Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een stop (aardlek schakelaar) springt alleen als er 2 dingen gebeuren.
    1. Kortsluiting.
    2. Als er teveel Ampere of Watt gevraagd wordt

    Wat ik al eerder zei , een groep kan maximaal 3600Watt verwerken.
    Ik vermoed dan ook dat je de oorzaak moet zoeken bij de stekkerdoos.

    Zelf gebruik ik stekkerdozen van Belkin , hierin zit een netfiler en bliksembeveiling.
    Er zijn ook stekkerdozen met een coax , telefoon en netwerkaansluiting te koop.
    Je beveiligd in 1 keer alles kabels die van en naar het apparaat lopen.
    [​IMG]

    Belkin stekkerdozen heb je als vanaf € 15
     
  2. jmerkus

    jmerkus Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, mijn xbox heeft een mooie kras op mijn fifa10 cdtje gemaakt, hij word as week opgestuurd voor reaparatie onder garantie. Heeft iemand ervaring mee dat ze geld terugkrijgen van EA ofzo voor het cdtje want die gast van klantenservice zei dat ik moest zeggen over iets van diskreplacements programe ofziets iemand ervaring daarme txn alvast
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal geldt dat Disc replacement program enkel voor games waar Microsoft de uitgever van is, niet zo bij EA dus. Maar je zou eventueel wel eens naar de klantendienst kunnen bellen..
    Heb je je xbox verplaatst/bewogen terwijl je het spel speelde?

    Nu je kan ook altijd het spel laten polijsten, er een laagje laten afhalen, dit kan bij de meeste gameshops. Dan zou het normaal gezien als de kras niet te diep is gewoon terug moeten werken en veel kost het niet.

    Ps: Melbuuln, met die stekkerdozen met netfilter & bliksembeveiliging van Belkin, gebruik je die toevallig ook voor je homeplugs (zonder interferentie/problemen)? Of sluit je die gewoon rechstreeks aan.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De klantenservice bedoelt de Game Disc Replacement Plan.
    Alleen worden daar alleen Disc's vergoed die door Microsoft zelfs zijn uitgegeven (Bijv Halo , Forza , Viva Pinata).
    Voor Fifa10 moet je helaas aankloppen bij EA.

    Ga even naar een gameshop en videotheek en vraag daar of ze ook cd's kunnen polijsen.
    In de meeste gevallen kunnen ze krassen wel polijssen , de kosten zijn meestal rond de € 5

    Een Homeplug werkt niet achter een netfilter of bliksembeveiliging !!
    In mijn audio/video meubel staat een 8-poorts 10/100 Switch en hierop zijn alle apparaten aangesloten.
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Het is natuurlijk wel toevallig dat dit allemaal tegelijk gebeurd, net nadat stekkerdoos twee er tussen is gekomen, dus je kan best gelijk hebben. Dus het is dus niet waarschijnlijk dat mijn apparaten teveel stroom vragen? Maar dat het aan de kwaliteit van de stekkerdozen ligt?

    Ik heb hieronder nog even geprobeerd de situatie zoals die in mijn kamer afwezig is duidelijk te schetsen, misschien dat je er wat uit af kan leiden:

    In korte tijd zijn zowel een lamp als de home cinema set helemaal kapot en ook mn Xbox 360 is zo goed als kapot.

    Ik heb 1 stekkerdoos, geaard, met 1 lamp, lcd tv, Xbox 360, Home Cinema Set en een 5.1 headset zitten. Aan die stekkerdoos zit een dun dubbelsnoer met een wat oudere stekker die niet in een geaarde stekkerdoos past, die ging dan altijd rechtstreeks in het niet geaarde stopcontact in de muur en in het andere stopcontact wisselde ik dan tussen een lamp en mijn laptop.

    Nu zit stekkerdoos 1 in stekkerdoos twee, die is niet geaard, maar heeft wel een vrij dikke kabel, en ik heb een lamp, die wordt verlengd door een kabel die ook in die tweede stekkerdoos gaat (de stekker van die lamp past niet in een geaard stopcontact) en die gaat dan naar het niet geaarde stopcontact.

    Die tweede stekkerdoos zit er nog maar een weekje tussen. De laatste dagen heeft mn Xbox meerdere keren rode lampen gegeven, maar daarna deed ie het ook weer. Ik heb alles open gezet zodat er goede ventilatie mogelijk is. De DVD-speler is nu kapot, die wil niet meer aan, eerst had hij een paar keer dat hij niks meer deed, geen stand by lampje, maar later ging ie dan toch weer aan, nu niet meer. En de lamp in stekkerdoos twee is ook kapot. De Xbox geeft nog steeds veel kuren en lijkt ook kapot. paar keer rode ring gehad (voor driekwart rood), daarna gaat ie soms wel weer gewoon aan, maar na een tijdje krijg ik dan een geblokt beeld met rode blokjes en als ik hem dan weer uit en aan zet weer driekwart rode ring.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een tijdje geleden het volgende probleem gehad in mijn kamer.
    Als ik de stekker van de verdeeldoos in het stopcontact drukte , zag ik een vonkje overspringen. (lege verdeel/stekker doos).
    Waarschijnlijk moest er iets goed mis zijn met de stekker , kabel of verdeeldoos.
    Omdat alles tegenwoordig in elkaar gegoten is , kon ik de stekker en verdeeldoos niet open maken.

    Een apparaat kan ook kapot gaan als er een slecht contact in de verdeeldoos zit.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Probeer nou gewoon wat ik gezegd heb en sluit alleen de xbox en de tv direkt aan op het stopcontact.

    Ga gamen en kijk of de problemen weer de kop opsteken. Zo niet, dan ligt het probleem in de stekkerdozen.

    Als alle lampjes knipperen bij de xbox, dan is er dacht ik een kabel- of stekkerprobleem
     
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ow, maar dat heb ik al vaker gehad, nog voor stekkerdoos twee in het verhaal kwam, als het dan donker was en ik pakte de stekker van stekkerdoos 1 en stopte die in het stopcontact dan zag ik een blauw vonkje, ik vond dat al raar, maar volgens een kennis was dat normaal.

    Het gekke van die stekkerdoos is ook dat de doos nieuw lijkt en diep is, dus geaard, maar het snoer is heel lang en dubbel met een oudere stekker die niet in een diep, geaard stopcontact past, dus misschien dat er achter die kast (want daar kan ik niet goed bij) nog een verlengstuk ligt of dat er een ander snoer/stekker op die stekkerdoos is gezet. Maar ik heb met die stekkerdoos nooit problemen gehad verder.
     
  9. jmerkus

    jmerkus Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dast polijsten helpt dat ook als het spel het niet meer goed doet. Want ik krijg foutmelding cannot read disk en zou die dan door het polijsten wel doen denk het niet ofwel?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het ook zijn dat de lens van de laser-unit beschadigd (krassen) is.
    Van microsoft krijg je een nieuwe drive en als je disc ok nog eens laat polijssen , kan je in de meeste gevallen weer normaal gamen.
     
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    er knipperen er 3, rechtsbovenin niet, dus duid op hardware failure, dus ook als er niks met de stekkerdozen aan de hand is zal de xbox zeer wss problemen blijven geven. Ik ga in ieder geval de stekkerdozen vervangen, dat is sowieso goed.


    @Melbuuln:

     
  12. jmerkus

    jmerkus Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ok kga het denk ik wel proberen maar wat ik zelf dagt is dat door de kras de cd niet meer leesbaar is en dat het polijsten daardoor niet zou helpen
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het blijft wel heel toevalig dat er meer apparaten na elkaar ermee ophouden.
    Zou geen verdere risico meer nemen en alle stekkerdozen vervangen door 1 goede.

    Mijn huidige situatie.
    [​IMG]

    Vanaf die stekkerdoos gaat er 1 kabel naar de Belkin Stekkerdoos waarop mijn Mac is aangesloten.
    Die kan ik met een afstandbediening weer in- en uit-schakelen want er hoeft geen 24/7 spanning op de computer en randapparatuur te staan.
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, maar is dit dan niet zo'n Belkin "goede" stekkerdoos op de foto? En waarom heb je niet ook de mac in deze stekkerdoos zitten?

    Ik ga zeker alles vervangen door 1 of 2 goede stekkerdozen, jij hebt ook van de ene stekkerdoos in de ander en dan naar het stopcontact, dus dat zal dan geen problemen opleveren, ik hoop alleen dat het niet teveel apparaten bij elkaar zijn. En het stopcontact in de muur is ondiep, dus niet geaard, moet ik die dan ook vervangen? Want dat kan ik niet zomaar zelf, heb ooit wel eens een stopcontact aangelegd, maar laat dat liever aan de pro over.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Mac staat aan de andere kant van de kamer en daar heb ik geen stopcontact in de muur.

    De Belkin stekkerdoos staat onder mijn bureau.
    [​IMG]

    Zorg ervoor dat de kabel van de 1e stekkerdoos NOOIT dunner is dan die van de 2e stekkerdoos.
    Andersom is geen probleem.
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja daarmee dat ik het vroeg, omdat het nogal een geavanceerd ding leek dacht ik dat ze er misschien speciaal voor gemaakt zijn ofzo. Zou wel handig zijn op zich, maar niet dus.
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, maar een ongeaard muurstopcontact, is dat een probleem?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb mijn apparaten jaren aangesloten gehad op een ongeaard muurstopcontact en dat heeft altijd probleemloos gewerkt.
    Dankzij het grootonderhoud 2 maanden geleden hebben we een nieuwe meterkast gekregen.
    Ze hebben toen ook meteen alle stopcontacten in huis voorzien van randaarde.
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben even achter de kast geweest, en het stopcontact dat er altijd al lag zat in een verlengsnoer dat ook ongeaard was, die haal ik er nu dus ook tussen uit, plus de ongeaarde stekkerdoos die tussen de andere stekkerdoos en het stopcontact zat (en waar dus dat ongeaarde verlengsnoer inging) en het ongeaarde verlengsnoer tussen een lamp en de ongeaarde stekkerdoos.

    1e stekkerdoos bedoel je dan dus de eerste na het stopcontact? want in mijn verhaal had ik dat net andersom gezegd, ik had het over de chronologische volgorde ;)

    Ik heb alles geaard aangelegd, de dvd-speler gaf nu zelfs weer een standby lampje en ging zelfs weer aan! en lijkt het goed te doen. De Xbox is echt kapot denk ik, na een tijdje aanstaan krijg ik weer rode blokjes in beeld en na uit en aanzetten de drie rode stukken in de ring :mad: :mad: :mad:

    /Mod Dit is nu de zoveelste keer dat ik een triple post van je moet samenvoegen, volgende keer resulteert het in een waarschuwing. Er is een edit knop en zolang je de laatste post in een thread hebt is het nergens voor nodig om continu een nieuwe post aan te maken - Cookie
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Blokjes in beeld worden veroorzaakt door een videokaart die aan het overlijden is.
    Heb namelijk de zelfde problemen met mijn Xbox360 (launch).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina