Wat de nieuwe FF betreft. Ik denk dat het "westerse publiek" (lekker iedereen hier over één kam scheren) gewoon andere wensen heeft als het gaat om RPG games. Het is wel zo dat velen van ons van JRPGs houden, anders zouden we niet in deze thread posten. Maar aan de andere kant... FFXII wordt toch wel breed gewaardeerd in het westen om zijn vernieuwingen. Daarentegen viel dit deel weer niet zo in de smaak bij eigen publiek. Square Enix is volgens mij geschrokken en dus zijn we weer terug bij af met dit nieuwe deel. Dat gevoel krijg ik dan althans bij alles wat ik lees en zie. In principe is dat niet erg, maar je gaat je op een gegeven moment wel afvragen hoe lang ze dezelfde formule (lees: gameplay elementen) gaan uitmelken.
Misschien willen die Chinezen geen vernieuwingen in hun games, maar willen wij dat dan ook niet?
EDIT:
Dus geen towns (in ieder geval niet in de eerste 10 uur), geen alternatieve paden (in ieder geval niet in de eerste 10 uur), shops gebouwd in save punten, nog steeds geen save anywhere mogelijkheid maar ook geen penalty als je afgaat bij een gevecht (je begint meteen weer voor het gevecht), wel turn-based achtige combat maar tegelijk mag je maar één karakter besturen. Hmm, tja. De graphics zijn in ieder geval wel mooi en Square kan ook mooie verhalen vertellen. Toch hoop ik op nog meer positief nieuws, want ik krijg sterk het gevoel dat ze zwaar aan het streamlinen zijn gegaan om een zo'n groot mogelijk publiek aan te spreken (maar waardoor het minder interessant wordt voor de fans misschien?).
Laatst bewerkt: 12 jan 2010