Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat je moet instellen, zijn je speakertjes.. Front / rear / center..
    Zijn 3 wieltjes waaraan je moet draaien, om het geluid optimaal te krijgen..
    Als het eenmaal goed staat, werkt het perfect..

    Kijk hier maar eens, heb ik destijds een review geschreven met foto:

    http://www.gamingonly.nl/forum/showthread.php?t=3349
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2010
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Haha ok.
    Heb trouwens de V3 en daar heb je geen wieltjes maar dit:
    [​IMG]

    Als ik hem weer binnen heb ga ik er wel wat mee klooien. :9
     
  3. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    V3 ik loop achter..
     
  4. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je beter een X4 nemen een nieuwe van Turtle die iets goedkoper zijn.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ben ik het niet mee eens .. Ik heb een X4 en het geluid van de Asto is vele malen beter :)

    X4 is leuk voor draadloos
     
  6. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel in die prijsklasse die Astro is 80 euro duurder he die kost 250 en X4 170
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja maar dan kan je beter de 80 euro meer uitgeven, anders wil je later beter...

    Je moet alleen voor de X4 gaan als je draadloos wilt gaan.

    Niets mis mee (Ik gebruik hem in de woonkamer), maar wil je goed geluid dan moet je een game meer uitgeven.. Het verschil tussen de prijsklasse 170 of 250 is niet zo groot.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2010
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Omdat ik die xtatix 5.1 hier al eerder geopteerd had, maar toen werd hij min of meer afgeraden, nota bene door jou ;)

    Dat is dan waarschijnlijk de water die je bij de wijn moet doen voor een lagere prijs. En aangezien de X41 en A40 weer een stuk duurder zijn dacht ik een voor mij goede koop te doen met de Tritton AX 720, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

    Hoe zit het trouwens met een 5.1 surround setje gewoon met boxen? Die zijn ook niet zo duur, of levert dat toch minder goede prestaties op ivm een headset?
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2010
  9. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb niks afgeraden, ik heb alleen gezegd ben je niet budget gebonden koop dan gelijk de top of the bill, maar dat is niet het geval bij jou.. Jij vraagt om advies dus wij geven antwoord.. Maar je weet zelf niet wat je wilt heb ik het idee..

    5.1 boxjes kan ook maar is lang niet zo goed als een headset als het positiebepaling aan komt..
     
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik weet wel wat ik wil, niet meer dan 150 euro, 5.1 digital audio om vijanden goed aan te horen komen en te kunnen plaatsen. voor dat geld zo goed mogelijke audio, zo comfortabel mogelijk en zo makkelijk mogelijk in gebruik, voor zover mogelijk dus binnen dat budget.

    Je hebt die xtatic mss niet expliciet afgeraden, maar je zei wel dat het afstellen veel tijd kost en vaak bijgesteld moet worden, dus dat is voor mij een reden om die niet te kopen.

    Verder zijn er wat tegenstrijdige berichten waardoor ik niet zo goed kan beoordelen wat voor headset ik moet hebben en dan gaat het over die 4 boxjes per oor. Is dat nou juist beter surround geluid of slechter dan headsets die niet 4 per oor hebben? Want de Tritton AX 720 die tot nu toe de voorkeur heeft voor mij heeft dat niet, maar ik wil dan wel even weten of dat nou juist een voordeel of een nadeel is, anders ga ik op zoek naar een headset die dat wel heeft.

    Ik denk wel dat welke 5.1 headset ik ook neem, het zal sowieso een verbetering zijn tov de audio die ik nu bij mn games heb, voor zover zo'n headset uberhaupt iets toevoegd.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2010
  11. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Hij heeft ook een oudere versie van de x-tatic, geen idee of er verschil in zit.
    Je kan de voice chat gewoon goed horen hoor (supergoed imo), en afstellen is echt helemaal niet moeilijk. Dus laat dit je niet tegenhouden.

    Enige wat je misschien tegen zou houden zijn de draden, maar voor een draadloze ben je veel meer kwijt.
     
  12. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Average koop dan 7.1 voor 179,- ;)
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Persoonlijk vind ik dan de x-tactic een beter geluid geven dan de x4... dus als je in die prijsklasse zit ... dan zou ik voor de x-tactic gaan .. als je draadloos wilt ga dan voor de X4

    4 boxjes per oor is niet beter dan 1 box per oor .. de afstand is het zelfde .. het gaat er om hoe het aangestuurd word
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2010
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, bij jou zeker :p mag je me eerst uitleggen wat er beter aan is dan de Tritton AX 720 ;) 7.1 wordt toch amper ondersteund.

    Maar hoe zit het nou met dit?
    @Ferron: Ik zal er nog wel een reviewtje van zoeken, maar de ervaringen van Monkey Brains zijn wat betreft gebruiksgemak dus al niet top. En die Xtatic heeft juist wel 4 boxjes per oor en ik weet nog steeds niet of dat nou juist goed is of niet ;)

    Er zit verschil tussen de X4 en de X41 toch, of is het enige verschil draadloos/niet draadloos.

    Over die 4 boxjes, soms wordt er net gedaan of 4 boxjes beter surround geluid geeft, maar er stond hier ook dat het juist minder is, maar daar kun je dus niet per definitie een uitspraak over doen? Ik zit nu te twijfelen tussen de Xtatic 5.1 en Tritton AX 720.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2010
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hangt van de Mix Amp af ... voor die specifieke headset is dit het beste.
     
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Tja, ik lees over zowel de xtatic als de tritton wel goede reviews wat betreft geluidskwaliteit en surround effect, beiden wel beetje veel kabels geloof ik, tritton is duurder, geen 4 boxjes per oor, tritton lastiger in te stellen, ik weet het nog niet ;)
     
  17. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Astro A40 besteld + TOSlink optical cable. Ben hartstikke benieuwd. Paar daagjes wachten denk ik!
     
  18. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vroeg mij te vertellen wat er beter aan is dan de Tritton. Ik kan je vertellen geen ervaring te hebben met de Tritton, wel met Psyko en Astro. De 7.1 van TB is kwalitatief erg goed maar Psyko is nog een graad beter en duurder. Jij was op zoek naar een betaalbare goede headset dan kan je gewoon het beste een TB nemen voor die prijs. 7.1 word zeker wel ondersteund ligt er een beetje aan wat voor multimedia-apparaten jijzelf gebruikt natuurlijk :)
     
  19. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    2 tot 3 dagen met UPC.. tenminste was bij ons zo..:thumbs:
     
  20. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Mooi! Heb er zin in. Speel vooral mw2, dus zal mijn ervaringen daarmee wel even posten.
     

Deel Deze Pagina