Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek dus een laptop, wil hem voor meerdere doeleinden gebruiken.

School (word e.d., maar dat trekt bijna elke laptop wel)
    Film (zowel kijken als eventueel een beetje bewerken, geen zware bewerking)
    Games (in het rijtje Battlefield 2, COD 4 en Rainbow Six)

Prijs is 550-600 euro.

De laptop hoeft niet op alles uit te blinken, maar een goede 'bang for the buck' is wel gewenst:+

Wat zou voor mij de beste keuze zijn?

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    M'n broertje is ook opzoek naar een laptop dus ik vraag hier ook even naar advies. Alleen ik heb nog een aantal punten:

- budget is ~€650.
    - minimaal formaat 15,6" (mooi beeldscherm is belangrijk).
    - accuduur is niet van belang, hij hangt toch 9/10 aan het oplaadsnoer.

En verder de punten die koennn ook al noemde. :)

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Heb de pavilion binnen, echt een top ding! Er staat wel veel troep op van HP, dat moet ik nog even uitzoeken. Ook hebben wij geen draadloos thuis, is het mogelijk om vanaf een bedrade router, iets aan te sluiten zodat je beide hebt? Draadloos en met draad dus.

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je kan van je laptop een draadloze ontvanger maken voor andere draadloze apparaten. Weet niet of dat is wat je wil?

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Nee, dat is niet wat ik wil. Ik wil zeg maar m'n normale bedrade router behouden, en daar een draadloze router op aansluiten zodat ik ook draadloos kan gebruiken in m'n huis, kan dat?

7. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Lijkt me wel, heb hier thuis 2 draadloze routers bedraad op elkaar aangesloten en dat werkt uitstekend.

8. Splintertje

Splintertje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke laptop is trouwens beter, de hp dv61320 of de dv62030?

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Wat is er zo speciaal aan die bedrade router dat je die wilt houden? De meeste draadloze routers hebben ook gewoon ports voor bedrade apparaten.

Scheelt heel weinig, de een is AMD processor en de ander een Intel, dat is het enige verschil volgens mij.

10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Oh, dat wist ik niet. In dat geval is het simpel, bedankt. :)

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb 'm vandaag binnengekregen, topding!

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Yeah, koop gewoon een nieuwe :+.

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik wil vanavond of morgen even een nieuwe 15,4" laptop bestellen en dit is inderdaad wel een leuk ding. Hoelang is de accuduur eigenlijk?

En zijn er naast deze misschien ook nog andere soortgelijke laptops die meer bang for bucks geven?

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Accuduur zal wel zo'n 2 - 3u zijn.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja klopt, de accu is redelijk snel leeg (bij mij al helemaal, sinds ik bijna non stop muziek afspeel)

16. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Over niet al te lange tijd wil ik mijn huidige laptop vervangen. Heb het apparaat dan 3 jaar en hij is door al het meesjouwen naar school best af, scherm is bijvoorbeeld niet helemaal stevig meer en wiebelt. Teven zijn er wat toetsten op het toetsenbord die niet helemaal lekker meer functioneren.

Maar wat moet je dan aanschaffen? Al een tijd lang loop ik met de gedachte om een Macbook Pro te kopen maar als ik zie dat collega studenten het merendeel van de tijd op school doorbrengen in een VMware machine met XP of W7 dan in OSX trek ik hard in twijfel of het mijn geld waard zal zijn en ik misschien gewoon beter af ben met een Windows laptop.

Mijn huidige laptop is van Acer (een 15,4 inch), dit merk hoef ik niet meer. Prima apparaat maar mijn interesse gaat momenteel uit naar of een Asus laptop of een Sony Vaio laptop. Die laatste zijn alleen ook best prijzig. Qua schermgrootte lijkt een 13-inch laptop me prima, vooral omdat het lekker compact is. Wat me ook erg prettig lijkt is zo'n toetsenbord waarin de toetsten los van elkaar staan, zoals op een Macbook. Op het moment heb ik deze laptop in gedachte, goed apparaat of heeft iemand anders toevallig een andere suggestie die aan mijn eisen voldoet? :+

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nou ja dat is geen slechte koop, je kan ook naar de alternatieven kijken (wat je vast al heb gedaan:+).

18. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zat zojuist even naar het grote aanbod in Netbooks te kijken. (Tweakers.net/Pricewatch)

Dit terwijl ik die dingen compleet genegeerd heb toen ik vorig jaar op zoek was naar een laptop. (Dat werd uiteindelijk een 15.4''er.)

Nu had ik echter even een heel simpel vraagje wat netbooks betreft:

Wat is de verstandigste keuze kijkend naar overall performance, Een Netbook met Windows XP of met Windows 7 ?

En verschild een Netbook veel in stroomverbruik als er enkel naar muziek word geluisterd door een hoofdtelefoon met het scherm uit en de stroom adapter erin? (Deze Laptop heb ik in bezit.)

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Op sommige netbooks kan je 8uur werken voor de accu leeg is. Maar de performance van netbooks is niet echt je van het. En een netbook met xp of 7: alle nieuwe worden geleverd met 7, en die nieuwe zijn ook een stuk sneller dan die oudere generatie netbooks. Sommige kunnen gewoon 1080p content afspelen zonder problemen. Als je echt geïnteresseerd bent in een netbook dan moet je maar wat reviews opzoeken.

Ikzelf zou geen netbook kopen. Er zijn ook wel wat 13,3" laptops die 7 tot 8 uur op een accu halen, daar zou ik dan eerder voor gaan. Bijv. de ASUS UL30A-QX057X

Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  20. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je snelle reactie Lenny,

De netbook zou in mijn geval primair bedoelt zijn om muziek op te luisteren (Via Foobar2000, Dit programma draait tot nog toe enkel op windows PC's.)

Omdat ik er momenteel niet in kan slagen een draagbare muziekspeler te vinden die aan al mijn eisen voldoet.

Vandaar dat ik nu ook even mijn aandacht op netbooks heb gericht om te kijken of dat wellicht een oplossing is.

Maar aangezien het gebruik zich voor zeker 95% zou beperken tot thuisgebruik, Kan ik net zo goed gewoon mijn huidige laptop gebruiken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina