Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Iemand?

     
  2. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt in principe helemaal gelijk hoor, maar ik verzuip al in de kabels en snoeren en begin langzamerhand bang te worden dat ik bijna een extra groep moet aanleggen om alles nog van stroom te kunnen voorzien. Vind dat wel echt een bezwaar van deze verder geweldige headsets. ik schrok ook toen ik er achter kwam dat de Tritton zelfs 2 adapters gebruikt (1 voor de headset zelf en 1 voor de sound controller) heb inmiddels rondom mn tv 14 stopcontacten in gebruik (Eneco zal wel blij met me zijn)

    -tv
    -digitale ontvanger
    -modem
    -router
    -airport
    -lampje
    -versterker
    -mengpaneel
    -2 draaitafels (welke ik niet zoveel gebruik dus die liggen er naast)
    -360
    -ps3
    -wii
    -dvdspeler
    -woodenclock

    kortom nog eens 2 adapters voor de tritton en ik voel me ineens echt schuldig wat betreft de klimaatzooi ;)
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Tja dat blijven natuurlijk keuzes maar om surround headsets te kunnen gebruiken heb je hoe dan ook extra spanning nodig, en het is idd. erg belachelijk dat je er 2 nodig hebt voor de tritton maarja.
    als je draadloos wilt gaan kijk dan voor de turtle beach, wat minder goed surround in mijn ogen (of oren ligt er aan :9) maar hij is wel draadloos, en de nieuwe heeft ook nog eens geen problemen meer met de plasma's heb ik gehoord.
     
  4. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    hmzzz maar die is weer niet compatible met mn ps3 dacht ik haha pfffff moeilijk ook altijd met zoveel wensen en keuzes. zou zelf wel een dergelijk apparaat willen ontwikkelen of een audio hifi set incl headset speciaal ontwikkeld voor alle consoles met hooguit 1 kabel naar je headset (liefst draadloos uiteraard) *droomt verder*
     
  5. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je neemt de Astro, kan met de PS3 omgaan en heeft geen stopcontact nodig.. Neem voeding van je USB poort of je gooi 4 aa batterijen in de mixamp..
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
  7. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Volgens mij heeft die geen Digital surround sound. ;)

    Dan is ie volgens mij hetzelfde als deze.

    Oftewel als je een redelijk goede headset wilt hebben moet je er 100+ euro voor neerleggen.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2010
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Wat is het voordeel van digital surround dan? Sorry voor mn noobvragen, maar ik heb me echt nooit eerder verdiept in game audio totdat ik hoorde dat het voordeel op kan leveren doordat je je vijanden beter kan horen en kan plaatsen.
     
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Laatst bewerkt: 4 jan 2010
  10. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    AG ik be niet echt een kenner aangezien ik er geen heb maar heb me de laatste dagen er behoorlijk in verdiept en als je echt ECHT surround wilt in een gamingheadset is volgens mij de Tritton AXPRO de enige, die heeft namelijk in elke oorschelp daadwerkelijk meerdere conen/boxjes zitten die in de schelp voor de verschillende frequenties de geluiden vanuit een andere richting laten komen. De alternatieven zijn daarna voor zover ik weet de Astro A40 en de TurtleBeach X41, deze maken volgens mij geen gebruik van meerdere boxjes maar gebruiken een andere techniek. (mensen zeg maar als ik uit me nek lul). waarvan de Astro de meeste fanboys op teh intarnet lijkt te hebben (prachtig apparaat overigens hoor). allemaal zo'n 200 pleuro minimaal.

    Er is ook een soort goedkope variant van de Tritton die in Duitsland wel te koop is de Sharkoon X-tatic. beetje vaag verhaal, maar de buildkwaliteit ervan schijnt zwaar klote te zijn, daarnaast lijkt hij vooral goedkoper omdat ze op de spaarzame websites waar ik hem heb zien staan de headset los verkopen van de soundcontroller (het kastje dat alle hightech dingen doet om al die speakertjes in je headset aan te sturen) in totaal blijft die ook 160 euro en het ziet er niet uit.
    ik ben zelf ook ooit zo genaaid met een goedkope nep skullcandy toen ze nog geïmporteerd moesten worden door een vaag bedrijf in almere. had ooit al een met trillende bassfunctie (geweldig effect trouwens voor muziek) die was kapot en toen bestelde ik daar en kreeg iets dat er op leek maar voelde en klonk als speelgoed. Ik ga dus nooit meer op koopjesjacht bij zulke apparaten. Voor nu ben ik nogal wat reviews en vergelijkingen op o.a. youtube aan het bekijken en spit ik af en toe de oude posts door in dit topic. Jammergenoeg heb ik net de groepsaankoop gemist vorige maand, want dan had ik denk ik wel meegedaan.
     
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
  12. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben als een gek aan het sparen voor een Astro A40. Heb besloten dat ik er maar echt voor wil gaan, aangezien ik gewoon bijna alleen maar positieve berichten hoor. Wil niet te gek doen met mijn geld dus heb besloten om pas aan te schaffen als ik het geld heb. Wil je me supporten? Koop dan even een paar van mijn games die ik te koop heb staan in mijn verkoopthread. haha:+.
     
  13. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Mocht je in limburg wonen kun je de AstroA40 komen bewonderen en luisteren, daarna wil je niet meer anders..

    Die 5.1 van x static heb ik ook gehad.. klinkt niet slecht, maar het afstellen van je geluid vond ik bagger.. Omdat je meerdere speakertjes hebt die je afhankelijk van elkaar moet afstemmen, dat is erg lastig.. Dit scheelt nogal per game.

    En als je denk dat het geluid goed staat hoor je weer niks met de ingame voice chat.. Dus je blijft aan de wieltjes draaien voor een goed geluid.. En de bass is overheersend.

    Fardo heeft veel ervaring met de X4 en kan je er alles over vertellen.. Een heel goed alternatief is echt wel de Turtle Beach X1 voor de low budget onder ons.. Kost nieuw 69 euri en het geeft super geluid en een super voicechat.. alleen geen 5.1 maar je moet ergens beginnen..

    Over de Trition heb ik ook nog over nagedacht, maar het design is lelijk, meerdere voedingen nodig, 7.1 wordt nog nergens ondersteund in games.. En kwam tov de astro iets minder uit de test..


    Heb je genoeg centjes koop gelijk de Astro..!!
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    69 euro is een mooi prijsje, maar ik wil wel digital 5.1, is dit dan het beste alternatief van de goedkopere versies? http://www.redcoon.nl/index.php/cmd...cid/8235/Sharkoon_X_Tatic_Digital_51_Headset/

    En is het gewoon een kwestie van aansluiten en opzetten of moet je nog heel veel instellen en regelen?
     
  15. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
  16. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    aansluiten met toslink en daarna handmatig het geluid instellen.. klaar.. Beetje eigen iniatief kan ook geen kwaad..;)
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, maar is dit nou een goed ding of niet? Ik vind 105 euro eigenlijk al gek genoeg voor een headset, of ga ik nog echts iets missen ten opzichte van de nog duurdere?
     
  18. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de astro beter dan de x-tatic.. maarja wie ben ik!! Je zou hetzelf moeten ervaren.. als je budget gebonden bent is de keuze toch al makkelijker.. Misschien vind je het wel 3x niks met een headset gamen, je zou niet de eerste zijn..

    De x-tatic is zeker niet slecht maar het kan altijd beter..

    Anyway wij geven een mening, aan jou de keus wat je ermee doet.
     
  19. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    hmzz nou voor een gewone headset voor muziek vind ik eerlijk gezegd dat ze voor minder dan 100 pleuro al niet meer de moeite waard zijn (tenzij je gewone in ear plugs neemt.) Als je muziek goed wil ervaren (even uitgaande van lossless of minimaal 320 kbps mp:cool: moet je er gewoon geld voor over hebben. 200+ voor een headset die je in principe alleen voor gamen gebruikt vind ik zelf ook erg duur hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als je echt kwaliteit wil dan moet je helaas in de buidel tasten.
    tis dat ik het eigenlijk van de gekke vind om naast een dure sennheiser voor mn mp3speler en weet ik veel welke gadgets en apparatuur ik al heb nu dan ook nog een zoveelste ding er bij wil kopen, maar ja ik wil het te graag hebben hahaha beetje klote van al die extra snoeren weer alleen
     
  20. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles heeft zijn voors en tegens..
     

Deel Deze Pagina