[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kneiterhard

    kneiterhard Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen,

    Ik zit met het volgende probleem:

    Op dit moment is mijn Nat type: strict. Ook bij de test geeft hij dit aan. Ik woon in een appartementen complex met allemaal studenten waarbij de woningbouwverening het internet regelt. Het is dus ook zo dat ik op geen enkele manier toegang kan krijgen tot de router ( wachtwoord is veranderd).
    En ivm beveiling ofzo kan ik niet tot de router komen.
    Ik weet niet of er andere oplossingen zijn zodat ik de NAT instellingen kan veranderen. Het zou me in ieder geval super helpen.

    Groeten
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dan vrees ik dat er weinig is dat je kan doen, tenzij naar je concierge/netwerk beheerder sturen met de vraag of hij voor je de juiste poorten wil forwarden of UPnP enablen.

    Het is niet zo dat je niet op live kan geraken aangezien je op studentenkamers dikwijls moet inloggen vooraleer je op internet kan?
    Want als dat je probleem mee is kan je op je pc d.m.v. ipconfig het fysiek adres kopieren en dit manueel op je xbox (na het inloggen op je pc) invullen bij netwerk settings > additional > advanced > alternate MAC address.
     
  3. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry had dat toch wel even erbij moeten zetten.
    Ja de laptop staat alleen aan om te surfen en msn'en zonder enige downloads. De dl/ul is geloof ik 10Mbps/2Mbps. Niet zo snel op zich.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Gebruik je de wireless adapater van ms of via de laptop? en wat doet de pc (downloaden/uploaden)?Hoeveel kanaals is je router? Waarschijnlijk claimt je laptop de wireless bandbreedte
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2010
  5. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het eens netjes overzichtelijk proberen te maken.

    Ik heb er echt weinig verstand van maar ik gebruik geen wireless adapter van MS. Ik gebruik gewoon een ethernetkabel om de router met de xbox te verbinden. De modem van ziggo is verbonden met de router, de router staat in mijn kamer. De xbox en PC staat ook in dezelfde kamer als de router. Alleen de laptop van mijn zus staat in haar kamer die gelijk naast mijn kamer ligt. De laptop is draadloos verbonden met de router. Omdat ik al van mening was dat mijn NAT strict is en de xbox geen goede verbinding maakte heb ik d.m.v. port forwarding de settings van de router gewijzigd volgens de tutorial van portforward.com.

    De PC heeft als IP adres 192.168.31.150
    De PC heeft als Subnetmasker 255.255.255.0
    De PC heeft als standaardgateway 192.168.31.1

    Als ik via de opdrachtprompt van de laptop naar IPCONFIG ga krijg ik het volgende:
    Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:
    Link-local IPv6-adres: fe80::4407:51ef:948e:a2d2%11
    IPv4-adres: 192.168.31.100
    Subnetmasker: 255.255.255.0
    192.168.31.1

    En als ik bij de x360 naar Configure network kijk staat er bij
    Basic settings:
    IP settings manual
    IP Address 192.168.31.201
    Subnet mask 255.255.255.0
    Gateway 192.168.31.1
    DNS Settings Automatic
    Primary DNS 212.54.40.25
    Secundary DNS 212.54.35.25
    Additional Settings:
    PPPoE Settings
    User name NOT SET
    Password NOT SET
    Service name NOT SET
    Advanced Settings
    Host name NOT SET
    Alternate MAC address NOT SET
    Restore to factory defaults

    Nu ga ik eens een paar screenshots maken van de settings van de router.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik weet bij god niet wat het probleem is en ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand me hiermee kan helpen want het is wel erg irritant omdat ik meestal xbox als me zus er ook is. Als de laptop niet aan is kan ik snel en probleemloos xbox'en en surfen op de PC. Maar zodra de laptop aan is kan ik wel op live etc. maar ervaar ik bij het spelen erg veel lag, in feite is dit zo erg dat je gewoon stopt met spelen.

    Je laatste opmerking ''Waarschijnlijk claimt je laptop de wireless bandbreedte'' vind ik een sterk argument voor dit probleem maar hoe kan ik dit achterhalen en eventueel oplossen ?

    Ik wil je alvast bedanken voor alle moeite en tijd die je neemt om me hierbij te helpen.
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar je xbox is niet wireless verbonden maar via ethernetkabel toch? In elk geval ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk toch bij de gebruikte bandbreedte en de capaciteit van je router om het netwerkverkeer te regelen. Als er teveel apparaten verbonden zijn kan dit ene probleem zijn, maar is je router al een oud model want 3 lijkt me wel erg weinig..?

    Nu ondervind je problemen als je PC en xbox aanstaan, en je je laptop ook aanzet, maar als je enkel je laptop en xbox hebt aanstaan werkt het dan wel gewoon goed? En krijg je hetzelfde probleem als je dan je PC bij aanzet?

    Ps; i.v.m. je NAT settings, heb je een xbox live connectie test gedaan en zegt hij daar strict? Als je router UPnP ondersteunt is dit de gemakkelijkste oplossing, dan moet je geen manuele portforwards invoeren.
     
  7. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    De router heb ik ongeveer 3 maanden terug aangeschaft. Ik zal morgen eens een kijkje nemen welk model het is. Ik heb zojuist de PC uitgeschakeld maar het probleem althans de lag is er nog steeds omdat de laptop ook gebruik maakt van het internet.

    Effe snel een connection test gedaan op de 360 en krijg de volgende melding:
    ''Your NAT type is Strict. People on networks with this NAT type may not be able to join certain games or hear other people while playing online. For the best online experience, you need an open NAT configuration.''

    Maar hoe doe je dit (open NAT configuration) ?
    Een tijdje geleden zag ik bij de setup van de router de DHCP lijst met veel IP's van mensen die ik niet ken die gebruik maakten van de netwerk. En een maand of 2 geleden heb ik een mixed WPA/WPA2 personal key ingesteld met wachtwoord. Daarna heb ik op de laptop deze wachtwoord ingesteld. Kan dit ook een reden zijn voor de trage connectie op de 360 ?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zie een paar dingen in jouw foto's die bij Ziggo helemaal niet nodig zijn !!

    1. WAN MAC-adress Clone.
    2. Bij de host-naam staat nu Sweex ( niets invullen !! ).

    Een paar geleden moest ik bij @Home mijn computernaam (cc26362-a) invullen bij de host-naam , dit is tegenwoordig niet meer nodig.

    Het beste kan je de router een hard-rest geven !!
    Door de automatische DHCP (WAN) zal je router automatisch alle data krijgen van de kabelmodem.
    Verander dan meteen de SSID en WPA2.
    Bladeren dan even door de verschillende opties en klik de UPnP aan !!
    Sla alle instellingen op en start de router dan weer opnieuw op !!!
     
  9. vvh

    vvh Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    connectie via laptop

    hoi, de situatie is als volgt ik heb een compaq nx9030 laptop. Ik wil via deze xbox live krijgen. Ik heb een crosskabel maar het wil nog niet echt lukken. Ik heb een Speedtouch 716 v5 WL modem en die zend een draadloos signaal uit naar mijn laptop. Het is een beveiligd netwerk. Alleen wil het nog niet erg lukken met xbox live. Alle instellingen kloppen maar doen ... nee!

    wie helpt mij??
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet tussen draadloze netwerk en ethernetkaart een brug-verbinding maken.
    Dit doe je bij configuratiescherm>netwerkverbindingen.

    Daar selecteer je beide netwerkkaarten en kies vervolgens voor Burgverbinding maken !!
     
  11. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie Mel. Ik zal je advies volgen zodra ik morgen terug ben van werk.

    Mijn neef gaf me het advies om ook via de settings van de modem van ziggo de poorten te openen en niet alleen bij de router.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf al jaren @Home en ben nog geen kabelmodem tegen gekomen waarvan de poorten dicht zitten.
     
  13. Ninja Wanda

    Ninja Wanda Active Member

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    0
    Oi, als ik silver heb kan ik dan met een 48 uurs kaartje toch MW2 online spelen?
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat kan inderdaad, daarvoor zijn de kaartjes bedoeld!
     
  15. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik weet niet of het hier moet, maar ik heb gister 12 maanden code via gamehubs gekocht en deze vannacht ontvangen. Nu probeer ik deze code te redeemen, kom ik in het schermpje dat het een 12 maanden kaart is en dan moet je op redeem now klikken. Maar nu doe ik dat en krijg ik een status code: 8016138D.

    Weet iemand hier wat deze code betekent en nog belangrijker, hoe je hem kan laten verdwijnen?

    P.S. Ik heb ook al naar gamehubs gemaild
    De code moest nog door hun geactiveerd worden ofzo, dat hebben ze gedaan. Nu doet hij het:).
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  16. damiowen

    damiowen Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer xbox live aan te sluiten, maar het lukt me niet.
    Ik heb ip subnet gateway ed opgezocht op mn pc en bij de xbox ingevoerd, want met automatic vond hij niks.
    Ook de 2 codes van dns heb ik ingevoerd, maar toch doet hij het niet.
    Ik krijg de volgende melding: your dns server can't resolve the names of the xbox live servers or xbox.com
    Ik heb internet van Ziggo en haal de kabel uit mn pc en steek hem dan in de xbox, zit geen router tussen, dus direct vanaf de modem

    Is er iemand die een oplossing weet en me verder kan helpen?
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je ICS (Internet Connection Sharing) ingesteld op je PC?
     
  18. damiowen

    damiowen Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb geen idee wat dat is, ik heb er geen verstand van, maar ik gebruik maar 1 kabel he? Ik steek hem gewoon om als ik online wil gaan gamen
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dit is sowieso wel niet de beste oplossing, eigenlijk kan je beter een (goedkope) router ofzo snel kopen maar ICS werkt op zich wel gewoon.

    Je pc moet natuurlijk wel aanstaan om op xbox live te gaan. Maar als je/iemand tegelijkertijd op je pc bezig is de kans groot dat je een slechte verbinding krijgt. Indien toch niemand dit gelijktijdig doet kan je al beter je xbox rechstreeks aan je modem hangen.

    Maar goed, je hebt je pc en xbox verbonden met ethernet kabel? Ga op je pc naar netwerk connections > right click op je internet connectie > properties > advanced. Daar zou moeten staan 'Allow other network users to connect through this computer's Internet connection', vink dit aan > OK.

    Check even dat je toch ook nog met je pc online kan, en doe vervolgens een xbox live connectie test op je xbox 360 dashboard.
     
  20. damiowen

    damiowen Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb mijn pc en xbox niet verbonden, op dit moment alleen pc verbonden. En als ik internet op xbox wil, dan trek ik kabel uit mijn pc en steek hem in bij de xbox.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina