Hoi Kevf, ja, Xbox is helaas ondertussen minder dan 25% van mijn werk geworden>> Windows 7 vinden ze hier somehow ook belangrijk en Office 2010 schijnt ook veel geld op te leveren, om maar niet te spreken over de launch van Windows Mobile 7, die qua retail nu ook tot mijn verantwoordelijkheden hoort, naast nog muizen, toetsenborden, MacOffice, enzo verder.
Maar dat gezegd hebbende blijft Xbox uiteraard wel een heel belangrijk onderdeel van mijn werk. (En stiekum, persoonlijk, ook wel het leukste onderdeel \o/ )
Zoals in de pers staat wordt 2010 het jaar van Xbox 360. Een aantal mega verrassingen staan er op stapel en ik geloof dat er nog nooit een line up was zoals dit jaar. Roepen dat Halo Reach de belangrijkste release van het jaar gaat worden, is niet zo mijn stijl, maar je zult het met me eens zijn dat weer een echte release van Halo voor de nodige aandacht zal zorgen. En daarbij alle andere al dan niet exclusieve releases van dit jaar, wordt het echt smullen.
Eerste week maart mag ik met Project Natal aan de slag en de eerste paar games spelen die er zullen zijn. Daar kijk ik echt naar uit. (Ik heb echt visioenen van Xbox 360 demokasten met Project Natal in winkel etalages in de Kalverstraat of Hoog Catharijne die zorgen voor hele opstoppingen omdat iedereen even "het water wil aanraken" of naar een Avatar zwaaien die dan terug zwaait. (We hebben al door moeten geven welke obscene gebaren er bestaan in Nederland )
Hoeveel aandacht er ook is vanuit business to business om non-game software te ontwikkelen voor Natal is niet normaal. (Ook Surface krijgt in Nederland enorm veel aandacht en development) Ik denk dat veel journalisten en sceptici binnen de gaming industrie niet helemaal doorhebben wat een enorme revolutie Natal gaat betekenen. Mensen moeten buiten de bestaande paden denken. Met Natal is echt alles mogelijk, veel meer dan enkel games. Denk bijvoorbeeld maar aan revalidatie, of cursussen golf waarin echt op je houding wordt gelet, of cursussen gebarentaal voor doven, en ga zo maar door. Maar ook voor games is het echt zo ontzettend vet. Denk ook aan hybride games, waarbij je zowel controller als je eigen lijf gebruikt. Bukken of kruipen in Call of Duty bijvoorbeeld, of een granaat gooien, terwijl je wel de controller vasthoudt.
Overigens wordt het ook voor PS3 een fantastisch jaar. Ook motion control, hoewel ik dat van hun niet zo revolutionair vind, zal het ongetwijfeld een enorm toegevoegde waarde geven (hoewel ik hoorde dat ze willen launchen met nul games ?!?!) En uiteraard ook een vette line up: heavy rain, GT5, GoW3 om er een aantal te noemen.
Enkel Wii zie ik niet zitten, maar dat vind ik al 3 jaar en al 3 jaar heb ik toch een tikkie ongelijk gekregen
Laatst bewerkt: 7 jan 2010