Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, ik had me al voorbereid op het kopen van een nieuwe, heb nu de handdoekentruc gedaan en hij doet het weer! Waarschijnlijk voor even, maar we zien wel hoe lang ie het uithoudt ;) Ik hoop alleen dat ik dan de HDD met alles erop op de goedkoopste Xbox-uitvoering kan zetten?

    Sorry Cookie, maar ik heb het bewust gedaan, als ik edit zien mensen niet dat er iets nieuws in het topic staat en denken ze alles al gelezen te hebben.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
  2. Melancholy

    Melancholy Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Heb een nieuwe Xbox gekregen van Microsoft na een RROD, maar deze heeft ook vage kuren. Wanneer ik hem aanzet pakt ie soms mijn controller niet en schakelt de TV niet over naar de AV. Wanneer ik hem dan weer uit + aan zet doet ie het ineens weer wel. Heb dit al een aantal keer gehad, weet iemand wat er mis is?

    Bij voorbaat dank!
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Zijn de controllers toch wel in range, het is niet zo dat je bv je controller uit de kast neemt en dan je xbox aanzet? Want ik heb al wel hetzelfde opgemerkt, dat hij m'n controller niet automatisch aanzet als de controller 'te ver' is, maar dat als dan enkel 'te ver' bij het opstarten, want als hij eenmaal aanstaat werkt ie perfect op die range (en verder).
     
  4. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Weet iemand een oplossing, ik stuurde dit naar de particuliere reparateur, maar die heeft nog niet gereageerd.
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je xbox 360 is uit garantie en je hebt hem dan naar een 'doe-het-zelver' reparateur gestuurd ofwat? In dat geval kan je weinig doen buiten die man inderdaad zelf blijven aanspreken (op zn minst voor een (gedeeltelijke) terugbetaling).
    Als je dit naar xbox stuurt omdat je hem uit garantie zo terugkrijgt, terug bellen en opnieuw versturen lijkt me!

    En indien het zou gaan om 'ombouw reparateurs' ga je hier verder ook niet terecht kunnen aangezien zulke onderwerpen hier tegen het beleid zijn;
     
  6. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb hem inderdaad bij een 'doe-het-zelver' reparateur gestuurd. Dus moet ik nu gewoon steeds hem aanspreken, totdat hij het doet? Is er geen mogelijkheid, dat ik zelf een beetje rondneus?
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dan is je garantie er wel aan (als je die nog had), maar ja juist die was er sowieso al aan als iemand je xbox heeft opengehaald. Ik zou in de eerste plaats gewoon je reparateur terug aanspreken. Ik neem aan dat die man dat er ook maar even bij doet en je daar geen recht hebt op garantie of terugbetaling, maar als hij een beetje eerlijk is moet je toch op zn minst een deel van je geld terug kunnen vragen aangezien z'n herstelling niets heeft opgeleverd.

    Maar ik zal je ook even een site PMen waar heel wat info staat over hoe jezelf je xbox kan open maken & proberen herstellen. Meeste problemen gaan wel over de DVD drive enzo. Je kan het misschien maar proberen. Op zich niets illegaal maar op het forum daar staat ook wel info over illegale ombouwpraktijken dus post ik hem liever niet.
     
  8. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke, dan moet ik maar hopen op het feit dat hij eerlijk is. Ik wacht met smart op je PM!

    EDIT:
    Kan iemand het mij in het Nederlands uitleggen?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah dat is om die error code te weten te komen, ja als je een RROD hebt moet je dan de witte sync button ingedrukt houden samen met de xbox discdrive eject knop, de ring LEDjes op je xbox zullen nu knipperen en dat aantal stelt het eerste getal voor bv 1 LED is 1, 2=2, 3=3, 4=0. Als je nu de eject knop loslaat en terug indrukt flikkeren de LEDjes nogmaals, dat is dan het 2de getal van de code. Doe dit 4x zodat je een getal hebt zoals bijvoorbeeld 0103. Die error code kan dan soms meer info geven over waar het hardwarematig probleem zich bevindt.
     
  10. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox heeft wel geluid en geen beeld. Ik krag in eens, toen ik zat te spelen, een gele waas over mijn scherm heen. Is het mogelijk om hem zelf te repareren of is er niks meer aan te doen??
     
  11. Melancholy

    Melancholy Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo pietlut,

    Geen last van de rode ringen? Misschien dat je scart kabel gewoon los is gaan zitten? Check even of alles goed aangesloten zit?

    Groetjes en succes!
     
  12. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, 4 dagen ervoor kreeg ik een rode ring. Toen heb ik de handdoek methode gebruikt en nu krijg ik geen beeld meer, wel geluid. Maar ik ga eerst de x clamp fix even proberen en hopen dat dat lukt:)
     
  13. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    En al die codes zijn een RROD?

    Heb volgens mij nu een 0110 Ram error, this is caused by a cold or bridged solder joint on one of the Ram chips

    Nou kan ik dus of bellen of reparatie aanvragen via de website.
    Hoe werkt dat als je het via de website aanvraagt?

    Gewoon de error invullen en wachten op meer info via mail?
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik ben niet zeker maar dacht normaal dat dat eigenlijk op hetzelfde neerkwam. Op de website checken ze ook of je al dan niet nog garantie hebt, en zo niet wat de kost is (90eur als ik me niet vergis?). En als je dan akkoord gaat sturen ze uiteindelijk ook gewoon de tags op voor verzending. Zo was het alvast toen ik er nog eens van gebruik heb gemaakt.
    Je kan volgens mij al even snel naar het gratis nummer bellen.
     
  15. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    MFR-date; 2007-08-29 en garantie volgens de site.
    Ook al heb ik dan nu een RROD met 3 jaar garantie maar had er dan niet geen garantie moeten staan? Ach ja mailding gestuurd en nu wachten dus.

    edit; 1e mail ontvangen dus nu een doos opsnorren om dat ding in te verschepen.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal staat er een bedrag als het niet gratis zou zijn en moet je dan ook meerdere gegevens invullen dus het zal gewoon wel onder garantie vallen neem ik aan.
     
  17. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm vast een domme vraag maar hoe weet ik of ik het electronische email label (e-label) of papieren label heb aangevraagd? Ik kon nergens iets kiezen volgens mij.
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal kom je als je hier jouw herstellingsaanvraagnr en postcode ingeeft op een pagina waar je het shipping label (terug) & de instructies kan afprinten.
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ah mijn fout;

    Nou nog max 17 uur wachten voor ik die email binnenkrijg.
     
  20. chrisnuldertien

    chrisnuldertien Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    hey, misschien niet het juiste topic om dit te plaatsen maar ik heb even jullie mening nodig,
    Ik was misschien van plan morgen bij iemand langs te gaan om de talismoon whisperfan te laten plaatsen, heeft iemand hier ervaring mee?

    Gebruik op dit moment de intercooler ts, maar wordt een beetje moe van die herrie en dat hij iedere keer langer door gaat. hoorde dat de whisperfans minder geluid maakten en voor een betere ventilatie zorgden/ plus de neon ziet er chique uit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina