Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Doet ie ook, mag ook wel voor dat bedrag toch :)

     
  2. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    heb mn TOSlink kabels nog niet binnen maar zal hem vanavond even op mn 360 aansluiten via de gewone kabels en foto's van m'n tijdelijke setup + ervaring posten.
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Morgen komt mn Sharkoon Xtatic 5.1, ben echt benieuwd, viel me gister nog op dat ik bijv in multiplayer van codmw2 alles op zicht doe en niks op geluid (van voetstappen oid), dus ik hoop echt dat het voordeel gaat geven ;)
     
  4. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Die van mij moet ik ergens volgende week dan eindelijk terughebben... aaah... :mad:
     
  5. Morunia

    Morunia Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat verschil merken :thumbs:
     
  6. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net even via de gewone kabels getest (met mn Sennheiser HD595) en kan nu alvast zeggen dat dat iig niet anders is dan het geluid van een gewone 5.1 versterker waar ik tot nu toe audio via de 2 rood/witte tulpjes naar toe had lopen. behalve dat je nu je game geluid en chat (wat ik niet zo veel gebruik) over 1 headset kan gooien. Wat je dan wel weer mist is de mogelijkheid om zelf nog wat te tweaken aan de verschillende toonhoogtes. (ben door de hd595 al redelijk verwend wat betreft geluid).
    mn huidige oude versterker heeft echter geen optische ingang dus het is even afwachten of er morgen/overmorgen ineens door de toslink kabeltjes een wereld voor me open gaat :)

    ik hou jullie op de hoogte.

    Edit: alvast de beloofde foto's

    De doos

    [​IMG]

    Huidige aansluiting op de tv (de rode en witte tulpen)

    [​IMG]

    Mixamp aangesloten met de Sennheiser HD595

    [​IMG]

    Waar alles staat (let niet op die kwal op de TV aub)

    [​IMG]

    Van links naar rechts o.a. NES, Sony versterker, PS3, PS2, Bose speakers, Samsung 32" HD ready, 360, Wii en het Ziggo knudde kastje. Kabels ga ik van het weekend weer is netjes wegwerken anders wordt mn vriendin gek. wat nog ontbreekt op deze foto zijn 2 gepimpte Guitar Hero gitaren, DJ hero set, drums, mics, etc, atari 2600, Philips VideoPac, xbox en gamecube, en transformers/Soundwave verzameling maar dat bewaar ik nog wel voor het pats topic ;).
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2010
  7. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat het met toslink toch beter wordt hoor...
     
  8. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    ja daar ga ik ook van uit hoor, nu heb ik eigenlijk een stereo input die een beetje gepimpt wordt door de mixamp, maar dat maakt het nog geen dolby. ondanks dat is gamen met en goede headset zoiezo al een heftige ervaring, je schrikt je af en toe kapot in spellen als Darksiders.

    Heb trouwens wel dat als er geen muziek is bijvoorbeeld gewoon op het dashboard en ik de usb kabel heb aangesloten dat er dan een hoge pieptoon op de achtergrond zit (heel zachtjes). maar dat zal dan wel alleen zijn doordat ie de batterypack op dat moment oplaadt. om te testen haal ik pack er nog wel uit en luister of het dan nog zo is. zo ja, dan is het niet echt best lijkt me.
     
  9. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel veel mensen hebben ''last'' van statische ruis.. waarschijnlijk door een niet schoon stroomnetwerk..( geaard ) Ik had er ook last van, mijn xbox had ik aangesloten op de 2de stekkerdoos.. ( stopcontact - stekkerdoos - stekkerdoos - xbox ) Mijn mic bleef storen en op het moment dat de USB kabel eruit trok was het opgelost.. Alle mixamps hebben er last van, heel vreemd..

    Nu heb ik mijn xbox rechtstreeks op het stopcontact, probleem verholpen..
    ( alhoewel had ik er gisteren heel even last van, je kan er geen pijl op trekken )
     
  10. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    rechtstreeks op stopcontact aansluiten is voor mij geen optie. bij nader inzien dus toch wel handig geweest die batterypack, want nu kan ik hem gewoon opladen als ik niet aan het gamen ben en de usb er uit halen zodra ik dat wel ga doen.
    Moet zeggen dat ik het wel een behoorlijk heftige tekortkoming vind voor het bedrag wat mensen voor de volledige set neerleggen.
     
  11. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het ook, maar je krijgt er een goed geluid voor terug...
     
  12. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    zou het temaken kunnen hebben met verschil usa-nl = 110v-220v?
    Dat die usb lader gemaakt is voor een 360 die op 110v loopt? zoals in amerika.
    en dat op de europese 360, net iets meer spanning? (of what zo-ever zit), dat ie wat storing gevoeliger is?
     
  13. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien het 50/60 hrz verhaal waar je ook last van had op Aruba?? Ik heb daar ook al gedacht, maar dat is ook het enige.. Lijkt mij toch dat het voltage wat uit een USB poort komt hetzelfe is dat in de USA..

    Gisteravond had ik het heel even bij RB6 2 uur zonder probs gespeeld en in een keer uit het niets was het er.. kabeltje erin en weer eruit was voldoende gelukkig.. Maar het blijft een vreemd geval
     
  14. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Astro A40 binnen! Ben echt net 10 minuten thuis, dus snel aangesloten en ga nu een paar games ermee spelen! Ziet er echt prachtig uit. Ik heb even snel een message verstuurd, maar als ik praat klinkt er een behoorlijke brom op de achtergrond, iemand een idee hoe het komt?
     
  15. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk maar eens naar mijn verhaal boven je.. Batterijen in de AMP doen, rechtstreeks de xbox op het stopcontact en niet doorlussen met stekkerdozen, USB aan de achterkant van de xbox gebruiken.. Komt helaas meer voor.. Niemand heeft echt een oplossing, voor de een werkt dit voor de ander dat.. Als je geen geaarde stopcontacten hebt dan kan dat het probleem zijn..
     
  16. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    ...of je usb stroom van een andere source halen....of geen usb gebruiken en aa-batterijen.
     
  17. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is enkel als ik via mijn mic praat, als ik in een lobby zit geeft mijn mic ook de hele tijd geluid af, van dat gebrom dan inderdaad. Hele erge domper dit, zal het even proberen. Had eigenlijk verwacht dat het gewoon perfect zou werken. Doet een beetje af aan de ervaring dit.

    Ook als ik met vrienden in een game zit, kan ik ze haast niet horen boven het geluid van het schieten uit, behalve als ik mijn game/voice knop helemaal naar voice draai. Dit zal wel met de settings te maken hebben van de xbox oid?
     
  18. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    de mijne staat ook tegen de voice aan.. Daar moet je toch even met kloten.. Zet even je voice through headset aan in je settings van de xbox..

    Maar van die mic is kut ja.. Mijn problemen zijn opgelost voor 98% ( heel af en toe een brom )
    door de xbox rechtstreeks op het stopcontact te zetten, baterijen in de mixamp, en de USB kabel achter in de xbox..

    Bij Ruud is het opgelost door zijn USB in een radio te stoppen die USB ondersteunt.. andere clanleden van ons gebruiken de batterypack of oplaadbare aa batterijen..

    Maar voor dit geld, moet het gewoon werken!!
    Binnenkort ga ik een goede USB adapter kopen ( 110-220V - 50-60 hrtz - 5 v a1 ) kijken wat de mixamp dan doet als ik die rechtstreeks op mijn stopcontact zet..
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2010
  19. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb alles gedaan wat je zegt. Heb eerst geprobeerd, zoals in de handleiding beschreven staat, om alle kabels schoon te maken, heb alles doorgeblazen, alles netjes schoongemaakt, werkte niet. Volgende stap was dan USB-kabel achterin, werkte niet. Vervolgens heb ik batterijen in de Mixamp gedaan, werkte niet. Toen mijn xbox op een vast stopcontact geplugd ipv de 2 stekkerdozen waar hij normaal in zit, werkte ook niet. Nu heb ik geprobeerd om via de dual-jack quick disconnect cable het proberen te doen (ook in de handleiding) werkte ook niet.

    Mijn stem klinkt echt vervormd en met lage tussentonen erdoor, ook staat hij constant aan lijkt het wel en hoor je een enorme ruis in de achtergrond.

    Baal hier echt van. Ongelofelijk|:-.

    Verder is het geluid echt super super super, maar wil eerst die mic fixen, voordat ik er met 100% van kan genieten.
     
  20. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkt het wel als je alleen de batterijen erin doet en zonder usb kabel?? Dat zou het zeker moeten doen..
     

Deel Deze Pagina