Ik heb een vraag van een heel andere orde. Ik heb regelmatig de gaming marathon van Persona 4 (RPG op de PS2) gevolgd op Giantbomb en het leek me leuk ook iets in die trant te doen voor de nieuwe FF.
Waar ik aan denk is het volgende: Een marathon dus voor de nieuwe FF, waarin een RPG liefhebber (een forum member of desnoods iemand van de XBW staff) het hele spel doorlopen. Of dit werkelijk een 100-urige marathon wordt durf ik niet te zeggen, want dat is wel heel erg lang om aan één stuk te gamen. Maar we gaan het natuurlijk wel proberen. Alles, van begin tot het einde, wordt gefilmd en per "aflevering" van 80 a 90 minuten geupload naar... tja, misschien wel Xboxworld.nl? Een plek in ieder geval waar iedereen het kan bekijken en ons avontuur kan volgen. Ik heb het nog even niet over de technische beperkingen (ik heb bijvoorbeeld zelf niet de ruimte om deze hoeveelheid te uploaden), maar meer over het idee.
Je moet in ieder geval veel kunnen lullen, vooral over RPGs (en desnoods over gaming in het algemeen), want we gaan natuurlijk niet in stilte gamen. Zie het maar als een duo sportcommentators, die continue commentaar bij een wedstrijd geeft. Alleen spelen we nu FF van het begin tot het einde door. Inclusief een dosis humor en cynisme natuurlijk (ook de nieuwe FF zal vol met JRPG cliché's zitten). Het wordt natuurlijk tegelijkertijd een grote spoiler walkthrough van twee veteranen die bekend zijn in (J)RPG land. Zelf ben ik minder bekend met de Final Fantasy games (de enige die ik uitgespeeld is deel 7), maar speel ik wel al 20 jaar RPGs. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als jij als partner de FF guru bent. En het wordt ook een groot eerbetoon aan wat allemaal zo mooi is aan het RPG genre en de Fintal Fantasy serie.
Anyway, wat vinden jullie van dit idee en lijkt het iemand leuk om aan deze marathon mee te doen?
Laatst bewerkt: 28 dec 2009