Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar dat het verhaal below average word genoemd vind ik toch wel schrikbarend. Is het verhaal bij een RPG juist niet altijd zeer belangrijk? Ik weet niet hoe dit zit met Final Fantasy games, want echt veel heb ik ze niet gespeeld of uberhaupt uitgespeeld. Maar wat ik ervan begrijp is dat FF games altijd wel een heel goed verhaal hadden.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    GT Preview:

[GT]60558[/GT]

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Kracht is niet alleen het verhaal maar dat alles in de game vaak ver boven gemiddeld scoort. Alles samen maakt de game zo goed.

Verder waren er ook weinig mensen die XII goed vonden. Deze vond ik gewoon net zo goed als alle anderen.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    bij FF draait het imo voor 90% om het verhaal. Ik wacht eerst iig meer reviews af :)

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Voor mij is het vaak het aantal SQ's en de variƫteit daarvan. Het verhaal doet me vaak niet zoveel.

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    SQ's?

De Eurogamer preview leest ook niet overweldigend positief. Het lijkt vooral een return to form te zijn, terwijl deel 12 juist meer probeerde te vernieuwen. Het maakt mij weinig uit, zolang het maar goed in elkaar steekt.

Leuke link trouwens in die preview:

http://www.sophiehoulden.com/games/thelinearrpg/

Laatst bewerkt: 9 jan 2010
  7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Pluspunten:
    + Graphics!
    + Characters
    + Combat

Minpunten:
    - Geen steden/dorpen om dingen te ruilen.. WTF!?
    - Als je verliest, mag je gewoon door. WTF!? Hoe casual wil je het hebben..

8. ThaBest

ThaBest Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, voor mensen die nogal eens vergeten te saven komt het misschien wel goed uit dat je niet echt dood kan....zal misschien weer wat frustraties voorkomen :).
    Dat de steden en dorpen er niet in zitten vind ik inderdaad ook een beetje vreemd. Ik hoop wel dat er tenminste nog wat plaatsen in zitten waar je een beetje rond kan lopen en met mensen kan praten, maar dat zal toch haast wel.

Verder vind ik hem er nog steeds erg goed uitzien en ik ga hem dan ook zeker kopen...als ik nog ergens een CE kan reserveren zou het helemaal mooi zijn :).

9. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt niet dood?! het is toch niet zoiets als Tales of Eternia op de psp dat je retry kan doen?

Krijg steeds minder zin in de game =(

10. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dat ben ik dus compleet mee eens, als je nog wel die zinloze conversaties kan houden in gebieden omdat je gewoon alles wilt ontdekken en niks missen.

11. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Side Quests

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Tja tegenwoordig moeten Opa en Oma een game ook uit kunnen spelen :mad:

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Of je kleine zusje. :+

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Preview van GT heeft me enthousiast gemaakt :) ik zie weer een goed verhaal, mooie beelden en leuke combat. Stadjes vind ik aan de ene kant leuk aan de andere kant houd 't soms ook op. Dan wil ik verder maar moet ik nog met iedereen ouwehoeren waar ik dan geen zin in heb. Spheregrids vind ik muaa, ik begreep 't niet helemaal bij FF X, na een tijdje kwam ik terug bij grids die ik al had geactiveerd etc. Ik raakte in de knoop.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik ken 1 andere rpg waar je niet dood kan en dat is Fable 2. Het niet dood kunnen gaan was voor mij de hoofdreden om het spel saai te vinden, gewoon geen spanning.

Voor mij ook geen goed nieuws dus.

16. Ashavan

Ashavan Guest

In Bioshock kon je ook niet echt dood. Je kwam gewoon in een tank terecht en kon je gewoon verder zonder penalties. Was ook saai.

Maar opa en oma speelde vroeger games waar helemaal geen saves in waren. Ging je dood dan kon je het hele kut spel weer overnieuw spelen. Stuk uitdagender dan tegenwoordig en ook stuk frustrerenden en ook stuk bevredigender als je het dan uitgespeeld kreeg. Enige hedendaagse game waar ik dat gevoel bij heb gehad was de Commando's serie.

17. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    The Revenge of Shinobi, ik zal nooit vergeten dat ik die heb uitgespeeld :emo:

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Persoonlijk vind ik het niet erg, want het gebeurt me wel eens dat ik 2 uur kwijt ben omdat ik dood ga in een gevecht. En dan beland een spel bij mij al snel in de kast. Maar goed, ik ben juist een voorstander van casual spellen. Maar als je uitdaging zoekt, dan is het vast teleurstellend.

19. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij ga je over het algemeen niet vaak dood in (J)RPG's. Mocht je dood gaan is er altijd gezorgd voor een savepoint voor je bijv. boss-fight gaat doen. Dus volgensmij veranderd het vrij weinig aan de spel ervaring..
    Steden heel zonde dat die er niet bij zitten, want steden kunnen er heel sfeervol uitzien etc.

20. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Vind het denk bij JRPG minder erg dat je niet dood kan, aangezien het toch niet echt meestal uitdagend is. Hoe moeilijk is het spel vaak nou, meestal is het beetje erbij grinden en het lukt. En zal je juist nu misschien wat minder grinden en meer tactiek in gevechten gebruiken.

Al is het lang geleden echt weer een goede JRPG uitgespeeld te hebben, wel weer crono trigger op me mobiel aan het spelen. Wat een topspel is dat!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina