De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Om zeker 100% zeker te weten zou de HDMI 1.4 kabel bij iemand anders met de Xbox360 moeten proberen.
    Misschien dat de downgrade van HDMI 1.4 naar HDMI 1.2 niet goed werkt , maar daar kom je alleen achter als je het even op een anders Xbox360 probeert.

    Kan ook zijn de dat handstake tussen de Xbox360 en TV niet lekker loopt via de HMDI 1.4 kabel.
     
  2. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Dat zou kunnen, de Microsoft HDMI kabel, is deze 1.2 dan of 1.3 ??
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Goeie vraag. De xbox heeft alleen hdmi 1.2 uitgangen, maar ik vraag me af of er nog wel 1.2 kabels zijn.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Haal gewoon een HDMI kabel bij de handyman voor €10.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Die hele HDMI nummering van kabels is grotendeels onzin, en alleen maar marketing. Elke HDMI kabel, ongeacht de HDMI versie, heeft in principe dezelfde fysische structuur. Of een kabel probleemloos de vereiste bandbreedte kan versturen is afhankelijk van de lengte en de bouwkwaliteit van de kabel. Hoe langer de kabel des te moeilijker het is om signalen van hoge bandbreedte zonder kwaliteitsverlies te versturen. Korte kabels kunnen deze signalen vrijwel altijd zonder kwaliteitsverlies versturen, met uitzondering van de kabels die gewoon van een slechte kwaliteit zijn.

    Veel fabrikanten van kabels strooien op de verpakking met allerlei termen die inhoudelijk niets over de werkelijke kwaliteit zeggen. Vanaf het moment dat de HDMI 1.3 specificatie is geïntroduceerd, zijn er ook twee officiële categorieën ingevoerd: HDMI Standard (category 1) en HDMI High Speed (category 2). Kabels worden op twee snelheden getest (cat 1 en cat 2), en op basis van de resultaten worden ze geclassificeerd als cat 1 of 2. De test is gebaseerd op de minimaal vereiste prestaties van de HDMI specificatie voor bron (blu-ray speler, console) en weergave (tv/monitor) apparatuur.

    Per november 2009 mogen HDMI Adopters geen HDMI versie nummers meer op de verpakking en labels van hun kabels plaatsen. Ze mogen er ook niet meer naar verwijzen in advertenties. Tevens hebben ze een jaar de tijd gekregen om het gehele assortiment aan kabels daarop aan te passen. In plaats van nummering moet men nu gebruik maken van logo's:

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    HDMI Standard gecertificeerde kabels zijn getest op basis van een bandbreedte van 2,25Gbps, wat overeenkomt met een 720p/1080i signaal. HDMI High Speed gecertificeerde kabels zijn getest op basis van een bandbreedte van 10,2Gbps, wat overeenkomt met een 1080p signaal met eventueel een hogere kleurdiepte.

    Fabrikanten die geen HDMI Adopter zijn hoeven zich hier natuurlijk niets van aan te trekken, dus helaas zullen er altijd veel te dure of belachelijk slechte kwaliteit "ultra snelle 1.4" kabels blijven bestaan.
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik ben zelf ook van plan om een nieuwe tv te halen. Maar tegenwoordig zijn er zoveel tv's met zoveel specs dat ik niet echt meer weet waar ik op moet letten. Het enige wat ik weet is dat ik sowieso een full hd tv wil en denk ook dat ik de voorkeur geef aan een 100hertz tv (maar dat heb ik me ook een beetje aan laten praten).

    Nou heb ik al wel een beetje rond gekeken en ben ik sowieso erg gecharmeerd van de tv's van Samsung. Ik was van plan tussen 350 en 600 euro uit te geven voor m'n tv. Nou had de mediamarkt de Samsung L37B530 in de aanbieding. Maar als ik google naar reviews kan ik niks vinden.... hebben jullie nog aanraders voor mij?
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    We gaan met die verschillende klasses weer 3 stappen terug en de hele ellende komt dus gewoon weer terug!

    Nu koop je gewoon een hdmi 1.3 en die kan het allemaal aan, maar met die 1.4 heb je weer kabels die niet alles kunnen doorgeven!
    Wtf moet je met een 1080i hdmi kabel, terwijl een hdmi 1.3 1080p kabel een tientje kost!

    Onbegrijpelijk en voor de gemiddelde consument veels te moeilijk. Die krijgt in de winkel weer n kabel van €65 aangesmeerd.
     
  8. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry,

    laat je jouw pioneer calibreren? of is dat niet nodig?
    merk je verschil met calibreren goed? had eens wat gelezen en bij veel mensen was het veel verschil ben benieuwd of jij joune laat doen een keer
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De HDMI alliantie gaat imo nu opnieuw de fout in door onnodig allerlei klasseringen in te voeren. Een HDMI Standard gecertificeerde kabel is alleen getest om zonder kwaliteitsverlies een 720p/1080i signaal te versturen. Zo'n kabel is echter over het algemeen net zo goed in staat om een 1080p 48bit signaal en ethernet zonder enig kwaliteitsverlies te versturen, alleen is ie daar niet voor getest.

    Alle HDMI kabels zijn in de basis hetzelfde, er zijn geen HDMI kabels die een stukje hardware missen waardoor ze iets niet ondersteunen. Dat heb je alleen met blu-ray spelers, tv's e.d. Zolang de bouwkwaliteit van een HDMI kabel maar degelijk genoeg is, mag je ervan uitgaan dat alles prima werkt. Zeker korte kabels aangezien daar vanwege de geringe lengte geen waarneembaar signaalverlies in kan optreden.
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ok dus als ik films kijk of game op mijn xbox 360 (aangesloten met HDMI ofc) merk ik er helemaal niets van als het er niet op zit? En met digitale tv (glasvezel) ook niet (als het kastje aan is gesloten met hdmi)?
     
  11. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry hoeft zijn Pioneer slechts op Pure mode te zetten en colour space op 2 dan heeft hij een naar genoeg perfecte Rec 709 calibratie, dit komt omdat Pioneer KRP modellen al in de fabriek werden gecalibreerd. Bij andere merken of andere Pioneer modellen is het inderdaad zeer goed om je tv te laten calibreren, mits je film materiaal wil zien zoals de filmmaker het bedoeld heeft.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2010
  12. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kun je je tv laten calibreren?
    en hoe gaat dat in z'n werking?
    ik weet dat er van monster n dvd is om t zelf te doen maar hoe
    wordt t anders gedaan?
     
  13. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    en loont het zich dus ook als je veel xboxt ofzo?
    want als ik de p50g10 heb ingespeeld laat ik em misschien calibreren, okal is het beeld nu ook super, had gelezen dat met calibreren toch nog beter word?
    vanaf hoeveel uur spelen zou ik em kunnen afstellen met de hdtv dvd van monster en vanaf hoeveel uur echt laten calibreren?
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2010
  14. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je eigenlijk per se de 360 HDMI kabel nodig? of kan het ook met een gewone kabel van een willekeurig merk.
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Een kabel van willekeurig merk voldoet prima. ;)
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja dat lukt normaal ook.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gamen in HD kan op 3 manieren.

    1. Component-kabel.
    2. VGA-kabel.
    3. HDMI.

    Van de HDMI-kabel zijn er nu 4 uitvoeren.
    HDMI 1.0 , HDMI 1.1 , HDMI 1.2 , HDMI 1.3 en HDMI 1.4
    De Xbox360 heeft een HDMI 1.2 aansluiten maar volgens internationale normen moet een HDMI 1.3 en HDMI 1.4 gewoon werken.
    Alle uitvoeringen hebben namelijk de zelfde 19-pins stekker.
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Maar voorlopig zijn dingen zoals HDMI 1.4 gewoon verkoop praatjes en boeit het sowieso onder de 2 meter toch niet of hij €10 of €30 kost toch?
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee dat maakt niet uit, gewoon een van €10 kopen en niet een van €50
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Frank Doorhof uit Emmeloord (IFC heet t bedrijf dacht ik) is heel goed en heel bekend.
    Als hij bij je thuis moet komen , kun je je opgeven voor een tour en dan kost t €200 (misschien is t iets verhoogd).
    Breng je de tv zelf mee naar Emmeloord dan kost t maar €80.

    Het calibreren gaat heel anders dan met een dvd. Er wordt een laptop en lichtmeter op de tv aangesloten, waarna de tv wordt gecalibreerd in het servicemenu van de tv.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina