Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan leg ik hem voortaan plat. Thanks!

2. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Mijn Xbox 360 leest mijn CD's niet meer. Zal ik hem opsturen? Heb geen idee hoe dat moet eigenlijk :p. Iemand tips?

Edit: laat maar.

Laatst bewerkt: 4 jan 2010
  3. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Heel vaag, ik hoor mijn TV wel, maar heb geen beeld. Is dit probleem bekend?

Zou ik dit doen? Het is wel een risico.

Laatst bewerkt: 5 jan 2010
  4. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Dat is een bekende 'truc'. Zogezegd zou de overheating error voorrang krijgen op andere, als je dan je xbox laat afkoelen 'vergeet' hij blijkbaar dat er iets anders niet ok zat.

In elk geval logisch gezien kan dit gewoon niet gezond zijn voor je xbox componenten! Het kan in het beste geval je xbox even verder helpen, maar de problemen krijg je toch terug, eerder vroeger dan later. Gewoon opsturen voor repartie! Of heb je geen garantie meer?

Heeft je xbox 360 trouwens rode ringen/geeft hij een error code?

5. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Geen garantie meer:mad:

6. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Sowieso toch nog eerst eens bellen, er zijn al genoeg mensen geweest die ondanks het verlopen van de garantie hun xbox nog gratis hebben kunnen laten repareren. Blijkbaar is hun policy op dat vlak niet helemaal sluitend, zeg bv. even dat je al meerdere consoles hebt gehad die het zo begaven ofzo, het kan maar werken.

7. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Oke, bedankt voor de hulp!

8. Mpr|Potze|

Mpr|Potze| Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Mijn xbox deed afgelopen week zeer vreemd. Als ik de disk tray sloot en hij het spel ging laden kwam er een zeer hard krassend geluid en hij las de games niet echt goed. Hierover had ik ook een topic gemaakt. Ik had daarna de klantenservice gebeld. Deze liet ik het geluid van mijn xbox horen. Hij zei meteen dat het foute boel was en adviseerde mij om hem op te laten sturen voor reperatie. Dit zou mij wel tussen de 80 en 120 euro kosten omdat ik buiten de garantie viel.
    Omdat ik dit bedrag abnormaal hoog vond heb ik mijn xbox zelf open gemaakt met behulp van youtube. Het bleek dus dat er een magneetje in de rondraaiende schijf los zat. Deze heb ik vastgelijmd en even laten opdrogen. Daarna heb ik hem getest en hij deed het weer zoals nieuw. Ik voel me eigen dus een beetje getilt door microsoft. Ze proberen me flink wat geld te laten betalen voor een reperatie of een nieuwe xbox. Ik vroeg aan de klantenservice of ik mijn xbox niet beter zelf open kon maken om te kijken wat er aan de hand kon zijn. Hij adviseerde mij om dat zeker niet te doen in verband met de garantie om het nog op te kunnen sturen. Ik was mijn garantie sowieso al kwijt en voor die 80-120 euro koop ik met 30 erbij liever een nieuwe xbox als het zelf repareren fout was gegaan. Maar hij doet het weer goed! bedankt voor de hulp in ieder geval. Misschien heeft iemand anders hier nog wat aan ;)

9. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Grappig dat je hem zo gemakkelijk hebt gerepareerd ipv die 80 - 120 euro.

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Blij dat je het zo hebt kunnen oplossen!

Het is wel wat kort door de bocht om te zeggen dat Microsoft mensen oplicht natuurlijk ;)
    Wat denk je wat ze al aan UPS moeten betalen voor het halen en brengen naar Duitsland?
    Daarna moeten zij gaan uitzoeken wat het probleem is, dit repareren en daarna wordt iedere xbox op een testbank gezet èn heb je vervolgens weer een jaar garantie (meen ik).

Dat je het zelf hebt kunnen maken is wel perfect natuurlijk :thumbs:

11. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Dat denk ik nu eigenlijk wel niet, ik meen me in elk geval te herinneren dat het wettelijk gezien bleef gelden vanaf de originele aankoopdatum en dus niet hoeft. Nu het kan goed zijn dat MS dit niet toepast, net zoals ze 3 jaar garantie i.p.v. de verplichte 2 geven op RRODs.
    Anders zou het eigenlijk interessant worden om gewoon na 3 jaar je xbox jaarlijks te verzenden o.w.v. een vaag probleem aangezien je normaal gezien toch dikwijls een vervangexamplaar terugkrijgt.

12. Mpr|Potze|

Mpr|Potze| Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik bedoel niet echt dat Microsoft me letterlijk oplicht maar het kost mij zonder eigen toedoen (schade toegebracht e.d.) wel rond de 100 euro. Ik zou niet weten of ik garantie er bij krijg als ik hem had opgestuurd en ze hadden hem gerepareerd. In 2007 had ik namelijk een geheel nieuwe Xbox gekregen + weer 2 jaar garantie dacht ik.;)

13. Coachman

Coachman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maandag xbox opgehaald door ups, vandaag weer retour ontvangen.
    Geen idee wat er aan gedaan is.
    Zit wel een nieuwe sticker op de achterkant service date 2010-01-06.
    Snel geregeld

14. seramos

seramos Member

Leuk Bevonden:
    0
    bekraste xbox game.

hallo iedereen.

Ik heb sinds kort het spel cod6 en ondervindt daar nu al problemen mee.
    het spel is bekrast in de dvd driver, door die probleem loopt het hele spel vast als ik het wil opstarten.er zitten mooie rondjes op:x.
    Ook halo 3 is bekrast, maar daarmee kan ik alleen niet meer online spelen.
    Ik weet nu niet meer wat te doen, kan iemand mij hier mee helpen?kan dit vergoed worden? als vast bedankt.

15. Mpr|Potze|

Mpr|Potze| Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik naar De (gratis) Xbox lijn bellen en je probleem uitleggen. Als je nog garantie hebt kan je geluk hebben dat alles wordt vergoed.
    ;)

16. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    6 januari van dit jaar is wel zeer nieuw , dat is 3 dagen geleden \o/

17. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Lijkt me logisch:

Zit wel een nieuwe sticker op de achterkant service date 2010-01-06.

18. seramos

seramos Member

Leuk Bevonden:
    0
    bekraste cd

beste mensen,

ik heb sinds kort het spel call of duty6:modern warfare.
    Maar toen ik hem in de console stopten en aan het spelen was ging het nog redelijk. Maar toen ik hem uit de console haalden waren er opeens perfecte rondjes op.Ik neem aan dat dit aan mijn xbox ligt.
    Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen? kan ik het spel terugkrijgen? want het kost wel 60 euro....

alvast bedankt.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Met de helpdesk bellen en daar jouw probleem vertellen.
    In de meeste gevallen wordt de drive vervangen door een nieuwe.

Voor de game zal je contact moeten opnemen met Activision omdat zij de game hebben uitgebracht en niet Microsoft.

20. seramos

seramos Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt, en hoe kom ik in contact met de helpdesk of met activision?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina