1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Monkeybrains, deze overspanningsbeveiliger? Is dat een 100% werkende oplossing voor het geruis als je praat via de mic? Anders is dat een optie voor mij, hoef ik die battery pack ook niet te bestellen.
     
  2. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat bedoel je nou precies? als ik je verhaal zo lees :+ is ie wel bedraad van de hoofdtelefoon naar de mix-amp en van de mix-amp naar de xbox wireless??

    als dat zo is heeft het voor mij geen voordelen t.o.v. de normale versie.. ik zal ze morgen een mailtje sturen. als ze die tenminste beantwoorden (wat ze bij me vorige niet gedaan hebben ik heb het over de co.uk site)
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ah, dus toch als ik al zei, bedankt voor de bevestiging! :thumbs:
     
  4. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de website ('faq' afdeling om precies te zijn) staat dat astro een wireless headset aan het maken/ontwikkelen is. In datzelfde stukje staat ook dat ze het backwards compatible willen maken voor alle mensen die een wired astro headset in het verleden hebben gekocht.
    Ik zit dus een beetje te speculeren hoe ze dat voor elkaar willen gaan krijgen. Volgens mij houd je de draad tussen je headset en mixamp maar dat de draad tussen de xbox 360 en je mixamp verdwijnt en dat wordt dan 'wireless backwards compatible' genoemd. Maar misschien interpreteer ik het wel helemaal verkeerd. :+
    Ik zou namelijk veel liever een headset zonder draad willen, draad tussen mixamp en bijvoorbeeld xbox 360 maakt mij niks uit.
     
  5. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn ervaring is dat je nogal veel zit te kloten tijdens het gamen aan de game/voice knop, dus zo'n wireless headset, ver van de mixamp af, zou voor mij geen optie zijn. Moet mijn mixamp echt heel dichtbij hebben. Binnen een paar centimeter van mijn controller.
     
  6. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    ibood vandaag zal het ook wel goed doen icm a40
    http://www.ibood.com/nl/nl/product_...ctor_Stekkerdoos_met_stroompiekonderdrukking/

    De stroom die je huis binnenkomt is van levensbelang om je favoriete apparaten draaiende te houden. Maar de toevoer daarvan verloopt niet altijd vlekkeloos. Door problemen in de stroomvoorziening uit te bannen voordat ze jouw audio/videocomponenten bereiken, zorgt deze Belkin PureAV Isolator Home Theater Surge Protector ervoor dat je meer van je tv, films en muziek kunt genieten. Op het lichtnet komen namelijk vaker stroomstoringen en ruis voor dan je denkt. Deze verminderen de kwaliteit van alles wat je via jouw audio en/of videoapparatuur hoort en ziet. Bovendien kunnen deze verschijnselen de levensduur van je apparaten verkorten en veroorzaken ze vaak elektromagnetische en radiofrequente interferentie. De ruis op het lichtnet in je woning kan ook afkomstig zijn van allerlei bronnen in huis - zoals huishoudelijke apparaten, fluorescentielampen en digitale componenten als dvd- en cd-spelers. Deze stroompiekonderdrukker van Belkin beschermt en verzekert al je aangesloten apparatuur tegen overspanning, bijvoorbeeld door een blikseminslag, lange leidingen of een zware netwerkbelasting. De Belkin PureAV Isolator Home Theater Surge Protector reguleert pieken op de netspanning door het voltage dat wordt geleverd aan elektrische apparaten te blokkeren of te verminderen en voorkomt knetters en gesis op jouw waardevolle surroundsound- en overige geluidsapparatuur en ruis of sneeuw op beeldschermen. Door het verwijderen van schadelijke interferentie en andere stroomstoringen geniet je dus veel meer van jouw tv, films en muziek! Zelfs je telefoon, breedband of ADSL kan via de Belkin PureAV Isolator Home Theater Surge Protector verbonden worden en waarborgt de allerbeste kwaliteit van jouw verbinding. Kortom: met de Belkin PureAV Isolator Home Theater Surge Protector zorg je voor de beste bescherming, het schoonste beeld, het helderste geluid en de meest intense beleving van al je huisapparatuur!
     
  7. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoveel outputs hoef ik ook weer niet, haha. Moet er gewoon 1tje hebben. Zoals die monkeybrains al aan gaf op de vorige pagina. Moet dan er wel zeker van zijn dat de ruis in mijn microfoon verdwijnt. Met het geluid ervaar ik geen problemen whatsoever. Dus als iemand hier ervaring mee heeft?

    Zonder stroomtoevoer, alleen met batterijen doet hij het perfect, maar die batterijen zijn binnen 2/3 uurtjes leeg.
     
  8. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    @zero
    heb een setje oplaadbare bij de gamma gehaald 2300mAH/1,2v gaan 7 uur mee, en heb er 8 dus kan gewoon switchen.
    Ben je voor (incl, lader) voor 29,- klaar
     
  9. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    @zero: In mijn geval doet die het perfect en het kost je 9 euro bij de MM.. DDus daar kun je niet over vallen.. Maar ik weet jouw setup niet dus ik kan je nooit 100% vertellen als dat bij jou de oplossing is..

    Mijn setup is stopcontact muur ( geaard ) -- Stekkerdoos ( geaard ) daarin de overspanningsbeveiliger met daarin de stekker xdoos..

    [​IMG]

    Tevens heb ik de orginele USB kabel verandert in een andere USB kabel met een blokje.. Deze had ik nog liggen van een oude digi camera..

    [​IMG]
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat hoop ik alvast wel! ;) Want ben op zich ook wel geinteresseerd in de wireless versie, maar als daar zo'n Mixamp zou blijven aanbungelen dan is dat toch ook maar omslachtig. Kan je nog niet even opstaan of je moet die amp meedragen... Of aan je broeksriem bevestigen ofzo (ongetwijfeld zullen ze er in dat geval wel een fancy zakje voor te koop aanbieden :+), maar dan haak ik toch wel af, want dan is het nut van wireless wel erg klein.
     
  11. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    wireless....tja, eigenlijk is het ook meer een gimmick dan echt....tja echt nuttig ofzo.

    Telefoon, wireless handig. Kun je heel het huis doorlopen, naar buiten naar de ah...dus handig.

    Maar hoofdtelefoon...tv=wired, xdoos=wired, audio-kabel altijd naar deel v/d headset=wired, controller via wire naar headset voor voice....

    en met een draadloze headset blijf je toch static voor je beeldscherm zitten, want als je rond loopt zie je niks....
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Nou, het scheelt toch wel een paar extra kabels die door je huis liggen en die in de weg liggen en hangen.
     
  13. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Is voor iedereen een andere situatie, in mijn geval niet nodig zit amper 1 meter van mijn tv af.. Andere zitten er 4 meter of nog verder vandaan en dan wordt het al wat problematischer met de kabels, en dan kan ik me voorstellen dat wireless welkom is..

    Door alle wireless netwerken en elec apparatuur in de omgeving zou ik toch al nooit voor wireless gaan ivm diversen storingen.. Kost ook weer meer stroom ivm batterijen/opladen..
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    En de vrouw is blijer :)
     
  15. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ff een vraagje voor een vriend van mij, hoe verhoud de TB X4 zich qua kwaliteit tot de Astro A40 headset en wat zijn de nadelen van wireless? Heb je bijv. een vertraging?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    geen vertraging, maar minder goed geluid. de x4 heeft geen acu, dus je moet oplaadbare batterijen kopen. Draadloos is wel makkelijker
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, dan is de x41 een betere optie denk ik, hoe verhoud die zich tot de A40 of bijvoorbeeld mijn Xtatic 5.1?

    Hij heeft ook gekeken naar de Astro A40 die hier altijd zo bejubeld wordt, maar waar koop je die? Kan je die in Nededrland vinden? Of wat is de levertijd vanuit Amerika?
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  18. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    De Astro is niet leverbaar in NL, alleen via Engeland of USA.. Levertijd vanuit Engeland ongeveer 3 dagen via UPS.. X41 is beter dan de Xtatic.. Astro is natuurlijk de beste.._O_
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ffe vraagje over de astro, werkt hij met meerdere speakers of zijn het 2 speakers die surround simuleren?
    Ik ben namelijk niet zo'n fan van simulatie.
    Werkte op mijn stage veel met Bose en dat systeem dat surround simuleert met 2 speakers, het werkte wel maar niet echt daverend goed.
    Ik heb zelf de tritton AXPro en die bevat meerdere speakers per oor. dat werkt wel fijn alleen zijn de drivers iets minder goed.
    Al om al heb ik de astro nog niet getest maar wil dat zeker wel doen!
     
  20. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    De Astro werkt met 2 speakers inderdaad, maar het zijn wel goeie drivers die erin zitten.. Ik moet zeggen dat ik niks te klagen heb qua sound en zeker in de game.. weet ik precies waar ze vandaan komen, tenslotte draait het daar om in 5.1.. Voor film ed gebruik ik hem niet... dus daar kan ik niet over oordelen.. Qua muziek MP3 192kbps zet ik de mixamp op stereo en het geluid is gewoon goed..

    Van de Dolby site:

    ''The A40 starts with a pair of good stereo headphones and adds a removable mic. First thing that comes up: how do you get 5.1 sound from a pair of stereo headphones? Dolby Labs (the guys behind Dolby Digital) have a technology named "Dolby Headphone" which translates 5.1 sound into 2 channel audio for headphones. The technology is expensive, but it does a much better job of presenting the surround experience than the 4-speaker 5.1 headphones. There are two reasons. First, headphones are about the same size. Those 4 speakers have the same space to create the sound as the two speakers in traditional headphones. The limited space of a 4 speaker design sacrifices a lot of sound quality. The other reason is the directionality of those 4 speakers in the confined space of the headphones is limited. Having heard both Dolby Headphone tech creates a better surround experience which is important when someone is sneaking up behind you online!''


    Je mag hem altijd een keer komen luisteren mocht je in de buurt zijn van limburg..
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010

Deel Deze Pagina