Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Oh damn 8)

A Hong Kong magazine has given FFXIII a 4/10 review, saying the RPG is “so linear that it’s little more than riding an amusement park ride.”

The mag, scans of which can be seen on AllGamesBeta, takes the Square title to school with such ferocity it leaves it pissing its knickers at the gates. Then it takes is to college. Then university. Then it forces it to do a PhD in metallurgy.

Random quotes:

“The game is complete linearity until the open areas near the end. You can’t even backtrack.”

“Of all the RPGs I’ve played in recent years, this is the first which has been so linear that it’s little more than riding an amusement park ride.”

“I had heard the opinion that, ‘It’s amazing once you get to Chapter 11,’ but why should you spend 20 or 30 hours on a game to get to the only enjoyable part? Just how do they intend to make me play this? Do they think I’m some kind of masochist?”

“A button-mashing puzzle game with no real strategy or RPG elements and a plethora of annoying features, game as a whole is little more than a digital novel of sorts.”

“For such a game to approach 2 million copies sold must be due solely to the strength of the Final Fantasy brand.”

“Biggest swindle in gaming history.”

“Biggest joke of 2009.”

The biggest swindle in gaming history. Some won’t be pleased.

Here’s the verdict:
    Scenario: 2.0 — “An epic tear jerker”
    System: 1.0 — “Such a crude system barely warrants being called an RPG at all.”
    Graphics: 9.0 — “Full marks here.”
    Sound: 7.0 — “Mostly quality.”
    Enthusiasm: 1.0 “As if you could play this for 100 hours! I could put up with 8.”
    Total: 4.0 — “To think it got this bad…”

The game’s now out for PS3 in Japan. Americans and Europeans get it on March 9.

2. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Zo, en niet te zuinig ook :+

Misschien proberen ze gewoon op het oude succes te teren?

Laatst bewerkt: 10 jan 2010
  3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dus, ik weet welke game ik dus niet ga halen. :p

4. elviroi

elviroi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al die reviews beginnen me ook te beinvloeden, denk niet dat deze binnenkomt, of toch alleszins niet op de release... Ik wacht nog even af

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wat? Een Final Fantasy die zo lineair als een attractie? De schok :emo:.

Bij al die reviews tot nu toe heb ik een beetje een "no shit, sherlock" gevoel en heb zo wat het idee dat ze dat enkel doen om wat aandacht te trekken.

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Inderdaad. Ik heb niks met FF en ook geen FF gespeeld (geef mij maar Kingdom Hearts 3 ) maar die review is gewoon pure shit voor aandacht.

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik geloof best dat ze wat sterkere bewoordingen hebben gebruikt als anders, maar ik denk ook dat deze game gewoon niet zo goed is als iedereen na al die jaren hype heeft verwacht/gedacht.

Ik weet niet of sinds mijn vorige post nog meer reviews waren gekomen, maar ook die vielen tegen.
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=3608315&postcount=473

Nu kan je natuurlijk ook zeggen dat het een complot tegen FF is. :+ En dat al die sites lagere punten geven gewoon om de aandacht te krijgen.

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wat me altijd op dat zodra de reviews negatief beginnen te worden, gamers hier vaak zeggen "wat een klootzakken, deze game wordt helemaal te gek" of iets in die trant. Om maar niet van een complot te spreken wat ook al op meerdere fora wordt uitgesproken. Belachelijk eigenlijk.

Een FF is een FF, maar dat wil niet zeggen dat ook Square niet eens de fout in kan gaan. Of in ieder geval een game maakt waarvan je je afvraagt "hadden ze daar nou niet meer uit kunnen halen?".

Tot nu toe zie ik mooie beelden, maar daarachter misschien wel een prehistorische JRPG. Alhoewel ik benieuwd ben naar wat er nog meer gaat komen ben ik ook bereid te geloven dat misschien, heeeeel misschien, deze RPG gaat tegenvallen.

Iemand zin om stenen te gooien? Ik sta hier. :b:

Laatst bewerkt: 10 jan 2010
  9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wijze post :thumbs:
    Verschillende ontwikkelaars gaan wel eens de fout in, een game die wat minder is. Het voordeel van dit soort reviews is dat het alleen nog maar kan meevallen. Final Fantasy games zijn eigenlijk altijd lineair, stukje lopen, veel grinden stukje lopen, grinden.

Ik ben benieuwd naar de OST, heb veel ost's van vorige FF games, heerlijk om s'avonds naar te luisteren :)

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wat de andere fora weet ik niet. Maar wat me opvalt is dat alle de sites die een review uit hebben van die kleine onbekende zijn (voor mij dan) en toevallig een slechte score geven. Ook lijken zowat al die minpunten typisch voor een FF game. Dus oftewel hadden de reviewers een veel grotere verwachting dan ik heb of ze willen gewoon aandacht naar hun site trekken.

Het kan goed zijn dat FF13 echt een tegenvaller is, maar zolang er geen reviews verschijnen van de wat grotere blijf ik maar skeptisch over die reviews. Niet dat de reviews van de grote tegenwoordig nog veelzeggend zijn, met hun hoge cijfers altijd. Het beste zal gewoon zijn dat je de game zelf ervaart :+.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat het zo lineair is is toch heel normaal voor een JRPG? In Lost Odyssey en Eternal Sonata heb je ook maar 1 pad.

Dat het langzamerhand tijd is voor wat verandering in het genre is een feit, maar FFXIII doet iig niks vreemds. Ik ben het er echter wel mee eens dat dit soort games geen knetterhoge cijfers (meer) verdienen.

12. XI Jptje NL XI

XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

Leuk Bevonden:
    0
    Liever een spannende rit in de trein,dan als een kip zonder kop door een groot veld rond te lopen.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    maar dat bestaat al! Dat heet een 'film' :+

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat lineaire aspect ben ik wel gewend. Ik ben niet zo'n RPG speler, maar de spellen die ik wel speel zijn vaak heel lineair. Eternal Sonata vind ik tot nu toe de leukste RPG op de 360, maar het spel is zo lineair als het maar zijn kan. Ik vind dat niet erg. Ik wil alleen graag een leuk verhaal en een goed vechtsysteem. In ieder geval een vlot vechtsysteem, zonder lange laadtijden voor en na een gevecht. Van de beelden die ik gezien heb gaat dat juist snel. Ik hoop alleen dat het verhaal me aanspreekt en dat je in veel sprankelende omgevingen komt.

15. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Final fantasies zijn echt niet lineair normaal.

Sowieso hebben omgevingen meerdere paden en kom je vaak op een worldmap waarbij je altijd extra gebieden kan ontdekken ook wat vroeger in het spel.

Neem FF7 de bekendste als voorbeeld. Tussendoor kun je chocobos vangen en kun je bepaalde materia verzamelen voor je het airship hebt. Ook heb je sidequests zoals Wutai en Fort condor. Daarnaast kun je altijd terug in FF's naar eerder bezochte steden en soms moet dit ook voor sidequests of de hoofd verhaal lijn.

Hun kritiek als het spel echt zo is, is terecht. Het is wel heel lineair als je door het verhaal van dungeon naar dungeon wordt geleid. Zelfs ES had de mogelijkheid terug te gaan naar andere gebieden.

Ook is er de kritiek dat het battlesysteem te simpel is en niet goed genoeg voor een RPG. Als dit zo is is dit zeker schokkend te noemen voor een FF

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    http://www.vg247.com/2010/01/10/ffxiii-is-biggest-swindle-in-gaming-history/#more-73405

Of was deze al langs geweest?

Hele lap tekst, geen spoiler...maar handig om het netjes te houden hier, zeg maar.

A Hong Kong magazine has given FFXIII a 4/10 review, saying the RPG is “so linear that it’s little more than riding an amusement park ride.”

The mag, scans of which can be seen on AllGamesBeta, takes the Square title to school with such ferocity it leaves it pissing its knickers at the gates. Then it takes is to college. Then university. Then it forces it to do a PhD in metallurgy.

Random quotes:

“The game is complete linearity until the open areas near the end. You can’t even backtrack.”

“Of all the RPGs I’ve played in recent years, this is the first which has been so linear that it’s little more than riding an amusement park ride.”

“I had heard the opinion that, ‘It’s amazing once you get to Chapter 11,’ but why should you spend 20 or 30 hours on a game to get to the only enjoyable part? Just how do they intend to make me play this? Do they think I’m some kind of masochist?”

“A button-mashing puzzle game with no real strategy or RPG elements and a plethora of annoying features, game as a whole is little more than a digital novel of sorts.”

“For such a game to approach 2 million copies sold must be due solely to the strength of the Final Fantasy brand.”

“Biggest swindle in gaming history.”

“Biggest joke of 2009.”

The biggest swindle in gaming history. Some won’t be pleased.

Here’s the verdict:

Scenario: 2.0 — “An epic tear jerker”

System: 1.0 — “Such a crude system barely warrants being called an RPG at all.”

Graphics: 9.0 — “Full marks here.”

Sound: 7.0 — “Mostly quality.”

Enthusiasm: 1.0 “As if you could play this for 100 hours! I could put up with 8.”

Total: 4.0 — “To think it got this bad…”

The game’s now out for PS3 in Japan. Americans and Europeans get it on March 9.

Laatst bewerkt: 11 jan 2010
  17. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Kijk, wat velen lijken te vergeten, is dat er flink wat oud-FF mensen
    zijn opgestapt. Dat moeten we merken aan de games, toch?

Kijk naar Mistwalker; die hebben met wat oud-FF medewerkers alvast 2 heerlijke RPGs voor de 360 neergezet (wanneer komt de volgende?!!?!??).

De laatste paar RPGs van SE zijn mij toch ook wel behoorlijk tegengevallen.
    Ik kijk erg uit naar de nieuwe FF, maar ook ik houd in gedachte dat het wel eens tegen kan vallen......net als elke andere game eigenlijk!

Quoted for truth!

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Beetje zielige reviews die door mainstreamgamenerds geschreven zijn...

19. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor ook niet veel zwaar positieve reviews. Ik was van plan de CE te kopen als die uitkwam, maar ik denk dat ik nu nog niet eens het spel zelf ga kopen als ik de reviews mag geloven:'-(

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    vind het wel erg jammer. Ik keek erg uit naar een nieuwe Final Fantasy

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina