[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 5 mei 2007.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    From USB storage device to Xbox 360 Dashboard Video Player:
    • WMV(Unprotected)
    • Mpeg4
    • H.264
    • AVI

    From Windows Media Player 11 to Xbox 360 Dashboard Video Player
    From the Zune software to the Xbox 360 Dashboard Video Player
    From Windows Home Server to the Xbox 360 Dashboard Video Player
    From Windows Media Center to an Xbox Media Center Extender

    Zie tabel Q10 @ http://support.microsoft.com/kb/945416
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nu de ham vraag hoe is je xbox en je pc aangesloten op het netwerk. als de pc draadloos is welke freq gebuik je (maw a/b/g/n) etc. Is je xbox 360 draadloos dan kan je deze het beste bedraad aansluiten
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    :thumbs:
     
  4. Rambie

    Rambie Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles is via kabels met elkaar verbonden. Op mijn modem zit mijn pc en mijn xbox geprikt dus draadloos kan niet het probleem zijn...

    Misschien nog andere tips? Het probleem is er nog steeds :mad:
     
  5. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb soms echt iets raars.
    Heb het nu weer, weet niet waardoor het komt.

    Ik heb altijd HD films in wmv formaat. Deze speel ik altijd op mijn Xbox af, gewoon door naar video library te gaan en dan mn PC te selecteren.
    Vind ik makkelijker dan dat hele Media Center extender gedoe.. Dus wil het ook zo houden.
    Alleen het rare: Soms geeft hij bepaalde films niet weer! Gewoon helemaal niet..
    Terwijl hij ze 100% wel af zou moeten spelen, maar als ik naar de map ga waar ze instaan geeft hij gewoon aan dat de map leeg is.
    Het ligt niet aan de gedeelde map-opties, want alle films staan in sub-mappen in één map die gewoon gedeeld wordt. De rest van de films staat dan gewoon ook in het rijtje.

    Wanneer ik dan via Media Center (op de Xbox) naar video's ga staat hij er wel weer bij! Echt super apart.
    Ik heb bijvoorbeeld één map met 8 afleveringen van een serie, allemaal in hetzelfde formaat etc. Maar hij geeft aan dat er maar 6 afleveringen in die map staan, de rest ziet hij gewoon niet?!

    Vind dit echt té raar en begrijp er nix van.
    Soms los ik het op door de map opnieuw te kopieren, andere naam te geven etc.. En dan vind hij hem weer.
    Maar soms vind hij hem dan ook gewoon niet.

    Dit probleem had ik (heel soms) onder Vista, en nu ik W7 geinstalleerd heb heb ik het opeens weer. Het is niet zo dat hij geen enkele film herkent, maar een paar niet.
    Het kan absoluut niet aan het formaat films liggen, want ik heb deze files geback-upped voordat ik W7 installeerde dus ze zijn precíes hetzelfde.

    Komt niet vaak voor trouwens, dat hij gewoon een map niet 'ziet' of een bestand niet 'ziet'.. Maar toch soms wel. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?!

    Als het een filmbestand zou zijn dat hij niet af kán spelen zou hij wel moeten aangeven dat er een bestand in de map zit, maar dan kan hij hem gewoon niet afspelen..
    Echt weer zo'n vage windows/xbox flip.
     
  6. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was laatst aan het oppassen en daar hadden die mensen films op een harde schijf ofzoiets. Je kreeg een lijst met films die allemaal op een ding waren opgeslagen. Wat is dat voor iets? En hoe duur is dat? En hoe krijg je je films daarop?
     
  7. ibrahimbenyahya

    ibrahimbenyahya Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    openbar netwerk

    hai,
    als ik via wmp media wil delen naar mijn xbox dan kan ik geen vinke zetten bij
    ''mijn bestanden delen'' omdat ik een openbaar netwerk heb. Betkent dit dat ik al helemaal geen media kan delen. Of kan het alsnog. Ik heb van alles geprobeerd. Hopelijk kunnen jullie mij helpen

    greets ibrahim
     
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Het valt me op dat ik soms bestanden op mn laptop heb die ik wil delen (via het netwerk) naar mijn 360 die vervolgens voor mijn 360 niet zichtbaar zijn. Als het bestanden zouden zijn die niet afgespeeld kunnen worden dan snap ik het nog wel, maar het gebeurd ook soms bij bestanden die ik vervolgens wel via een USB-flashdrive kan afspelen, maar niet zichtbaar zijn via het netwerk.

    Heeft dit te maken met een instelling die niet goed staat?
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar zijn de folders op zich wel zichtbaar? Er staan files in die je wel kan afspelen (naast andere files die je niet ziet, maar die je wel kan afspelen vanop je USB) of zie je geen enkele file staan?
     
  10. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaar dat delen joh sommige files bij mij ziet ie niet dan bedoel ik wmv,x264H,divx + die xbox van mij Ziet een map die ik een jaar geleden heb verwijderd?:emo:

    En als ik een wmv bestand op mijn laptop zet dan ziet ie em wel:lol:
    Ik denk dat de link van mijn Hoofdcomputer naar de xbox gwn is Vast gelopen8)

    Hoofdcomputer: Windows XP home...
    Laptop: Windows 7

    Iemand enige idee hoe dit komt?

    En wat ik nog meer echt lomp vind is dat de xbox alleen Fat32 ondersteunt en dan denk van wtf waarom niet gewoon NTFS dat is toch jullie software:confused:
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2010
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je map & share settings staan wel nog gewoon goed? Kan je op je XP pc niet even media sharing afzetten in wmp11, en het dan terug gewoon aanzetten? Library > Media Sharing > Share my media to, en terug je xbox allowen en je settings instellen. Op je xbox vervolgens je (windows xp) pc terug selecteren, en dan zou hij normaal gewoon opnieuw alles correct moeten zien/inventariseren.
     
  12. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik met de volgende aansluiting deze TuT niet gebruiken:
    Ik heb m'n xbox met een ethernet cabel in een hub/switch van sweex zitten, hier zit ook de kabel van mijn PC in (in die hub/switch). De hub switch is vervolgens verbonden met een ethernet port.
     
  13. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand het antwoord op mijn vraag?:+
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je wel een router achter je switch hangen of is die gewoon aangesloten op je modem? En is je modem toevallig een modem/router combo of uitsluitend een modem?
    Want switches hebben geen DHCP server functie normaal.
     
  15. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    De kabel gaat van de switch in de muur (de ethernetkabel)

    Beneden heb ik wel een router staan.
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hm van de swithc in de muur, naar de modem dus, en je router dan? Bedoel je Modem > Router > Switch: xbox 360 & PC of Modem > Switch: xbox 360 & PC > Router > ...
     
  17. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    De router haalt zegmaar het signaal van boven en zend dit door naar het modem in de muur daar zit xbox en pc in met die switch...

    sorry ik ben echt een noob ik heb die dingen niet zelf aangelegd.
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Oei, maar dat klinkt toch wel onlogisch/mogelijk.. Maar ken je niemand die je kan zeggen hoe de opstelling juist zit?

    Welk besturingssysteem staat er trouwens op de pc waarmee je wil streamen, XP of Vista (of windows 7)?
     
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Nee de folders zijn ook niet zichtbaar (vaak staat iedere file in een eigen folder). Dezelfde file en folder zijn wel zichtbaar via de flashdrive direct op de xbox. Ik heb mediagegevens ook bijgewerkt en het gaat om verschillende voorbeelden op verschillende data gedownload dus het is niet1 gevalletje..
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik probeer mijn laptop en Xbox 360 met elkaar te linken via windows media center. Op de laptop lukt het me om de 360 te accepteren zoals in de beginpost van Fardo is aangegeven.
    Als ik dan naar mijn 360 ga, en kijk bij media, krijg ik echter niet mijn laptop te zien. Enige wat ik zie is de computer van m'n ouders?!|:- ( waar ik trouwens geen verbinding mee kan maken, logisch want die pc heeft de 360 niet geaccepteerd. )

    Ik zie niet wat ik fout doe.

    Als ik via het menu van windows media player ga kijken op m'n 360 krijg ik alleen een code die ik nooit heb hoeven invoeren op mijn pc zoals vermeld.
     

Deel Deze Pagina