Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    LO was ook grotendeels zo linear maar vond dit zeker niet hinderlijk, ik verwacht bij FF hetzelfde.

Tja het was al een behoorlijke tijd duidelijk dat de game linear zou zijn maar had die afbeelding nog niet eerder gezien, vond het wel grappig.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zo lang je maar op de worldmap veel vrijheid krijgt. Niet dat je als je bij 'A' geweest bent alleen maar naar 'B' kunt.

Bij LO kon je na het eerste stuk al naar vrij sterke gebieden toe (Numa Atol bv.).

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik hoop dat er überhaupt een world map is. Dat mis ik een beetje.

Laatste FF's kon je alleen klikken op een kaart en je was er. Je had geen overworld meer

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Alleen FFX-2 en FFXII toch?

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Is er wel een world map? Ik heb gelezen (volgens mij op kotaku.com) dat er in ieder geval geen dorpen meer zijn.. en als er geen dorpen zijn en het verhaal is lineair dan zie ik het nut van een world map ook niet zo meer in.

Ik begin er steeds minder zin te krijgen als ik eerlijk ben :'-(

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Geen dorpen? Als dat zo is dan wordt het per definitie een boutgame, dus ik geloof het niet. Een rpg zonder dorpen is als een zee zonder water.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dan is FFXIII een zee zonder water ben ik bang

lees en huiver

en dan met name dit stukje

The more important thing to understand is that, the very first time you access a save point (contextualized in-game as a kind of nifty holographic computer terminal thing), the three options are "Save" "Shop" and "Quit." "Quit" doesn't mean "quit the game" — it means quit the save point menu. "Save" means save the game. "Shop" means — yes, enter the shop.

So, there's your first clue: You shop from the save point menus. Whoa. Have you solved the mystery yet?

Here it comes — I'll be gentle: No towns.

You gasp! Sadly, the only towns you see in the first great big chunk of Final Fantasy XIII are destroyed, dilapidated, filled with monsters. The major story MacGuffin is intimately tied to this floating Utopia called Cocoon, which some religious organization sees fit to regularly purge of shady individuals, so in order for this story to work, basically no towns in the "outside" world is kind of a given. Of course, the existence of a utopia doesn't precisely guarantee that all the world outside said utopia consist of straight lines in which large objects regularly fall, obstructing the path backward. Though there's a reason for that, too.

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    10 had ook geen kaart, je reisde van A naar B en kreeg op gegeven moment airship. alle towns en dungeons/mountains liepen vloeiend in elkaar over.

en FFX, FFX-2 en FFXII zijn alle laatste FF's, want een MMORPG reken ik niet mee.

9. DeadlyEnding

DeadlyEnding Rockster

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt echt als een vet idee!
    Ik hou zelf ook erg van rpg's dus het lijkt me leuk om te doen, alleen heb ik niet echt veel FF kennis. Ik zou het wel willen doen met bv Borderlands of Fallout 3 maar die zijn onderhand al wel wat langer uit (vooral Fallout).
    Ik hoop dat je iemand kan vinden om het mee te doen, dan zal ik zeker kijken! Hoop dat het geen 100 uur word want dat is me dan denk ik iets teveel maar een aantal uren kijken lijkt me wel leuk!

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wow, wat een teleurstelling...

Had mijn buik al een beetje vol van JRPG's, maar dit zag er allemaal zo schitterend uit. Echter als ik het zo weer lees ben ik allerminst zeker van mijn aankoop!

11. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is 1 van de redenen waarom ik niet zoveel meer geef om Final Fantasy laatste jaren ( op een paar na ), en daarom is Final Fantasy XIII nog een misschien voor mij dit jaar.

12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    We gaan er ook allemaal vanuit dat elke FF weer fantastisch zal zijn, maar dit is natuurlijk nooit zomaar een vanzelfsprekendheid. Misschien waren die reviews wel spot on en valt dit deel ondanks alle grafische pracht wel tegen? Bij (J)RPGs draait het uiteindelijk toch om de gameplay en wat dat betreft is het JRPG genre nou niet bepaald vernieuwend. Ik ben daarom erg benieuw naar de engelstalige reviews.

Laatst bewerkt: 5 jan 2010
  13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    hij gaat echt niet tegenvallen hoor.

Ik kan geen 1 final fantasy noemen die echt tegenviel. OK, ze zijn niet allemaal even goed, maar zelfs de slechtere delen overtreffen menig ander RPG

14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik las laatst wel over de eerste westerse review , nowgamer ofzo...7.9 geloof ik. Voor een FF vrij laag..then again, alsof ze iets zeggen eigenlijk. Bij mij allang niet meer.

15. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Wat ik inderdaad in FFX en hoger miste was de wereld map. Heerlijk zoals dat in FFVIII kon, met de ragnarok lekker rond toeren :D

Maar then again, Een lineaire rpg kan nog steeds een fantastische game worden! Ik ben nog steeds enthousiast :)

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
  17. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Very Good
    Out of 10

:emo:

Maar goed ieder zijn mening.

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Waarom de :emo:?

Heb jij de game al gespeeld? Het kan toch gewoon zijn dat de game inderdaad niet zo goed is. Ik lees en hoor al behoorlijk slechte dingen over de game de laatste tijd. Vooral het missen van towns met winkels en veel npc's is een groot gemis wat de game imo zeker al een heel punt kost.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

The Verdict: Seven

20. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik vind het er een beetje dom staan.
    Zet er dan gewoon 7 van de 10 neer :p

Maar Crisis Core had ook al een shop in het menu staan en had ook niet echt een stad waar je dingen kon doen, en toch vond ik dat een geweldige game.
    Ik vind niet dat dit een minpunt hoeft te wezen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina