Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zou het niet begrijpen, want FF is altijd een mega grote game geweest, en eigenlijk waren alle delen volgens veel gamers toch geweldig? Juist wanneer je de graphics ziet, de muziek, de characters, de sfeer..alles, denk je dat het echt om een magnifieke game gaat. Maar als je dan inderdaad sommige revs mag geloven, is dat niet het geval. We zullen het wel zien, vooral user-reviews zullen straks belangrijk zijn denk ik.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Meeste delen waren voor zover ik weet goed, sommigen misschien minder, maar niet slecht. Op de rip-offs voor Cube ofzo na, die waren dan niet FF waardig.
    Had zelf best hoge verwachtingen van FF XIII, maar betwijfel ook weer in hoeverre ik waarde aan sommige cijfers moet hechten. Kan zijn dat de game tegenvalt, maar wellicht hadden ze er iets anders van verwacht en zijn ze daarom des te kritischer en negatiever.
    Blijf je toch altijd wel houden, dat je uiteenlopende cijfers hebt van heel hoog tot heel laag.

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt zeker, er zijn een aantal games geweest in de jaren die echt lage cijfers kregen en ik kon die games juist best waarderen. Misschien balen al die reviewers er wel heel erg van dat je geen stadjes enzo meer hebt, mja.

4. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ongeacht de cijfers koop ik deze game sowieso. Al was het alleen maar vanwege de sublieme graphics.

Maar welk cijfer gaf de Famitsu dan? Dat lijkt me een serieuzere graadmeter dan al die kleine sites.

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    39/40 dacht ik.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Alsof Famitsu tegenwoordig nog een goede graadmeter is, die gasten strooien de laatste jaren maar met 'tienen' alsof elke game perfect is:

Thirteen games have received perfect scores from Famitsu. They are listed in chronological order:
    The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998, Nintendo, for Nintendo 64)
    Soulcalibur (1999, Namco, for Dreamcast)
    Vagrant Story (2000, Square Co., for PlayStation)
    The Legend of Zelda: The Wind Waker (2003, Nintendo, for Nintendo GameCube)
    Nintendogs (2005, Nintendo, for Nintendo DS)
    Final Fantasy XII (2006, Square Enix, for PlayStation 2)
    Super Smash Bros. Brawl (2008, Nintendo, for Wii)
    Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008, Konami, for PlayStation :cool:
    428: Fūsa Sareta Shibuya de (2008, Sega, for Wii)
    Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies (2009, Square Enix, for Nintendo DS)
    Monster Hunter Tri (2009, Capcom, for Wii)
    Bayonetta (2009, Platinum Games, for Xbox 360)
    New Super Mario Bros. Wii (2009, Nintendo, for Wii)

Zoals je ziet gaven ze FFXII ook een 40/40, terwijl dat in ogen van de fans de minste titel uit de serie is (op 11 na, maar dat is een MMORPG).

7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    hahaha Nintendogs en New Super mario bros een perfect score, wat een lachertje

8. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik koop deze game ook 1000% ik hoop dat ze met special editions komen... ongeacht de prijs zou ik em dan kopen
    deze game MOET ik gewoon hebben

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    New Super Mario Bros maar geen 100 keer betere en vernieuwende Super Mario Galaxy een 40/40 is pas hilarisch. Daarnaast moet je eens gaan googlen op 428, dan lach je nog wel harder. ;)

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Snap je zin niet helemaal.

11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    klopt is beetje onlogisch. Wat ik eruit opmaak is dat hij het raar vindt dat New Super Mario Bros wel een hoge score krijgt, maar Super Mario Galaxy die 100 keer beter als als New Super Mario Bros niet.

En dan zegt hij dat je moet googelen op dat spel met 428 erin "428: Fūsa Sareta Shibuya de (2008, Sega, for Wii)".

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Die eerste zin is inderdaad een beetje raar geformuleerd, zie ik achteraf. Wat ik inderdaad bedoelde is dat New Super Mario Bros Wii wel een 40/40 heeft gekregen, maar het betere Super Mario Galaxy niet. Maar dat heeft verder weinig te maken met het huidige topic.

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En met meningen. Zo waren die reviewers misschien net 4 mensen die een 2D Mario leuker vonden dan een 3D Mario. Hetzelfde voor Final Fantasy XII(I), misschien vinden die 4 mensen deze delen net wat leuker dan de oude.

Maar bij FF en Famitsu moet je sowieso al een paar punten aftrekken om tot een iets passendere score te komen.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Aan de andere kant krijgt FFXIII daar 40/40 en dan zou het niet kloppen. Andere reviews die de game afzeiken kloppen dan wel? We kunnen ook wachten tot de PU met een preview komt. Hoe lager de score daar hoe beter de game is ;)

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wat de nieuwe FF betreft. Ik denk dat het "westerse publiek" (lekker iedereen hier over één kam scheren) gewoon andere wensen heeft als het gaat om RPG games. Het is wel zo dat velen van ons van JRPGs houden, anders zouden we niet in deze thread posten. Maar aan de andere kant... FFXII wordt toch wel breed gewaardeerd in het westen om zijn vernieuwingen. Daarentegen viel dit deel weer niet zo in de smaak bij eigen publiek. Square Enix is volgens mij geschrokken en dus zijn we weer terug bij af met dit nieuwe deel. Dat gevoel krijg ik dan althans bij alles wat ik lees en zie. In principe is dat niet erg, maar je gaat je op een gegeven moment wel afvragen hoe lang ze dezelfde formule (lees: gameplay elementen) gaan uitmelken.

Misschien willen die Chinezen geen vernieuwingen in hun games, maar willen wij dat dan ook niet?

EDIT:

Dus geen towns (in ieder geval niet in de eerste 10 uur), geen alternatieve paden (in ieder geval niet in de eerste 10 uur), shops gebouwd in save punten, nog steeds geen save anywhere mogelijkheid maar ook geen penalty als je afgaat bij een gevecht (je begint meteen weer voor het gevecht), wel turn-based achtige combat maar tegelijk mag je maar één karakter besturen. Hmm, tja. De graphics zijn in ieder geval wel mooi en Square kan ook mooie verhalen vertellen. Toch hoop ik op nog meer positief nieuws, want ik krijg sterk het gevoel dat ze zwaar aan het streamlinen zijn gegaan om een zo'n groot mogelijk publiek aan te spreken (maar waardoor het minder interessant wordt voor de fans misschien?).

Laatst bewerkt: 12 jan 2010
  16. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Final Fantasy XIII heeft het mogelijk gehaald in Sayonara Zetsubou Sensei, gefeliciteerd! :b:

http://www.sankakucomplex.com/2010/01/13/final-fantasy-xiii-zetsubou-shita-its-just-a-long-tunnel/

Zelf ben ik nog niet helemaal uit wat ik zal doen als hij uitkomt, hopelijk zit er geen verschil tussen de Ps3 versie en de 360 versie ( behalve disc swap ) want dan haak ik al helemaal af.
    Hopelijk zijn de gevechten beetje boeiend, dat doet al veel goed bij mij.

En anders kan ik altijd nog Battlefield Bad Company 2 halen in maart :)

Laatst bewerkt: 13 jan 2010
  17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Welke heeft dan geen discswap?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eeeeh wat denk je zelf :9

hint: denk aan het opslagmedium die beide consoles hebben

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Een BluRay kan veel meer informatie opslaan, dat is 1 pluspunt van de PS3
    Zelf wacht ik de reviews af welke versie ik haal

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Bedoel meer dat de X360 altijd diskswap heeft als je meerdere disks hebt. Zelf als je de game installeert.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina