Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat verschil tussen DDR2 en DDR3 groot? Want ik vind de Asus wel mooier.
    Videokaart maakt me niet zoveel uit, want ik gaat er toch niet op gamen.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nee is niet echt heel groot, koop dan maar die Asus als je die toch mooier vindt.

3. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik jullie weer stoor. Ik heb nu 3 laptops waar ik uit wil gaan kiezen. De Asus vind ik het mooist alleen weet ik niet zeker of deze een scrollpad heeft, en dat vind ik wel belangrijk. Als we er even vanuit gan dat ie dat wel heeft welke is hiervan dan de beste.

ASUS (€680)
    HP-Pavillion (€649)
    Acer-aspire (€680)

Tweakers

4. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan beter even googlen naar batterijduur, hoe heet die laptop wordt, fangeblaas, opstarttijd etc etc. Das allemaal veel belangrijker dan een paar rammetjes of whatever meer. Dat verschil ga je niet eens merken.

5. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
  6. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben van plan volgende week een laptop te gaan kopen.
    Mijn budget is €900,- maar ik wil bij de laptop graag Office 2007 plus een goede (grote) muis kopen dus ik zoek altijd bij laptops met een prijs van tot €800,-. ^^

Ik ga de laptop alleen gebruiken voor internet, MSN, school, muziek etc., gamen zal ik er niet op doen. Ik heb gelezen dat laptops voor €400,- hiervoor al "makkelijk" voldoen, aangezien ik dus relatief lichte programma's gebruik, maar tot €900,- is het gratis voor mij en alles wat ik daaronder niet opmaak krijg ik ook niet terug dus dan kan ik maar beter alles eruit halen dacht ik zo :D

Waar ik vooral om geef is dat de laptop snel, stil en zuinig is. Dat houdt dus in (voor zover ik er wat vanaf weet :p) een goede processor met kloksnelheid, minimaal 4GB werkgeheugen, windows 7 en een goede accu. Zoals boven gemeld kunnen zaken als een goede videokaart mij gestolen worden. Verder heb ik mij laten informeren dat op laptop gebied Acer, HP, Toshiba en Sony goede merken zijn?

Anyways, Ik ben bepaald geen kenner op dit gebied, dus ik dacht misschien hebben jullie nog wat tips/goede laptops die ik moet weten! :)

Dit is iig de laptop die op basis van bovenstaande "eisen" mij het beste lijkt:

http://www.laptopshop.nl/product/85698/acer-aspire-7738g-664g64mn.html

(ik ga de laptop overigens vooral als desktop gebruiken en maar af en toe mee naar school nemen, dus ik kijk vooral bij 17 inch schermen)

Buiten al dit heb ik een 2e vraag;

Hoe zijn al die laptops geprogrammeerd bij aanschaf? Mijn huidige PC was vroeger van mijn ouders. Hij heeft iets van 6 schijven met elk 30GB oid, maar mijn ouders hebben gedurende een paar jaar eigenlijk álle programma's op dezelfde schijf geinstalleerd als waar het besturingssysteem op stond met als gevolg dat die schijf nu helemaal vol is. Daarom is mijn PC nu ook térgend langzaam en wil ik er iig voor zorgen dat ik mijn laptop van begin af aan zodanig indeel dat dit voorkomen gaat worden :p

7. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Hallo Meneer Stefan,

ik heb ff voor je gekeken. Dit is wat ik voor je heb kunnen vinden. Zit geen office 2007 op, maar de bijgeleverde muis maakt veel goed.

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 4 jan 2010
  9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoezo moet je dan een laptop van 6GB DDR3? Ik zou liever kijken naar bouw van de notebook, iets van aluminium ofzo.

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Omdat je persé zoveel geld eraan gaat uitgeven, anders kan je net zo goed een van 500 euro kopen voor wat hij er mee wil doen, en de videokaart maakt niet uit. Dus kan je net zo goed wat meer geheugen erin doen? :+

11. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is een mooie laptop! Alleen op de site van Zerom staat dat hij een DDR3 schijf heeft terwijl er op laptopshop staat dat hij "maar" een DDR2 schijf heeft. Op laptopshop staat vervolgens ook dat hij 3 USB poorten heeft en op Zerom staat dat hij er weer "maar" 2 heeft? :p

Verder staat er tegenwoordig bij bijvoorbeeld Acers dat ze rond de 4 uur meegaan qua accu, en bij deze Toshiba staat er 2 uur.

Ik weet niet of je misschien hier persoonlijke ervaringen mee hebt of hoeveel waarde je hieraan allemaal moet hechten? (Ik weet het iig allemaal niet:9)

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
  13. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0

Het is uiteindelijk de Acer geworden \o/

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  15. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn geheugen van mijn laptop graag wat uitbreiden. Is dit voor alle laptops hetzelfde of moet ik een specifiek type voor mijn laptop hebben.

Volgens CPU-Z zit er nu het volgende in:
    DDR2 PC2-4300 (266MHZ) en ik heb een Benq Joybook P51.

16. Shotgun Edd

Shotgun Edd Alaaf!

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is het belangrijkste: DDR2 PC2-4300
    Voor de rest zal ieder merk wel kunnen.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En let er op dat je So-dimm geheugen neemt! Anders past het niet.

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Pff.. al die laptops lijken tegenwoordig op elkaar. Ik wil gaan voor of een Asus, of een HP. Denk ik rond de 500-600 euro, dan zal ik al snel op 4 gb geheugen zitten.. geen idee eigenlijk, zijn er nog leuke goeie acties bij de MM of laptops die jullie aanraden?

edit; Toshiba schijnt ook goeie laptops te hebben.

Laatst bewerkt: 11 jan 2010
  19. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik las onlangs nog enkele reviews van notebooks in die prijsklasse voor vriendin die ook op zoek was naar een redelijk portable ding (dus vnl. niet te groot scherm en deftige batt.), maar toch hardwarematig iets zwaarder dan een echte netbook om er ook in beperkte maten grafische ontwerpprogs op te kunnen draaien.

Een van de geselecteerde was toen een Vaio, maar ik weet het modelnr niet goed meer, dacht een VGN NWiets. Ik dacht dat de meeste Vaio's toch in een hoger prijsklassement zaten, maar blijkbaar niet meer. In elk geval naast de erg gunstige review op pcmag/world.com (ontgaat me) stond hij ook in een Bestbuy laptop guide van Tweakers toen ik hem daar ook even opzocht, waar hij trouwens ook erg positief onthaald wordt.
    Misschien wel even het checken waard dus, want kwalitatief heb ik op mijn (grotere) Vaio('s) eigenlijk nooit iets aan te merken gehad.

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Zit er over na te denken om deze aan te schaffen:
    klik

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina