[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Op zich zou je xbox gewoon ook een open NAT moeten hebben als UPnP aanstaat inderdaad. Het is op zich niet vreemd dat alles 'vanzelf' ging aangezien de instellingen, zoals bv. IP verkrijgen, standaard automatisch gebeuren.
    Maar heb je je router al eens 'hard gerestart'? D.w.z. even je xbox uitzetten, eventueel ook even je modem uittrekken, je router uitzetten. Even uitlaten en dan terug inpluggen? Normaal kan je UPnP enkel 'globaal' voor je router aanzetten, zodat het effect heeft op de portrequests van alle aangesloten netwerk apparaten. Bij sommige routers blijkt echter dat je UPnP moet toewijzen per apparaat. Heb je in je router gewoon een algemene 'UPnP aan/uit' functie, of kan het zijn dat het bij je apparaat afhankelijk is?

    Normaal moet je dat gewoon wel ergens vinden als je rondkijkt op je routerinstellingspagina. Maar heb je de handleiding nog van je router? Daat staat het normaal zeker in, of anders kan je gewoon a.h.v. het merk/type de online handleiding raadplegen. Die is wel te vinden op de site van de fabrikant.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet natuurlijk wel de Firewall van Windows niet uitzetten ;)

    Heb even de gebruiksaanwijzing gedownload en het is bij jouw router niet mogelijk om de Firewall helemaal uit te zetten.
    Om de DMZ goed werkende te krijgen moet je gebruik maken van een Statische ip-adress (gebruiksaanwijzing blz 39 ).
    Als dit nodig is voor de DMZ dan is dit ook vaak van toepassing bij Port Forwarding en UPnp.
     
  3. mini bowsor

    mini bowsor Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik veranderingen breng op mijn router site, en ik heb daardoor geen internet meer, komt dat dan weer goed als ik het knopje indruk onde rmijn router die je met een pen ofzo in moet drukken.

    EDIT: En zonder internet kan ik toch ook niet op die site meer komen?
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Die handleiding is meestal een .pdf file die je gewoon kan downloaden.. En met een statisch ip in te stellen voor je xbox gaat je internet op je pc nooit wegvallen.
     
  5. GenMedicc

    GenMedicc Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gewoon een aan uit functie en hoef dit niet per apparaat in te stellen.
    ik kan het ook niet nakijken maar de laatste keer dat ik keek stond er aan/uit
    maar ik zal het nog eens nakijken ben nu op vakantie
     
  6. mini bowsor

    mini bowsor Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer me porten open te zetten maar als ik op aply klik krijg ik dit: Setting port range has overlapped with used port numbers! Wat betekent dit?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat deze port al open staat
     
  8. mini bowsor

    mini bowsor Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd, als ik me xbox uit doe komt die melding niet. Maar bij portforward doe ik de xbox live 360 porten open da zijn 53,80,88,3074 en bij die 4 krijg ik de meldingen. Terwijl me nat type op strict is. Welke porten moeten nog meer open? Ik heb ook XBConnect poort open gezet maar dat hielp ook niet. Dit is de lijst. Aleen ik heb een andere router, een WL-600. Ik had deze problemen niet bij mijn ouwde provider terwijl ik de zelfde router heb ik heb nu KPN. En ik kan niet conecten ook al staat mijn vriend zijn poort op open.




    http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/WL527/WL527index.htm
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je al gewoon een statisch IP geprobeerd in samenwerking met enkel UPnP (geen DMZ of portforwarding naar het interne IP van je xbox 360 dus)?
     
  10. Castaignos

    Castaignos Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Verbindingsproblemen

    heren,

    Ik heb een probleem met mijn verbinding, ik heb een uitstekende verbinding op mijn xbox om zo live te gamen, maar nu hebben 3 pc's die boven staan geen internet meer.

    Mijn xbox staat beneden in dezelfde kamer als mijn internetkastje.
    Ik heb de xbox aangesloten rechtstreeks op het internetkastje vanuit dit kastje gaan nog een aantal kabels naar 1 PC boven met router (Eminent)(EM4410) en vanuit die router gaan weer 2 internet kabels naar andere PC's

    Wat kan ik doen zodat ik beneden gewoon internet heb voor de xbox en boven gewoon internet heb voor de PC's ?

    bedankt voor jullie reacties.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Welkom op het forum! Welke modem heb je, is het misschien een modem/router combo of maak je gebruik van een switch na je modem?
    Want normaal kan je zoveel kabels niet gebruiken rechstreeks vanuit een stand-alone modem.
    Is het praktisch niet gewoon mogelijk je router na je modem (beneden) te zetten, en vandaar zowel je xbox als je PC's van een ethernetkabel te voorzien?
     
  12. Castaignos

    Castaignos Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie,

    de modem is een kastje van Tele2 en van het merk Davolink model DV-2020

    de Xbox heeft een ethernetkabel naar de modem toe.

    De router staat bij de ''hoofd-pc'' vandaar dat die boven staat.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah maar wacht je Davolink is inderdaad een modem/router combo blijkbaar. Je hebt dus 2 routers achter mekaar hangen in feite. Steekt de kabel van de Davolink naar je router boven (die bij je 'hoofd pc') in een LAN (i.p.v. de WAN) poort?
    (En DHCP optie uitschakelen op de routerinstellingspagina van je router boven, dat is dus niet de Davolink maar die andere bij je pc.)
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zijn de 4 LAN poorten wel allemaal geschikt voor internet ??
    Op de Davolink van de buren werken alleen LAN1/4 , LAN2/3 zijn alleen geschikt voor Digitale televisie.

    Het beste kan je de 2e router vervangen door een simpele Switch van € 10.
     
  15. pietjepost

    pietjepost Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Plotselinge connectieproblemen

    Hallo, Sinds enige tijd gebruik ik een belkin gaming adapter om draadloos op xbox live te kunnen. verder maak ik gebruik van een netgear router. Nu is het probleem dat ik van de een op de andere dag geen verbinding meer kan maken. Ik heb de router en de gaming adapter al eens gereset en zelf de instellingen ingevuld. Niks helpt. Ook heb ik de internetkabel direct aangesloten. Iedere keer krijg ik geen verbinding met het netwerk.
    Het gekke vind ik dat hij het altijd heeft gedaan en zonder iets te veranderen doet ie t opeens niet meer .
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

    Het error status report is als volgt:
    W: 0000-000B
    X: 4000-1001
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000
    ID: 0001-0006

    Degene die mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar!!
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar het is toch geen hardware failure van je adapter zelf? Je kan'm nog wel bereiken dus?
    Reset hem nog eens. Probeer nogmaals je netwerk settings manueel in te vullen, zoals je router's IP, etc. Vul de netwerk settings in bij je xbox 360. Vul ook het DNS adres in (primary je router's IP) en eventueel als secondary dat van je ISP.
    Ik las wel ergens dat er een probleem was als je je gaming adapter eerst probeerde in te stellen a.h.v. een pc met Vista, blijkbaar onthoudt hij de settings dan niet goed. Eventueel iets om rekening mee te houden.

    Nu bij zo'n 3th party gaming adapter heb je erg dikwijls meer setup problemen dan bij de officiele, maar normaal gezien moet hij het wel doen..
     
  17. levensgenieter

    levensgenieter Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allen,

    Ik ben nieuw met Xbox Life, en heb nu een goldmembership aangemaakt, maar op het moment dat ik wil gaan gamen logt mijn account uit?!

    Wat doe ik hier verkeerd?

    Ik hoor graag wat van jullie,

    grtzzz
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je ons wat meer info bezorgen, zie het formulier in de startpost van deze thread. (opstelling/provider speed/etc.)
    Je bent dus zeker Gold member? (Als je bv. naar xbox.com gaat en daar inlogt staat dat onder je gamertag rechtsboven)
    Je logt dus uit telkens je online wil gamen, maar daarvoor geeft de xbox connectie test geen problemen aan? Hoe zit het als je iets wil downloaden van marketplace, dat lukt wel gewoon?
     
  19. pietjepost

    pietjepost Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook al direct gebrobeerd (met kabel) met ook dit werkt niet.
    Wat ik niet snap is dat hij het altijd gedaan heeft en opeens niet meer werkt.
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja maar werkt ie op zich toch nog? Kan je toch snel op een pc ofzo testen of hij daar je netwerk wel vindt. En de settings, als je die verandert, registreren die veranderingen toch, blijven ze bewaard als je'm vervolgens reset?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina