Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Heb vroeger wel eens FF gespeeld, demo's dan op de PSX van m'n broer. Vond het altijd zo lastig, maar ik was ook erg jong. Ben onlangs weer begonnen met Final Fantasy: Crisis Core op de PSP, echt een gaaf spel. Begin RPG's steeds leuker te vinden, moet er gewoon de tijd voor nemen. Deze ga ik dan ook zeker aanschaffen. Eerst maar eens Lost Odyssey uitspelen. :)

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    En dat terwijl je nog geen enkele turn-based RPG hebt uitgespeeld ;)

Ik zit iig wel op een nieuwe te wachten. Blue Dragon en Lost Odyssey staan bij mij in de top 5 van beste X360 games.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    kan je nagaan als ik dat al zelfs halverwege een spel heb :+

als ik ES en LO heb uitgespeeld komt FFXIII er misschien.....

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Eindfilmpje Final Fantasy XIII

[gtuser]336891[/gtuser]

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    had het een paar uur na het eten even gehad met kerst vieren.

Toch maar nog ff laatste dungeon FF4 gedaan en uitgespeeld./ Geweldig spel.

Wellicht nog aan FF5 beginnen

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik heb een vraag van een heel andere orde. Ik heb regelmatig de gaming marathon van Persona 4 (RPG op de PS2) gevolgd op Giantbomb en het leek me leuk ook iets in die trant te doen voor de nieuwe FF.

Waar ik aan denk is het volgende: Een marathon dus voor de nieuwe FF, waarin een RPG liefhebber (een forum member of desnoods iemand van de XBW staff) het hele spel doorlopen. Of dit werkelijk een 100-urige marathon wordt durf ik niet te zeggen, want dat is wel heel erg lang om aan één stuk te gamen. Maar we gaan het natuurlijk wel proberen. Alles, van begin tot het einde, wordt gefilmd en per "aflevering" van 80 a 90 minuten geupload naar... tja, misschien wel Xboxworld.nl? Een plek in ieder geval waar iedereen het kan bekijken en ons avontuur kan volgen. Ik heb het nog even niet over de technische beperkingen (ik heb bijvoorbeeld zelf niet de ruimte om deze hoeveelheid te uploaden), maar meer over het idee.

Je moet in ieder geval veel kunnen lullen, vooral over RPGs (en desnoods over gaming in het algemeen), want we gaan natuurlijk niet in stilte gamen. Zie het maar als een duo sportcommentators, die continue commentaar bij een wedstrijd geeft. Alleen spelen we nu FF van het begin tot het einde door. Inclusief een dosis humor en cynisme natuurlijk (ook de nieuwe FF zal vol met JRPG cliché's zitten). Het wordt natuurlijk tegelijkertijd een grote spoiler walkthrough van twee veteranen die bekend zijn in (J)RPG land. Zelf ben ik minder bekend met de Final Fantasy games (de enige die ik uitgespeeld is deel 7), maar speel ik wel al 20 jaar RPGs. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als jij als partner de FF guru bent. En het wordt ook een groot eerbetoon aan wat allemaal zo mooi is aan het RPG genre en de Fintal Fantasy serie.

Anyway, wat vinden jullie van dit idee en lijkt het iemand leuk om aan deze marathon mee te doen?

Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  7. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pfffff ik zou niet eens de tijd hebben om te kijken :p

Persona 4 is ook een erg lange game trouwens hoor :)

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik maak tijd hiervoor. ;)

Het lijkt me maf idee, maar wel een keer leuk om te proberen. :)

9. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ben wel iemand die het commentaar kan leveren en die veel weet van de FF serie. Alleen duren de kortere FF games al 20 uur om uit te spelen.

Beetje zonde dan van iemand zijn tijd om 20 uur te kijken als hij ook 20 uur kan spelen.

Ik heb pas FF4 uitgespeeld en ga denk ik vanavond beginnen aan 5

10. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ben ook wel een FF kenner, heb bijna elk deel gespeeld en speel inmiddels ook alweer bijna 3 jaar FF11. RPG is sowieso wel 1 van mijn favoriete genres. Alleen ben ik het wel met BigSyke eens dat zon 50 uur ( want dat verwacht ik minimaal met sidequests erbij ) kijken naar een duo dat FF speelt maar weinig gamers zal trekken. Mensen die RPG's interessant vinden kopen waarschijnlijk de game en de groep die RPG's of JRPG's eentonig vinden die gaan echt geen 50 uur kijken.

Maar... ik moet wel zeggen dat ik het een tof idee vind. Filmpje met dat groepje japanse vrienden wat FF speelt vind ik geweldig om te zien. Hoop dat je iemand vind die hier en de tijd en de kennis voor heeft. Mocht het lukken dan zal ik na het spelen van de game ( wil uiteraard zelf het verhaal ontdekken en de game verkennen ) zeker eens na jullie werk gaan kijken. Succes !!!

11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik denk dat je beter een samenvatting zou kunnen maken. Neem bijvoorbeeld de retrospective van gametrailers als voorbeeld. Ze geven leuke achtergrond informatie over de serie en vertellen in het kort waar het verhaal over gaat en hoe het level/skill systeem werkt met alle mechanics.

Dit doen ze in ongeveer 7-10 minuten per spel.

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik zou niet te snel oordelen over het feit dat gamers het niet interessant vinden. De marathon van Persona 4 was namelijk ook een groot succes (veel reacties op de site en daarbuiten), dus waarom zou het niet kunnen bij FF? Het is ook niet aan ons om voor anderen te oordelen of kijken minder nuttig is als gamen... believe me, kijken kan ook heel gezellig zijn. Dat heb ik zelf ook wel gemerkt als RPG geek bij de Persona marathon. Nogmaals, het is niet live. De playthrough kan in sessies van 90 minuten worden verdeeld en worden gepresenteerd als episodes (bijvoorbeeld elke dag één episode).

Gezelligheid. Het ligt er natuurlijk ook aan of je een beetje leuk & interessant commentaar kunt geven. Humor helpt daarbij. Je wisselt trouwens ook regelmatig van controller; het is niet zo dat maar één gamed en de andere alleen maar commentaar geeft. Ik denk gewoon dat je je eigen regels daarin moet maken, zolang het maar leuk blijft. Ik bedoel, je zit een behoorlijke tijd aan elkaar vast dus dan kun je het maar beter zo gezellig mogelijk maken.

Bedankt voor jullie reactie! Het is nog een idee in een vroeg stadium. Ik heb sowieso tot maart en desnoods hoeft zoiets ook niet meteen bij release te gebeuren. Het gaat mij ook om de lol en de uitdaging van het project. Misschien dat het nog niet eens een echte marathon wordt (dus echt 100 uur achtereen gamen), maar het idee blijft wel in mijn hoofd zitten om een complete playthrough te proberen, opgenomen dus in losse episodes.

Ik kom hier nog op terug! :)

EDIT: Wat tekst toegevoegd.

Laatst bewerkt: 29 dec 2009
  13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Een 7 van Gamekult

En ook een 7 van RPGland

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik wacht iig eerst meer reviews af....dit overtuigt me helemaal niet en LO deed het volgens mij net zo goed.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Die Franse review slaat trouwens nergens op:

Fabelachtige graphics
    Systeem van gevecht
    Tweede boeiend deel van het spel
    Prachtige cinematics

OK, dat zal wel kloppen, alhoewel is dat derde punt in tegenspraak met een van de conclusies van die andere review.

Maar de cons:

Te veel gangen
    Gebrek aan afwisseling
    Geen enkele activiteit voegt toe
    Grote tutorial van 20 uur, dat vermoeit

Een tutorial van 20 uur? Volgens mij hebben ze dan iets verkeerds gedaan, want dat kan echt niet kloppen. :+
    En die andere punten zijn vaak al de cons bij menig jRPG review, dus zo slecht zal de game het niet doen. :)

Welke game wel slecht gaat worden: End Of Eternity.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het schijnt 20 uur te duren voordat het spel op gang komt :)

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    FFXIII eerste 5-6 uur:
    1 lange corridor...

:+

Ongeacht de reviews zal ik deze game kopen bij de release, voor welke console is nog niet duidelijk.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is al achterhaald. De eerste 15-20 uur zijn zo. Nee; geen grapje

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    GTA 4 was ook veel uren tutorial alleen speelde dat wel erg fijn. Een FF game heeft sowieso altijd veel uit te leggen.

1 de combat, 2 het summon systeem, 3 hoe level je en ontwikkel je je character, 4 een tutorial over card game oid, dan is er tegenwoordig vaak een crafting/synthesise systeem, en gedurende het spelen worden er combat elementen toegevoegd.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ziet erg erg lineair uit moet ik zeggen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina