[XOne] Darksiders

Discussie in 'Games' gestart door Sognare, 1 feb 2008.

1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Viel me ook al op dat de review zelf totaal niet overeenkomt met de gegeven cijfers. Lijkt wel alsof ze alleen de kritiek erin hebben gezet en niet de positieve punten.

2. J-E-N-O-V-A

J-E-N-O-V-A Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem gisteren even gespeeld, best vermakelijk. Ging alleen al dood bij de eerste baas :)
    was te moe om nog verder te spelen.

3. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IGN geeft hem een 7.8 en ik moet zeggen dat ik het voor een keer redelijk met hun eens ben.

God Hand gaven ze destijds een 3.0 lol en das een van mn favo spellen ooit.

4. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22

Je geeft het spel een cijfer terwijl je het nog niet eens hebt gespeeld, lekker objectief bezig :emo:

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Heb de review niet bekeken want ik wil niet teveel meer van de game zien en zo heel belangrijk vind ik de reviews niet. Maar let op, hoe ze straks Dante's Inferno zeer hoog gaan geven, als dat zo is...dan is dat gewoon triest. Want als één game echt alleen maar features uit andere games gebruikt is het die wel (gebaseerd op de demo en filmpjes).

Maar zoals jij die review beschrijft, slaat dat echt interdaad nergens op. Maar na de kritiek op een bepaalde game, (The Saboteur) door veel sites...doen reviews mij steeds minder en minder. Van veel mensen hoor ik hoe gaaf die game is en zelf vond ik de game ook erg tof toen ik het speelde.

6. HIM

HIM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een keer lezen hij zegt dat IGN een cijfer 7.8 aan Darksiders geeft en vroeger een 3.0 aan God Hand

Btw de game is speeld echt lekker weg maar die strepen in beeld dat hij gewoon aan het laden is beginnen nu irritant te worden. Voor de rest vind ik het echt een lekker weg speel game :D

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Bayonetta zojuist uitgespeeld,morgen aan DS beginnen Hell yeah!!

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben het eigenlijk wel eens met de GT review, al mochten ze inderdaad wel wat positiever overkomen ja (het spel krijgt toch een 8?).

Ik hoef dit spel niet gespeeld te hebben om er een mening/inschatting over te kunnen maken. Soms zit ik er ook wel eens naast, maar met jarenlange game ervaring creeer je ook wel een feeling voor dit soort dingen.

Darksiders voelt aan en ziet eruit als een goede game. Alle goede spelelementen zitten er in, maar op de een of andere manier moet ik dan meer aan die goede games denken waar Darksiders van heeft gejat (bijvoorbeeld Zelda / Metroid of GoW etc). Dat is ook wat GT meerdere keren duidelijk probeert te maken: de combinatie van allerlei goede elementen uit andere spellen geeft Darksiders een vertrouwd en degelijk gevoel. Waarschijnlijk is de game nog leuk om te spelen ook. Maar speel je al langer games en heb je al eens bovenstaande toppers gespeeld, dan is dit het toch ook weer net niet. Je blijft steeds het gevoel houden dat de gejatte elementen gewoon beter waren uitgevoerd in die originele games.

Ik word in ieder geval niet meer gevloerd door de filmpjes die ik zie en krijg eerder een deja gevoel. Ik weet zeker dat veel mensen dit een prima game gaan vinden en ik verklaar ze zeker niet voor gek. De combinatie van dit alles moet wel een goede game opleveren. Maar toch had ik er iets meer van verwacht... Darksiders heeft gewoon weinig van zichzelf, behalve de cartoon artvorm. Maar als dat voldoende voor jou (als lezer) is, dan is dat toch prima? Je kunt je met DS volgens mij geen buil slaan.

Edit:

Daar staat dan weer Bayonetta tegenover en ik vind die game bijna een tegenpool. Heel erg uniek en heel erg goed in één ding. Totaal focused op één element (keiharde combat) en deze is bijna perfect... misschien wel helemaal perfect. De stijl van dit spel is extreem uniek en zo off-the-wall dat sommige gamers deze game al afschrijven door al zijn onzinnigheid en misschien wel één van de beste actie spellen van dit jaar daardoor missen. Bayonetta is bijna te focused en te uniek voor zijn eigen goed en zal waarschijnlijk alleen een klein hardcore segment aan gamers bereiken. Gelukkig krijgt de game veel positieve aandacht, dus ik hoop dat het meevalt.

Laatst bewerkt: 7 jan 2010
  9. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    vind het wel een goeie game moet ik zeggen !
    Zeker een aanrader !

10. J-E-N-O-V-A

J-E-N-O-V-A Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    net nog ff 2 uur gespeeld. best toffe momenten in maar ben het hakken wel een beetje zat inmiddels.. had iets meer diepgang verwacht, meer rpg achtig ofzo. of iets van verniewing. maar goed, zit nog in het begin dus nog maar even doorspelen.

11. James Pond

James Pond Guest

Kunnen we de vergelijkingen met Bayonetta voor ons houden? De games hebben echt niks gemeen, aangezien Bayonetta een volledige actie game ala DMC is, en Darksiders meer een adventure game ala Zelda is.

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    de games hebben wel degelijk veel gemeen:

1. Het plot: De balans tussen goed en kwaad moet herstelt worden en de engelen en demonen die hieraan gekoppeld zijn.
    2. De hack and slash combat
    3. De nieuwe moves en wapens die je kunt unlocken met zielen die je verzamelt en inlevert bij een handelaar
    4. Epische boss fights tegen hele grote vijanden
    5. Beide hebben arena's waar je binnen een tijdlimiet objectives moet voltooien zoals vechten met alleen counter moves of met andere criteria.
    6. Systeem met zowel een vechtbalk, als een balk voor special moves die je opbouwt door vijanden te verslaan.
    7. Verzamelen van fragmenten die als je er genoeg van hebt je levensbalk en special abilitity balk vergroten.

Maar ik snap de kritiek op Darksiders. Het spel speelt geweldig maar de characters, muziek en graphics blazen je niet weg.

Stel je een super goede actie stealth game voor net als Metal Gear, alleen dan komt de hoofdpersoon als gewoontjes over en is de dialoog, muziek en graphics niet zo adembenemend. De gameplay blijft dan nog steeds overeind staan, maar de feel en sfeer van de game leidt eronder.

Laatst bewerkt: 8 jan 2010
  13. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Muziek blaast je niet weg ? De componisten Cris Velasco en Mike Reagan, hebben zich reeds bewezen in God of War. Deze zijn dus ook verantwoordelijk voor de soundtrack van Darksiders. Is top of de bill, dus niets mis mee. Geluid in Darksiders is juist heel goed, de subwoofer kan zich lekker uitleven.

Characters zijn fenomenaal, ik weet niet hoe ver je al bent in het spel. Maar zo als de creaties zijn uitgewerkt in Darksiders, kom je ze nog zelden tegen.

Visueel weet dit spel vaak ook gewoon mooie dingen neer te zetten, speel het weliswaar op de PS3, maar op sommige momenten kijk ik mijn ogen uit.

De veelzijdigheid van Darksiders spreekt mij juist aan, bij Bayonetta heb ik meer het idee dat ik steeds hetzelfde kunstje moet laten zien. Dat is even leuk, maar dan heb ik het ook wel gehad. Ik weet het, het is wat kort door de bocht, maar zo voelt het voor mij...

Voor mij kan denk ik alleen God of War III dit spel overtreffen, maar dan moet de speelduur wel wat langer zijn dan de eerdere twee delen. God of War vindt ik zelf altijd wat aan de korte kant.

Duidelijk is wel dat Bayonetta, Darksiders en waarschijnlijk ook Dante's Inferno, gewoon prima games zijn. Het mooie is dat de consument zelf kan kiezen wat voor hem/haar de juiste game is. Waarschijnlijk is het wel helder dat ik Darksiders prefereer...

14. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie zegt dat ik de game niet gespeeld heb? Als je me zou kennen zou je weten dat ik niet zomaar iets roep. Anders heb ik hier toch niks te zoeken of wel vriend? Trek niet overhaast je conclusies, heb ik een gloeiende hekel aan.

@ bigsyke, jij verwoord weer beter wat ik denk. Nogmaals ik vind het zeker geen slechte game en hij komt echt nog wel in mn collectie :)

edit: er komt een patch tegen de screentearing maar kan via mn iphone ff geen link plaatsen.
    Als die werkt koop ik de game zeker.

15. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sluit ik me 100% bij aan. Als je vind dat de muziek/geluid/voiceacting je niet wegblaast is er echt iets mis met je HT, of heb je er simpelweg geen één. Daarnaast is het kwalitatief stuk voor stuk geweldig, vooral Mark Hamill springt eruit (ik druk dan ook heel vaak op de back button *))

Gisteren gekomen tot in de Cathedral, erg afwisselend met "puzzelen"(hopelijk worden ze wat moeilijker ;)), platformen en hack en slashen!

16. Sound

Sound Iwrestledabearonce

Leuk Bevonden:
    0
    mijn god ik kom hier echt de meest debiele vergelijkingen tegen constant. ik begrijp ook totaal niet waarom mensen daar de hele tijd hun gelijk in willen krijgen en alsmaar met vage argumenten komen om hun mening te onderbouwen. Het is toch totaal niet relevant of iets ergens op lijkt? ik snap absoluut niet hoe dat invloed kan hebben op hoe je een spel ervaart tenzij het echt om een bijna 1 op 1 kopie gaat van iets anders (oftewel puur slecht jatwerk)

oow en ik moet zeggen dat ik ook wel erg verbaasd was over de review van GT. ik heb hem tot nu toe nog steeds niet kunnen spelen dus of hun oordeel terecht is kan ik niet bepalen, maar het is erg vreemd hoe ze minuten lang eigenlijk alleen maar aan het zeiken en mierenneuken zijn en vervolgens toch nog met best een aardig gemiddeld cijfer komen.

Ze gaan ook even in op de eigenlijk compleet onlogische dungeons waar switches en andere obstakels er alleen maar zijn voor het game aspect. Sorry hoor maar dat is echt bij ALLE games zo. tuurlijk ziet het er in sommige spellen iets realistischer uit. maar de manier waarop tempels in een tombraider, PoP of uncharted zogenaamd gebouwd zijn door een vergane beschaving slaan toch ook nooit echt ergens op???

Zegt de ene Maya tegen de ander 1000 jaar geleden "Hey als we die schat nou goed willen beschermen" laten we dan allemaal gekke platformen overal plaatsen en knoppen en sleutels verstoppen om er een goede puzzel van te maken als iemand toch ooit nog naar binnen wil..." "ja man goed idee! maar dan ook nog zo dat als de boel in stort over een paar eeuw dat er nog steeds een route overblijft met maar 1 oplossing" Deal!

17. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Ik vraag mij toch af hoe de daadwerkelijke gameplay tijd in het spel wordt bijgehouden. Volgens het spel heb ik er rond de acht uur opzitten, maar weet zeker dat dit langer is. Speel al een paar avonden achtereen, waarvan gisteravond al haast een uurtje of vijf. Hebben jullie hier ook last van. Nou moet ik wel zeggen dat ik bij Tiamat wel even ben blijven hangen ;)

Tiamat (ook Ghanna) is de oergodin in de Sumerische en Babylonische mythologie en speelt een centrale rol in het Enuma Elish scheppingsverhaal. Zij wordt aanzien als monsterlijke belichaming van de oerchaos.[1] en wordt, als oerslang, zonder substantiële aanleiding door sommige bronnen gelijkgesteld met een draak en foutief als zeeslang voorgesteld.[2] Ze is later de personificatie van het principe van zoutwater oceaan als tegenpool van haar gemaal Apsu, principe van zuivere zoetwater oceaan.

Nadat de jonge goden, hun kindskinderen, haar en Apsu met hun lawaai en bedrijvigheid gewekt hebben, wil Apsu de rustverstoorders tenietdoen. Maar omdat hij zelf door Enki/Ea gedood wordt, zweert Tiamat wraak en gaat een verbond aan met haar zoon Kingu, aan welke jonge god ze grote macht verleent. Samen met een leger van monsters wil ze nu haar kindskinderen bekampen. Maar die sturen Marduk, de zoon van Enki/Ea er tegenaan.

Deze overwint Tiamat in een tweekamp, splijt haar lichaam in twee en maakt uit de twee helften het firmament en de wereld (scheppingsdaad).

[bewerken] Naambetekenis
    Men neemt aan dat vrouwelijke godheden ouder zijn dan de mannelijke in Mesopotamië en Tiamat zou ontstaan zijn als onderdeel van de moedergodincultus rond Nammu, het vrouwelijk principe van de waterige scheppende kracht, met even sterke banden met de onderwereld, die ouder is dan de verschijning van Ea-Enki.[3]

De naam betekent zij die allen baarde, aangezien zij samen met Apsu in de oertijd voor de schepping de eerste generaties goden voortbracht (Lachmu en Lachamu o. a.).

Als concept is Tiamat moeilijk na te trekken. Ze belichaamt tegelijk de persoonlijkheid van de godin en het principe van de zoute oeroceaan. Hetzelfde geldt voor Apsu, wiens naam als persoon later ook voor het verblijf van de god Enki (of Ea) gebruikt wordt.

Alhoewel Tiamat door moderne auteurs vaak wordt omschreven als een zeeslang of draak, bestaat er in de oude teksten geen duidelijke associatie daarmee. De Enûma Elish zegt uitdrukkelijk dat Tiamat het leven schonk aan draken en slangen, maar die zijn slechts deel van een veel grotere algemenere lijst monsters, met o.a. ook schorpioenen en meerminnen. Dit impliceert dus niet dat de moeder op de kinderen zou moeten lijken of zelfs dat ze slechts tot waterwezens zouden beperkt zijn. De beschrijving in de Enûma Elish meldt: een staart, een dij ("lagere delen" die samen schudden), een onderbuik, een uier, ribben, een nek, een hoofd, een schedel, ogen, neusgaten, een mond, en lippen. Ze heeft binnenzijden (mogelijk "ingewanden"), een hart, aders en bloed. De strikt moderne afbeelding van Tiamat als veelkoppige draak werd in de zeventiger jaren populair gemaakt als fictief wezen van het spel Dungeons & Dragons dankzij eerdere bronnen die Tiamat met de latere mythologische Lotan hadden geassocieerd.

Op bas-reliëfs wordt Tiamat meestal afgebeeld als draak, in navolging van de zogenaamde chaosdrakenstrijd:

Haar naam schijnt uiteindelijk Sumerisch, waar Ti = Leven en Ama = Moeder, lijkt te suggereren dat haar oorspronkelijk naam “de moeder van alle leven” betekende.[4][5] Deze titel werd ook verleend aan de vergoddelijkte eerste koning van de derde Dynastie van Kish, Kubau, die in de Hurritische mythologie heropduikt als Kheba (geïdentificeerd met de “moeder van de Goden” — Hannahanna) – en met de Hebreeuwse naamgenote Havva (Eva, die ook “de moeder van alle levenden” wordt genoemd in Genesis.[6]

[bewerken] Functie en positie
    Voor de wereld zoals deze nu is, die door Marduk werd gemaakt, bestond een wereld die wij ons amper kunnen voorstellen, omdat hij enkel uit 'vloeistof' bestond, de rusteloze eindeloze oceaan. Tiamat en haar echtgenoot Anu heersten in die wereld die aan de onze voorafging, en er leefden drie generaties goden.

Tiamat was als godin reusachtig groot, vruchtbaar en heftig van aard. Ze werd voorgesteld als een draak of zeeslang met twee vertakte geweien. Marduk was haar tegenstrever. Marduk (zonnegod) ging op weg in zijn wagen. De elf bondgenoten van Tiamat sloegen ervan op de vlucht. Tiamat lag hem op te wachten, maar de zonnegod ving haar in een net van licht. Hij slingerde een orkaan tussen haar waterkaken en schoot pijlen dwars door haar. Daarna sneed hij ze als een platvis in twee. Haar gespikkelde bovenhelft spande hij uit als firmament, de onderste helft werd de wereld met alle zeeën en oceanen. Zoals de god van het Oude Testament begon Marduk daarna de natuur te vormen en te ordenen zoals wij die kennen. Daarbij schiep hij ook het mensdom.

[bewerken] Genealogie
    Tiamat was de schitterende godin van zout water die brulde en tekeer ging in de chaos van de originele schepping. Zij en Apsu vulden de kosmische afgrond met de oerwateren. Zij is daarom ook “Ummu-Hubur die alles vorm gaf”.

18. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Sent: Thursday, January 07, 2010 4:40:18 PM

Mijn bestelling van FRS, dus je zou zeggen dat ie dan nog wel zal komen vandaag. Maar het ging niet per normale post dacht ik, dus dit kan de hele dag wel zijn. Dat is dan wel weer shit, ah well.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik lees dit topic door en kom ook deze post tegen, waar ik iets over wil zeggen.

Hoeveel games bevatten deze zeven punten wel niet, en zijn toch compleet verschillend? 8) Echt héél veel. ;)

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    is dat zo? ik kan er weinig noemen hoor. Alleen God of War misschien en DMC.

En betreft de muziek, het klinkt wel goed maar blijft je niet bij.

Voorbeeld, de final fantasy serie: Deel 7 en deel 10 hebben zeer herkenbare soundtracks van uitstekende kwaliteit.

Deel 12 had ook goede muziek ook gemaakt door goede componisten, maar probeer als je 12 hebt gespeelt maar eens 1 soundtrack voor de geest te halen m.u.v. herhalingen die in elke FF zitten zoals de opening theme en victory fanfare.

Veel mensen denken als ik kritiek heb op een spel dat ik het spel niet leuk vind. In tegendeel, ik vind dit een topspel. Ik probeer alleen uit te leggen wat anderen bedoelen en waarom reviewers kritiek hebbben.

Deel Deze Pagina