal niks bij. Moet ik die dan wel kiezen en komt er dan de keer wel weer wat bij? Want ik krijg mijn strength zo niet omhoog. Ik weet me ook niet zo heel veel raad met alle stones die ik verzamel, ik heb er echt knetterveel, maar degene die ik nodig heb voor mijn upgrades missen nog. Of moet ik ze ook gewoon in gevechten gebruiken om mijn wapens te versterken? edit: shit alsnog wat leuks gemist Spoiler Ene Biorr had me kunnen helpen. Die zat toch in de gevangenis direct na de Phalanx? http://demonssouls.wikidot.com/walk1-3-boss. Had die gast iig wel bevrijd. edit2: dit is wel vervelend: Spoiler Je krijgt behalve sleutels blijkbaar ook een hoed van die fat minister. Ik heb geloof ik wel sleutels maar geen hoed. Respawned die dude wel? Want anders kan ik niet meer bij Yuria komen volgens mij edit3: hopelijk gaat dit helpen Spoiler edit4 dan nog maar even: volgens mij kan je met je crossbow ook in een soort van sniper-mode komen? Maar ik weet niet hoe.
Ah ok, dat is toch wel een geruststelling dat alle 'classes' eigenlijk wel te doen zijn. Het ziet er ook echt wel goed uit, enkel blijf ik die block animatie met dat kleine schildje voor zich uit wel redelijk vreemd vinden) Lijkt me wel pittig/frustrerend? als er ineens uit het niets een andere online player je game kan joinen en je even kan komen backstabben..? Of werkt dat toch net iets verfijnder?
Nee, al word je wel van te voren gewaarschuwd. PVP is behoorlijk hard, maar invaden kan alleen als je levend bent... en aangezien je meestal dood bent (gaat) in deze game is die kans erg klein. Wat ik ook een mooi stuk vind is, als je weer terug komt in de eerste wereld om dan de rest te verkennen. Erg imposant kasteel, waarvan je in het begin van het spel alleen maar een klein stukje hebt gezien.
Voor degene die niet in het Zero punctuation topic komen, deze 'comic review' is echt wel droog. Overdreven of niet, dat belooft toch wel een uitdagend spel te worden, iedereen heeft het erover. Lijkt me anders ook wel best vervelend/frustrerend dat er geen pause-mogelijkheid is, zeker als er geen save-points zijn behalve na eindbosses... Demon's Souls
is juist wel cool, de tijd tikt gewoon verder. Zo krijg je trouwens ook te zien hoeveel tijd je nou echt in een spel steekt, want bij andere games krijg je altijd alleen de unieke speeltijd te zien. (dus doodgaan telt niet zeg maar) Ik zit onderhand op 32 uur, ben soul level 59 en vermaak me nog uitstekend. PvP verlies ik eigenlijk altijd maar dat komt omdat ik de Aziatische versie heb en ik kom dus regelmatig erg goede spelers tegen. Echter aan de andere kant zijn die weer juist super handig om te summonen. Het enige wat me wel opvalt is dat als ik levend ben het niet erg vaak voorkomt dat ik iemand kan oproepen. Ik laat eigenlijk bijna altijd wel een soul sign achter, vind dat juist 1 van de coolste dingen van het spel
man o man.. wat een spel. ik had mezelf beloofd de game weg te leggen omdat ik hem al 1 keer had uitgespeeld, en met 2 andere karakters al aan het spelen was, plus al bijna op het eind van een "new game +"... toch ben ik weer opnieuw begonnen met een royal class en blijf ik terug komen! Het is echt een vlaag frisse wind dit.. dit is hoe games moeten zijn, dit is pas interessant en uniek, dynamisch en diepgaand... met world en character tendency, met consequenties voor je acties en zulke grote levels dat ik nu nog steeds verdwaald raak (behalve dat swamp level, die slobbert). Deze game doet me denken aan hoe games vroeger waren.. niet te makkelijk en te mainstream zoals vele titels nu helaas zijn.. maar echt een game die je investeringen beloont. Ik hoop dat die 6e wereld ooit nog eens open gaat (land met giants) en ik hoop zeker dat er een deel twee aan gaat komen.. weet iemand hoe goed deze game heeft verkocht?
Hmm twijfel om hem te bestellen bij Axelmusic... Kost totaal 47 euro... Hebben jullie hem daar ook besteld?
Ik had hem bij dimensionplus gekocht voor 55 euro. als de game je enigzins aanspreekt en je houdt van een hardcore, diepgaande RPG met gigantische monsters en demonen, dan kun je niet fout gaan voor 47 euro. Ik heb er nu 150 uur inzitten in totaal.. speel je de game 1 keer uit dan heb je nog een boel gemist en is het de moeite waard om nog een keer terug te komen. aanrader als dit je aanspreekt.. ik zeg.. doen.
Heb jij ook reclames gemaakt over een energiemaatschappij ? Ik houd hier wel van ja! Denk toch dat ik hem ook maar bestel... Heb alleen nog een paar mensen op mp gemaild, dus wacht eerst ff hun reacties af Iemand een idee over levertijd van axelmusic??
Kijk eens aan.. bedankt Dial. Dat ziet er niet slecht uit voor zo'n titel.. atlus zal zeker blij zijn met de actie om de game ook in america te verkopen. Dan komt er zeker een deel 2 nu.. gaaf.
ik bedenk me net dat er wel degelijk meer savepunten zijn dan na demon's. Want de vijanden respawnen idd als je dood gaat maar alle paden die je hebt vrijgespeeld (hekken, deuren, verborgen gangen etc etc) dmv sleutels of hendels oid die worden niet weer teruggezet. Dat is vaak zo gekozen dat als je dood gaat in een level en je richting het einde ging je niet het hele stuk weer overnieuw hoeft te doen maar een soort van shortcut hebt. Zo voelt het eigenlijk helemaal niet, iaw verdomd goed gedaan ik verwacht dat het spel nog wel het dubbele gaat verkopen na alle goty awards.
Is ook zeker verdiend, al vind ik het wel schandelig dat we in de EU nog steeds van imports afhankelijk zijn bij deze game. Zo'n goede game en dan toch zo'n grote markt overslaan. Hopelijk krijgt de publisher na de VS de smaak te pakken en krijgen wij alsnog een release. @DiaL: DS is gewoon moeilijk, maar het is altijd je eigen fout als je "weer" doodgaat. Het spel straft gewoon keihard je fouten af en daar moet je tegen kunnen. EDIT: Haha, die Zero Punctuation review is trouwens erg grappig. Dat zijn precies dezelfde stukken waar ik ook voor het eerst doodging. Ben je net levend, vol goede moed sprint je naar buiten en duikt er uit het niets (later luister je beter en hoor je hem wel degelijk aan komen vliegen) een draak over een brug om je ter plekke te frituren. Daarna onder de tunnels in, word je daar weer uiteengereten door die klote honden! Awesome.
Heb er destijds HD-DVD's besteld en dat duurde volgens mij 2 weken. Maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen want dat is alweer 2 jaar geleden.
Zojuist besteld bij Axelmusic. Kwam op €46,75 met verzenden Edit: geannuleerd. Op IG voor 42 euro de Amerikaanse versie, met artbook, soundtrack en al gekocht nu... Weet iemand hoe het annuleren bij axelmusic precies werkt?