Apple / Mac [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat was ook mijn reden.
    Omdat ik nog niet eerder met OSX had gewerkt en ook niet wist of het zou bevallen heb ik me een Mac mini gekocht.
    Natuurlijk wel eerst even goed onderzoek gedaan naar de verschillende specs van dat moment.
    En daaruit bleek dat de Intel Core Duo2 (1,83Ghz) de beste keus zou zijn.

    Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een computer \o/
    Wil me in Juni een nieuwe mini kopen en dan verhuist deze mini naar de audio/video meubel.
    De mini zal perfect werken als Mediacenter.
     
  2. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nja ik weet eigenlijk wel zeker dat OSX me ontzettend gaat bevallen! Daarom gaat één van de nieuwe MBP modellen binnenkort bij mij in huis komen :) Denk toch 15 inch, dan hoef ik geen extra scherm te kopen voor thuis...
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Wat vinden jullie (Mac gebruikers) dan bijvoorbeeld functies/applicaties die een Mac wel heeft maar die je erg mist op een Windows pc?

    En wat vinden jullie nadelen van een Windows pc t.o.v een Mac en andersom?
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Wat ik echt heel erg mis op een windows is dat er geen fatsoenlijk overzichtsknop is. Zoals bij me mac ga ik na links boven en heb ik alle programma's in me beeld. Geniale functie :)
     
  5. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Meh? Hoe wat wie waar, dat is toch gewoon expose?
     
  6. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Klopt, maar je kunt functies zetten op de hoeken van je beeldscherm. Als je dan met de muis zoals MetalMark naar de linkerboven hoek gaat dan schakelt hij automatisch expose in.
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Klopt, dat merkt op beide systemen exact hetzelfde. En hier en daar heeft Windows qua Adobe software functies zelfs een streepje voor. Maar het aan laten staan van Photoshop/Illustrator etc in je dock werkt allemaal wel heel snel. Het schakelen gaat zeg maar beter in mijn ogen.

    Verder werk ik op beide systemen net zo goed..
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Wat zijn dingen die je op je Mac juist mist?
     
  9. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik mis een (officiële) MSN client waarmee je kunt webcammen en waarbij de bestandsoverdracht snel gaat.
     
  10. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ja inderdaad, adium voldoet daar jammer genoeg niet aan :mad:
     
  11. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga niet een hele lijst van punten geven voor beide systemen, want dan kan ik wel uren door gaan. Ik heb puur even snel een aantal punten voor mij zelf op de mac verzameld:

    Mac
    + Textmate, Textexpander, 1Password, The Hit List, Things en diverse andere develop tools voor front-end developers.
    + Samenwerking tussen programma's/Interface veel op elkaar af gestemd.
    + Time Machine.
    + Exposé en spaces.
    + Trackpads/multitouch op MacBook (Pro/Air). Op windows gebruikte ik ze nooit nu echter wel.
    + Geen drivers nodig om bijvoorbeeld een printer te gebruiken.
    + Interface/vormgeving
    + Stabiel systeem (gebaseerd op mijn eigen ervaringen)
    + Meest gebruikte software voor windows is ook voor mac beschikbaar.
    - Gamen
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je hebt wel drivers nodig voor printers, maar die zitten al voor geïnstalleerd in Mac OS X. :+
    Tenzij je dat uitschakeld bij installatie.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wat ik mis op de Mac, tenminste, voor zover je het 'missen' noemt, of minder vind.
    - Sommige software is niet compatible met OSX (waaronder bijv .NET en SolidWorks), dus die zul je dan via Bootcamp moeten draaien.
    - Winamp, blijf het gewoon een fijne player vinden zonder library werking (kan wel). Via crossofer is dat ook niet alles.
    - Snel een tekstbestandje aan kunnen maken, heb het nog niet gevonden.
    - Meerdere cliënts van een programma kunnen draaien. FTP op de Mac vind ik wat minder, FileZilla is heel degelijk, maar kun je slechts 1 cliënt tegelijk van draaien.
    - Speciale tekens als trema's niet zo snel/makkelijk te typen.

    Voor zowel Mac als Windows heb je tal van fijne programma's.

    Grote voordelen vind ik:
    + Spaces en Expose, om ook met 1 scherm gewoon overzichtelijk te kunnen werken (nadeel vind ik dan wel weer dat je dashboard half in beeld zit bij bijv. photoshop, omdat daar geen vaste achtergrond bij zat, weet niet hoe dat bij CS4 nu is).
    + Je kunt flink wat programma's open hebben staan en het OS blijft soepel draaien. Stabiliteit is wat beter.
    + Eenvoudige installatie van programma's. Internetverbindingen et cetera pakt ie vaak zonder problemen of zelf het een en ander in te moeten stellen.

    Zijn nog wel meer voor- en nadelen te noemen. Denk dat ieder voor zich wel een lijstje kan maken en het is maar net hoe zwaar iets weegt, van mierenneuken tot grote ergernis. :)
     
  14. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Met Transmit kun je meerdere vensters openen. Misschien eens proberen?

    Oftewel... je kunt je printer direct gebruiken. ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Nog een (achterlijk) nadeel is van OS X is het missen van een knip-functie. Mappen verslepen met een trackpad voelt zo omslachtig altijd.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat snap ik ook nog steeds niet, waarom je niet gewoon meerdere bestanden kan knippen/plakken.

    Transmit kan ik wel eens proberen. De laatste tijd weinig behoefte meer aan meerdere ftp verbindingen tegelijkertijd, maar kan wel eens handig zijn.
     
  17. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zat er toevallig van de week naar te googlen. Toen las ik het advies om het bestand tijdelijk naar links van het venster te slepen. In de lijst waar al je belangrijke mappen staan.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Voor mensen met een PS3 en Snow Leopard. De PS3 controller is via Bluetooth te verbinden met je Mac. :)
    Las dit zojuist op GTPlanet.net.
    Ga dit vanavond 's testen.
     
  19. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik typ rechtsboven (bij die vergrootglas) alleen text, dan kom 'textedit' app waarmee je snel textbestandjes kan schrijven? :9
     
  20. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    lol dat is grappig, ik vraag me af of het fijn werkt. je kan dit trouwens ook met je mobiele telefoon doen, tenminste ik kon dat bij mijn oude ericsson (bij mn nieuwe ericsson vreemd genoeg niet) het werkte wel rete traag.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina