Wat ik denk dat er met die gecancelde orders is gebeurt:
De winkelvoorraad is dezelfde als de internetvoorraad, lijkt me logisch bij zo'n keten als FRS. Maar er zijn 30 wolverine's 'in stock'. Er worden 25 wolverine's over internet verkocht tussen 2 en 3 uur 's middags. Ik noem maar tijden en/of aantallen. Ze gaan vast niet om de 5 minuten kijken wat er verkocht is op internet. Er wordt om half 4, als het toevallig ff wat rustiger is, gekeken hoeveel er zijn verkocht. WTF denken ze bij FRS, we hebben nog maar 5 wolverine's over.
Intussen is de winkelverkoop ook gewoon doorgegaan, klanten staan met lachende bekkies wolverine af te rekenen bij de kassa voor een tientje. Want die laat ik niet liggen, denk iedereen. Maar ze nemen dus mooi jouw bestelde wolverine mee. Zelfs al weet de desbetreffende medewerker dat ze via internet verkocht zijn, hij/zij kan nooit tegen een klant aan de kassa zeggen: 'Sorry, maar die moet je terugleggen, want die is verkocht over internet.' Misschien is het juridisch gezien nieteens toegestaan.
Zodra iemand het door heeft dat het helemaal verkeerd gaat en alle filialen van FRS heeft afgebelt dat alle Wolverine's uit de schappen moeten worden gehaald en dat ook daadwerkelijk is gebeurt is de schade natuurlijk allang geleden.
Nou ja, denken ze bij FRS. Dan gaan we maar mailen dat het ons spijt, maar de voorraad is op. Kan ons dat schelen, we hebben wel lekker verkocht. Check die omzetcijfers.
EDIT: Jezus, wat een lang lulverhaal
Laatst bewerkt: 14 jan 2010