Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Yakuza 4 weet je nog helemaal niet....maar zelfs min die games wint de ps3 nog met gemak ;)

@Dulle: dat ging voor mij de meeste jaren op. Echter met Heavy Rain en The Last Guardian zijn het voor mij iig ps3 games waar ik het meest naar uitkijk. Yakuza 3 maakt het feestje vervolgens helemaal compleet.

Al ga ik 2010 ook echt niet doorkomen zonder Mass Effect 2 en Alan Wake :thumbs:

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Is Brink niet exclusive dan?

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    sony kondigt zijn exclusief vaak ver van te voren aan .. ms kondigt deze in het jaar zelf aan

(het zijn trouwens als je alleen naar de consoles kijkt)

Wii - 22
    PS3 - 20
    Xbox 360 - 13

Laatst bewerkt: 4 jan 2010
  4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Volgens hun website komt Brink voor PC, PS3 en 360 :)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat zeiden we begin 2009 ook remember? ;)

MS moet gewoon weer wat harder aan hun exclusives trekken! :)

6. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een snelle vraag:
    Is de psp nog de moeite om te kopen? of is er een beter alternatief (ds?) voor hetzelfde geld?

Mijn broer belde mij dat hij er straks één met mij wilt gaan kopen omdat ik er toch "iets meer" van zou weten, maar eigenlijk ben ik van de psp helemaal niet op de hoogte of er nog leuke spelletjes zijn en of hij zijn geld waard is.

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Meh, dat komt wel goed hoor. Er zijn nog 4 projecten in de maak die nog niet bekend gemaakt zijn. :)

8. latino

latino World Fineszt Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    met project natal wint ms zowieso dit jaar weer dus wat maakt die exclusives nou uit :p mjaa we zien het eind dit jaar

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  10. Crit

Crit Guest

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snap die getallen niet :+ (alleen exclusive betekent ook op de pc?)

naast het feit dat ik me bijna niet kan voorstellen dat er zoveel exclusives zijn! :eek:

edit: ow wacht eens even... de helft is TBA of unreleased...

12. dudeer82

dudeer82 Hit-Girl

Leuk Bevonden:
    0
    dat is toch gewoon alles tot nu toe ?

13. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ah is dat zo? Ik dacht eerst dat 'exclusive' betekende dat ie eerst voor een console beschikbaar was en pas later voor de andere consoles, terwijl 'console exclusive' gewoon betekent dat het spel gewoon altijd exclusief blijft.

Maar wat jij zegt is ook wel logisch.

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Lijkt erop dat ik dit jaar weer m'n Wii mag aanslingeren:

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bron

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Tsja, leuk dat je nu al 3d wilt gaan ondersteunen, maar 99% van de mensen heeft geen 3d-tv in 2010. Daarnaast heeft over 5 jaar waarschijnlijk nog steeds maar 25-35% een 3d-tv, dus ik zie het nut voorlopig niet. Werk er dan gewoon achter de schermen aan in plaats van het bekend te maken.

17. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe, uit de laatste GfK cijfers blijkt dat we in NL nog steeds groter zijn dan PS3. Had ik niet verwacht aan het begin van 2009. Nu aan het begin van 2010 durf ik geen uitspraken te doen over eind 2010. O-)

Wii is binnenkort de grootste allertijden en zal dan huidige koning PS2 onttronen. Ondanks dat ze in 2009 fors dalen tov van 2008 zijn hun aantallen nog zo hoog dat dit 2 vingers in de neus gaat worden. (Ik teken direct voor hun absolute maar dalende cijfers )

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is lang geleden X ;)

Doe eens even wat meer exclusives voor de 360 komend jaar -_-

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Kevf, ja, Xbox is helaas ondertussen minder dan 25% van mijn werk geworden>> Windows 7 vinden ze hier somehow ook belangrijk en Office 2010 schijnt ook veel geld op te leveren, om maar niet te spreken over de launch van Windows Mobile 7, die qua retail nu ook tot mijn verantwoordelijkheden hoort, naast nog muizen, toetsenborden, MacOffice, enzo verder.

Maar dat gezegd hebbende blijft Xbox uiteraard wel een heel belangrijk onderdeel van mijn werk. (En stiekum, persoonlijk, ook wel het leukste onderdeel \o/ )

Zoals in de pers staat wordt 2010 het jaar van Xbox 360. Een aantal mega verrassingen staan er op stapel en ik geloof dat er nog nooit een line up was zoals dit jaar. Roepen dat Halo Reach de belangrijkste release van het jaar gaat worden, is niet zo mijn stijl, maar je zult het met me eens zijn dat weer een echte release van Halo voor de nodige aandacht zal zorgen. En daarbij alle andere al dan niet exclusieve releases van dit jaar, wordt het echt smullen.

Eerste week maart mag ik met Project Natal aan de slag en de eerste paar games spelen die er zullen zijn. Daar kijk ik echt naar uit. (Ik heb echt visioenen van Xbox 360 demokasten met Project Natal in winkel etalages in de Kalverstraat of Hoog Catharijne die zorgen voor hele opstoppingen omdat iedereen even "het water wil aanraken" of naar een Avatar zwaaien die dan terug zwaait. (We hebben al door moeten geven welke obscene gebaren er bestaan in Nederland :cool: )

Hoeveel aandacht er ook is vanuit business to business om non-game software te ontwikkelen voor Natal is niet normaal. (Ook Surface krijgt in Nederland enorm veel aandacht en development) Ik denk dat veel journalisten en sceptici binnen de gaming industrie niet helemaal doorhebben wat een enorme revolutie Natal gaat betekenen. Mensen moeten buiten de bestaande paden denken. Met Natal is echt alles mogelijk, veel meer dan enkel games. Denk bijvoorbeeld maar aan revalidatie, of cursussen golf waarin echt op je houding wordt gelet, of cursussen gebarentaal voor doven, en ga zo maar door. Maar ook voor games is het echt zo ontzettend vet. Denk ook aan hybride games, waarbij je zowel controller als je eigen lijf gebruikt. Bukken of kruipen in Call of Duty bijvoorbeeld, of een granaat gooien, terwijl je wel de controller vasthoudt.

Overigens wordt het ook voor PS3 een fantastisch jaar. Ook motion control, hoewel ik dat van hun niet zo revolutionair vind, zal het ongetwijfeld een enorm toegevoegde waarde geven (hoewel ik hoorde dat ze willen launchen met nul games ?!?!) En uiteraard ook een vette line up: heavy rain, GT5, GoW3 om er een aantal te noemen.

Enkel Wii zie ik niet zitten, maar dat vind ik al 3 jaar en al 3 jaar heb ik toch een tikkie ongelijk gekregen :mad:

Laatst bewerkt: 7 jan 2010
  20. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    //Edit

Al ergens gepost :mad:

Laatst bewerkt: 7 jan 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina