[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hoe dus als je op je xbox 360 wil spelen trek je de ethernetkabel uit je pc en verbind je hem rechtstreeks met je xbox 360? Probeer nog eens op automatisch?

    Als dit niet lukt, sluit dan eens even terug je pc aan, doe run > cmd > ipconfig /all.
    Kopieer het 'fysiek adres' dat daar staat, ga nu naar system settings > network settings > edit settings > additional settings > advanced settings > alternate MAC address. Vul daar dat fysiek adres van je pc in. Klik op Done of OK en sluit je xbox 360 aan aan je modem en probeer dan nog eens de connectie test op je dashboard uit te voeren.
     
  2. damiowen

    damiowen Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gelukt, heel erg bedankt, was me zonder hulp niet gelukt
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    You're welcome :)

    En als je in de toekomst het verwisselen van de kabel tussen PC en xbox 360 beu wordt kan je nog steeds een router kopen (is te verkiezen boven de ICS methode).
     
  4. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo'n hoofdpijn op dit moment haha. Ik dacht ga ik eens lekker de router resetten.
    Dus eerst alles netjes uitgezet. Dan de stekker van de modem uitgetrokken effe een minuutje gewacht. Daarna router aan en resetten ook weer een minuutje wachten. Nu de PC aangezet maar alles is weg. Ik kan geen verbinding meer maken met de internet. De laptop kan ook geen verbinding maken met de internet. Xbox ook niet. De laptop ziet de sweex en heeft uitstekend signaal maar er is geen verbinding met de internet. Iets met de DNS ofzo. Als ik naar de site van de router ga zie ik onder Internet connection - connecting met geen wan ip, subnet mask, gateway etc. Bij de PC en laptop heb ik bij de eigenschappen automatisch naar IP en DNS zoeken aangevinkt maar helaas. Ik heb zojuist de gegevens van de screenshots die ik laatst heb genomen alle gegevens overgenomen en ingevuld op de site van de router maar dat werkt ook niet. Ik raak helemaal hopeloos. Iemand enig advies ?
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Power cycle je modem eerst nog eens, je hebt toevallig niet even je pc of xbox ofzo aan je modem rechstreeks gehangen? Aangezien dat modems normaal maar 1 IP aan een bepaald MAC adres toewijzen kan het zijn dat je de modem even tegoei moet powercyclen om z'n cache te clearen waardoor hij terug gewoon de router toelaat een IP te verkrijgen.

    Wat zei hij over DNS, couldn't resolve DNS?
     
  6. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de laptop kreeg ik de foutmelding ''Er kan geen verbinding met de externe host primaire DNS server (212.54.40.25) worden gemaakt.''.

    Nu heeft de laptop wel verbinding gemaakt met de Internet. Er staat
    een brug bij netwerkcentrum tussen PC van... en Sweex LW310 die is verbonden, en dan een brug tussen Sweex en Internet. Soms is er een rode kruis maar nu verbindt hij dus er is toegang tot internet. Het bizarre is dat als ik IE of Firefox open dat de er geen internet is. Volgens mij heb ik ergens een fout gemaakt bij het resetten van alles.

    Ik heb beneden een motorola modem staan van @home (nu ziggo).
    Achter die modem is er een ethernetkabel en zo'n coax kabel voor de TV en de power kabel natuurlijk.

    Boven in mijn kamer staat de Router. De ethernetkabel (die de modem beneden vroeger rechtstreeks verbindde met de PC boven in mijn kamer) heb ik bij de Router aangesloten op de WAN poort (blauwe kleur) dus de ethernetkabel achter de modem sluit zich aan op de WAN poort van de router. Daarnaast zijn er 4 gele numerieke ethernetpoorten van 1 t/m 4. Bij poort 1 sluit ik de ethernetkabel aan die bij de Sweex router meekwam en de andere uitgang die sluit ik aan op de ethernetkaart ingang van de PC. En bij poort nummer 2 sluit ik de ethernetkabel aan van de xbox 360. Zo ziet het eruit. Zo werkte het tot vandaag.

    Nu heb ik bij het resetten eerst de PC afgesloten (laptop xbox ook natuurlijk).
    Bij de router heb ik alleen de zwarte power stekker uitgetrokken. En daarna heb ik bij de modem ook de zwarte power stekker uitgetrokken. Als eerst begon ik bij de modem stak de stekker er weer in en wachtte ruim een minuut. Daarna stopte ik de stekker erin van de router en wachtte ik 1 minuut waarna ik 1 keer op de reset button klikte en toen begon het lampje voorin bij de WPS te knipperen voor ruim 30 tot 60 seconden. Daarna viel het licht uit bij WPS. Na weer 1 minuut te wachten deed ik de PC aan. Maar helaas ook al staat er ''verbonden'' als ik naar firefox ga of IE kan ik niet surfen, msn doet het niet dus geen internet. Bij het ontvangen en verzonden gedeelte gaat het nogal langzaam met de bytes, traag vind ik. Na een aantal maal de stekker van de modem en router uit en aan zetten blijft het probleem bestaan. Bij de laptop probeerde ik verbinding te maken met het internet en de Sweex vroeg om een pincode (staat onder op de Router zelf) na het intikken van dit pincode staat er ''toegang tot lokaal en internet'' voorheen stond er alleen toegang tot lokaal. Nu is het rode kruisje weg tussen SWEEX en INTERNET maar ook al beweert hij dat er een internetverbinding is ik kan niet surfen of wat dan ook.

    Ondertussen ben ik 3 uur verder en heb ik het probleem nog steeds niet weten op te lossen.
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Die WAN en LAN verbindingen zitten wel goed zoals je zegt. Je had misschien niet op je router op reset moeten drukken (gewoon power uittrekken) want nu moet je die wel opnieuw instellen.

    Maar die netwerkbrug is niet goed/zit daar voor niets tussen lijkt me. Heb je bij netwerk connections niet gewoon een local area connection adapter, is die gebridged met een andere connectie?
     
  8. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu heb ik alles opnieuw gedaan dus gereset. Nu heb ik met de laptop verbinding gemaakt met de router maar hij wil maar niet verbinden met het internet. Telkens krijg ik deze foutmelding ''Er is mogelijk een probleem met de DNS-configuratie (Domain Name Server).
    De bekende host www.microsoft.com is niet gevonden via DNS. Mogelijk is de server niet actief.''.

    En als ik naar de site ga van de router krijg ik het volgende:
    Network status
    Internet connection Connecting
    WAN IP 0.0.0.0
    Subnet mask 0.0.0.0
    Gateway 0.0.0.0
    primary DNS 192.168.31.1
    Secundary DNS 192.168.31.1
    Connection mode Dynamic IP
    Connection Timer 00:00:00

    Service Status
    IP address 192.168.31.1
    Subnet mask 255.255.255.0
    DHCP Server ENABLED
    NAT ENABLED
    Firewall ENABLED

    System Status
    System Time 00:19:52
    System date 2007-03-29 Thu 10:08:16
    Connected Clients 2
    Firmware version 3.1.200
    Boot version 1.1.3
    LAN Mac Address 00:16:0A:17:1F:0C
    WAN Mac Address00:16:0A:17:1F:0F
    Hardware version 1.0

    DHCP Server ENABLE
    IP address start 192.168.31.100
    IP address end 192.168.31.200
    Lease time 1 day

    Heeft U enig idee hoe ik de router kan instellen ?
    Ik wist niet hoe ik precies moest hard resetten dus dacht op de reset button klikken maar nu zijn al mijn instellingen weg als ik op de site zit van de router.
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je niet gewoon release/renew doen bij:
    [​IMG]
    Of je DNS zelf instellen.

    Had je een ziggo modem ook? Is daar ook geen reset knop op? Anders die even indrukken zou je normaal opnieuw DNS gegevens moeten krijgen.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wanneer er een nieuwe apparaat (pc , laptop , router) op de kabelmodem wordt aangesloten moet de kabelmodem eerst minimaal 5 minuten van de spanning zijn geweest.
    Na 5 minuten de kabelmodem weer opnieuw opstarten en pas als deze 100% is opgestart kan je de nieuwe apparaat pas aansluiten.
    Met de standaard fabrieksinstellingen ( automatisch DHCP ) moet de router zich zonder problemen kunnen aanmelden bij de kabelmodem.

    Bij Ziggo heb je geen host-naam of Mac-adress Clone nodig !!

    Mijn primaire DNS-server is 212.54.35.25
    De Secundaire DNS-server is 212.54.40.25
     
  11. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedeavond,

    Heb een vraag, speel op dit moment COD5 en nu kan ik een vriend van mij niet meer inviten, voorheen kon dit wel alleen konden wij erg moeilijk met elkaar communiceren, soms verstonden wij elkaar en soms delen van een zin, maar vaak gewoon niet.

    Nu heeft mijn vriend een nieuwe router en sinds toen konden wij niet meer met elkaar connecten. Voorheen kon dit wel maar hebben elkaar altijd slecht verstaan.

    Heb zelfs een Linksys wrt54g, en als ik inlog in het modem wat moet ik dan aanpassen om dit probleem eventueel op te doen lossen?

    Alvast bedankt voor een reactie op dit warrige verhaal
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
  13. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit zo vaak gedaan. Net heb ik 1 uur gewacht maar nog steeds hetzelfde probleem. En ja die dns gebruik ik ook maar tevergeefs.

    Als ik de modem gelijk op de PC of Laptop aansluit heb ik gelijk internet.
    Op de modem is er geen reset button alleen een standby button.

    Op dit moment heb ik de router naar beneden gebracht en naast de modem neergezet. Ik heb de laptop ook meegenomen naar beneden. De ene kant van de ethernetkabel sluit ik aan bij de modem en de andere kant sluit ik aan bij de WAN poort van de router. En nu probeer ik draadloos verbinding te maken met de laptop maar als ik naar het netwerkcentrum ga zie ik de router niet en als ik de lijst bekijk met verbindingen staat Sweex er niet bij. Er staan een paar verbindingen van andere mensen in de buurt maar Sweex staat er niet bij. Dus de laptop kan helemaal geen verbinding maken met de router terwijl alle lichtjes branden op de router. De sys lampje knippert, de power lampje is aan en de WAN en WLAN lichtjes knipperen. Nu kan ik ook helemaal niet naar de site gaan van de router.
     
  14. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment kan ik geen release/renew doen omdat de laptop de router niet herkent.

    Ja ik heb een ziggo modem maar zonder reset button. Er is alleen een standby button.

    Ik heb de ethernetkabel van de PC en Xbox eruitgetrokken en de router met de laptop naar beneden gebracht waar de modem is. Dus heb ik met een ethernetkabel de modem en router verbonden door de ethernetkabel in de WAN poort te stoppen. De lampjes branden goed bij allemaal denk ik, bij de modem is alles perfect, bij de router brand de power button, knippert de Sys button en knipperen ook de WAN WLAN buttons. Maar als ik de laptop start en naar het netwerkcentrum ga zie ik geen router. Als ik kijk naar de verbindingen zie ik helaas de Sweex niet erbij staan. Ik zie alleen wat verbindingen van mensen in ons wijk. Ik heb zo vaak de stekker van de modem eruitgetrokken gewacht dan weer de stekker van de router maar het probleem blijft zich te handhaven.
     
  15. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou op. Het power lampje op de router brand niet.
    Soms als ik de stekker van de router afhaal en wat laat rusten en opnieuw erin doe brand de power button voor een aantal seconden en valt weg. Soms knippert die en valt weer weg. Ik ga ervan uit dat de Router gewoon niet meer werkt. Misschien heb ik het product verkeerd gereset en ligt het daaraan. Ik heb de sweex klantenservice gebeld en dat was gewoon een grote grap.10 euro beltegoed weg en die gast aan de lijn weet minder over Sweex dan mij. Op de site staat dat deze producten een garantie hebben van 2 jaar en omdat ik hem 4-5 maanden geleden heb aangeschaft vroeg ik om een vervangende product en zei die gast dat dit niet kon waarop ik de garantie vertelde op hun site en toen begon ie te twijfelen vroeg om een moment en kwam terug met de reactie dat ik dit product moest terugbrengen naar MM (waar ik hem oorspronkelijk heb gekocht) en dat ik tot 1 jaar garantie had bij MM. Maar goed ik ga na werk maar eens langs morgen bij MM eens kijken wat zij ervan gaan zeggen.

    Welke routers zouden jullie aanraden ? Welke zijn goed qua prijs/kwaliteitsverhouding ?
    En welke sluiten goed aan op de xbox ?
     
  16. SysanApse

    SysanApse Guest

    Ik kan nu niet meer met mijn Xbox op live.
    We hebben een modem van Ziggo, die motorola.
    Die split het internet in 3' en. Op mijn kamer word het internet nog een keer gesplitst (beide sitecom routers, dezelde) maar ik kan met mijn PC wel via de router werken, maar mijn xbox kan dan geen connectie maken met het internet.

    Ik heb al een keer geprobeerd om alles uit te zetten, na 1 minuut weer het modem aan.
    Dan de stekker van de router er weer in ( na 1 minuut ) en ten slotte het laaste router ook nog.
    Heeft niet geholpen.
    Ik kan trouwens wel met de xbox online als ik hem niet in de 2e router steek maar wel in de 1e router.

    Iemand een oplossing?
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    @Typhoon; Hangt ervan af wat je zoekt, wireless of niet (802.11G/N?), prijsklasse,...

    Misschien heeft je router het inderdaad begeven, je hebt hem toch al eens terug opnieuw proberen te resetten? En sowieso heb je normaal in Europa op alle electronische apparaten standaard (verplicht a/d fabrikant) 2 jaar garantie...

    @SysanApse; werkt je 2de router wel als switch gewoon? D.w.z. steekt de ethernetkabel van je 1ste router in een LAN poort i.p.v. de WAN poort van router 2, en staat op router 2 DHCP af?
     
  18. SysanApse

    SysanApse Guest

    Vanaf me modem gaat kabel naar Router1-in.
    Daar gaan er 3 uit waavan er 1 naar router2-in gaat.
    Dan komer er uit router 2 weer 2 draden, 1 pc en 1 xbox.
    Volgens mij zag ik dat DHCP aanstond in het admin panel.
    Ik weet niet wat het inhoud, maar ik ga nu proberen om het uit te zetten.

    Edit, ik zie wel DHCP on staan. Maar zie nergens een optie om het uit te zetten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2010
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ok zie maar je hebt 2 dezelfde routers he? (dat maakt het op zich een stuk gemakkelijker) Als ze allebei als 'router' werken gebeurt het dikwijls dat ze interfereren met mekaar. Als router 2 DHCP heeft aanstaan zal hij bv interne IPs toewijzen aan netwerk apparaten, en als portforwarding of UPnP aanstaan regelen van poorten, echter de eerste router doet/probeert juist hetzelfde en dat geeft dan problemen.

    Wat je eigenlijk wil is je 2de router laten werken als een veredelde switch. Je zal zien dat bij je router 1 een kabel van de modem naar de WAN poort op router 1 gaat. Vanuit een LAN poort op je router 1 vertrekt er dan waarschijnlijk een kabel naar de WAN poort op router 2. En vanuit router 2 gaan er dan uit 2 LAN poorten kabels naar zowel je PC als xbox 360.
    Wat je nu wil doen is de kabel die van router 1 naar 2 gaat niet in de WAN poort van router 2 stoppen, maar ook gewoon in een LAN poort.

    Je gaat dan toch ergens op de routerinstellingspagina voor router 2 moeten de optie vinden om DHCP af te zetten (enkel bij router 2), welk router merk/type is het? Anders kan je ook gewoon er online even de handleiding op nalezen. Want als je dat niet doet gaat er waarschijnlijk nog een IP conflict optreden. Probeer dan nog eens de xbox live connectie test.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat zoek en G , N of N (Dual).

    G = Linksys WRT54GL (Oud model).
    G = Linksys WRT54G2.
    N = Linksys WRT160N.
    N Dual = Linksys WRT320N.

    Voor de WRT54GL betaal je bij sommige winkels een vermogen.
    Prijzen >€ 80 is geen uitzondering.

    Voor de WRT54G2 betaal je ongeveer € 40 en voor de WRT320N ligt de prijs rond de € 80
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina