Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt, alleen dat kan toch niet als er op die HDD je windows staat geinstalled?

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Die kan je wel groter maken geloof ik, niet kleiner.
    Heb het zelf nooit geprobeerd, ik doe dat altijd meteen bij de setup van het OS.

3. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Jongens mijn pc komt er zoals jullie weten bijna aan maar nu krijg ik deze email waar ik toch de kriebels van krijg 8)
    Ik was er van overtuigd dat ik dit samen met een handige maat wel zelf rustig kon doen, tot ik deze mail las.
    Zit ze me nou een beetje bang te maken of zijn ze verplicht dit mede te delen?:+
    alvast bedankt!

4. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon goed kijken waar pinnetje 1 zit, die moet ook op je moederbord op pinnetje 1. Als het niet werkt, niet doordrukken, even goed kijken.

Soms zit er bij pin 1 een afschuining aan de hoek. Het is puur een mail om je even te attenderen op het feit dat veel mensen het fout doen. Het lukt prima zelf.

5. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Als je vriend een beetje ervaring met computers bouwen heeft, kan je dat zelf wel doen. Ik heb pas geleden ook zonder enige ervaring een processor op een moederbord gezet en alles doet het gewoon perfect. Als je voorzichtig bent en geen druk op de processor zet lukt het wel

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ze hebben wel gelijk. Het is niet zo makkelijk als dat het lijkt én de kans dat je iets fout in elkaar zet(verkeerde plugje oid) is aanwezig.
    Ook wil het wel eens gebeuren dat een product DOA is en ook dat valt moeilijk te bewijzen.

Ikzelf wou het ook erg graag zelf doen alleen het het uiteindelijk toch maar door de winkel laten doen puur omdat ik geen schade wou aanbrengen.
    Ik had alleen de mazzel dat ze het gratis voor me gedaan hebben(dat was ook de doorslaggevende factor waarom ik het niet online gekocht heb).

Ik zou aanraden het door hun te doen, alleen als je toch besluit het zelf te doen; LET ERG GOED OP en lees de handleiding(van mijn asus p7p55d wassie zo'n 200 pagina's8))

@JOJO je CPU plaatsen is ook het makkelijkste van het hele proces8)

7. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Darn, heb net de mail teruggestuurd en gezegd dat ik het zelf wil doen 8)

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is ook wel te doen, alleen let echt erg goed op.
    En probeer je kabels een beetje mooi weg te werken.

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is zelf te doen, maar alles is zelf te doen in het leven. Je kan zelf ook een houten bed in elkaar timmeren, als je weet waar je mee bezig bent en er handig in ben :+.

Computer in elkaar zetten is gewoon een grote puzzel, met dure en fragiele puzzelstukjes. Het is je eigen keuze, als je denkt het te kunnen of het al vaker heb gedaan kan je het zo zelf doen. Maar je moet wel de risico's in je achterhoofd houden, zoals het stuk gaan van dingen.

Dacht het eerst ook zelf te kunnen, het lukte ook redelijk alleen had ik teveel spacers geplaatst waardoor kortsluiting ontstond, en zo mijn moederbord kapot ging en ik dus gelijk een nieuwe kon gaan kopen. Heb toen mijn pc ook naar de winkel gebracht en heb de winkel het laten controleren en uiteindelijk in elkaar laten zetten.
    Ligt er dus maar net aan hoeveel vertrouwen jij en je vriend erin hebben.

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het meteen maar door de winkel laten doen. Hebben ook heel mooi al m'n kabels achter m'n moederbord weg gewerkt.
    Heb ze btw alleen m'n MOBO en CPU, dat voorste USB poort ding en voeding laten doen.
    Videokaart, RAM, HDD's etc is wel allemaal makkelijk zelf te doen en kan bijna niets fout mee gaan.

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad die kun je gemakkelijk aansluiten. Ze geven ook garantie als je de pc door hun in elkaar laat zetten, wat ook weer een voordeel is. Het is ook zeker zelf te doen als je gewoon voorzichtig te werk gaat en goed de handleiding erbij houd.

Zelf ben ik niet iemand die handleidingen gaat lezen, en bij mij is het dus fout gegaan :+

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja toen ik mijn handleiding zag schrok ik er ook wel ff van8)

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    No worries, processors passen maar op één manier in de socket, en er kan niks fout gaan, mits je niet teveel gaat forceren enzo.

Pakken we een plaatje erbij:

Zie je links onderin dat driehoekje staan, die moet op een bepaalde hoek in de socket komen (even ontschoten welke precies, maar dat lees je dan wel).

Edit:
    Plaatje van socket:

Zie je dat driehoekje erop staan? Zo simpel is het dus :+

Edit2:
    Er zitten ook nog inkepingen in de processor, dus het kan sowieso maar op één manier. Anders valt de processor niet lekker in de socket. En tja, als je dan gaat forceren dan wil de boel krom raken :+

Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Alleen hopen dat al je onderdelen niet DOA krijgt.
    Kans daarop is alleen wel erg klein, dus het zal wel goed komen:thumbs:

Zat er laatst aan te denken alles uit elkaar te halen en het er zelf weer in te zetten:+

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    En anders heb je natuurlijk nog de guides op internet: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am5nZmprZA/Workshop_Bouw_je_eigen_PC/1 :+

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Processor is dan ook wel het makkelijkste van de hele pc bouwen, althans dat vond ik. Wat ik het lastigste vond waren alle kabeltjes die je moest connecten. Er is maar erg weinig ruimte en de pinnetjes verbuigen snel. Maar goed, zoals eerder al gezegd als je de tijd er voor neem moet het te doen zijn.

17. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, jullie zijn echt irritant. Volgensmij is hij nu enorm zenuwachtig. 8)

18. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    100 punten Orange! :9
    Nee maar als ik die how to's zie dan vind ik de difficulty wel meevallen.
    Ik ga gewoon rustig te werk, neem er de tijd voor en maak een lichte rustige werkplek.
    Zet de handleiding ernaast en pas als ik zeker ben dat dat kabeltje daarinmoet dan doe ik het pas.
    Het lastigste lijkt mij alle voedingskabels in het moederboard zetten.
    Maargoed, als jullie nog handige tips & trics hebben dan hoor ik dat graag :D
    Latorrr

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Tip: lijkt het niet te passen: niet forceren :+

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Buiten bij een Linksys netwerkkaart. Heb er al zo'n 5 in verschillende pc's moeten steken en telkens moest ik ze er echt in rammen want gewoon rustig drukken wou de klus echt niet klaren 8).

Bij zo'n kaarten (dus ook grafische kaart) moet je sowieso al wat meer kracht op zetten dan bij de andere onderdelen. Bij het insteken van het geheugen moet je ook wat meer kracht gebruiken. Natuurlijk zet je er pas meer kracht op als je ziet dat elke gleuf goed zit.

Ook vind tegenwoordig het Intel systeem tegenslagen. In het begin had ik geen probleem met dat systeem, maar bij 2 laatste pc's die ik in elkaar heb gestoken lukte het me niet goed. Denk dus dan ook dat ze bij beide niet 100% goed zitten, al heb ik nog geen klachten gehoord :+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina