[Algemeen] Machinima, Game Capture & Game Montages

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Let wel op 60Hz, wel of niet HD, en vast nog meer dingen wat ik vergeet.

2. bleisboi

bleisboi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn tv heeft geen video out...Is er een alternatief om toch filmpjes op te nemen d.mv. een dvd recorder? Alvast bedankt;) Kan ik geen video out kopen ofzo?

3. SysanApse

SysanApse Guest

Splitters kopen.

Xbox kabels in de splitter-in, TV en DVD Recorder kabel in splitter-uit.

4. bleisboi

bleisboi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dan die splitter gaat dan vanuit mijn tv (welke uitgang)?

5. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ola,
    Het is al weer een jaar of langer geleden dat het begon te kriebelen om gameplay beelden op te gaan nemen echter nooit het apparaat gekocht.

Nou wil ik een Harddiskrecorder gaan kopen i.v.m mijn vrouwtje graag programma's van de tv wil opnemen en de videorecorder stuk is.

Dus ik zoek eigenlijk een Harddiskrecorder die zowel Televisie beelden(digitenne) en xbox360 gameplay beelden kan opnemen.
    Echter wil ik in Hd kunnen gamen als ik de gameplay opneem het hoeft echter niet Hd opgenomen worden maar SD.
    Dus zou component in een must zijn.....

Wie weet wat ik moet kopen???

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Met 1 ding moet je helaas wel rekening houden , veel HDD-recoders kunnen geen 60hz opnemen laat staan HD-beelden.
    Voor opnames zijn namelijk alleen scart- en composiet-aansluitingen beschikbaar.

7. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik ben op zoek naar een capture card (extern, waarschijnlijk alleen USB?) om mijn gameplay op de Xbox360 te kunnen recorden.

Een voorbeeld van wat ik zoek is Dazzle, ik wou deze ook bijna kopen tot ik las dat hij geen kleur opneemt op PAL 60hz tv's.

Weet iemand een capture card die niet te duur is, extern en gewoon een redelijke kwaliteit heeft? Of wellicht een oplossing voor de Dazzle (DVC 107 Platinum) om wel kleur te krijgen? (aangezien hij toch wel goede kwaliteit heeft voor zijn prijs)

~Genyus.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    deze dazzle neemt wel gewoon kleur op bij 60 hertz hoor.
    De goedkopere versies doen dat niet.
    het kan zijn dat mensen last hebben van geen kleur bij het opnemen maar dan moeten ze hun beeldsignaal van PAL naar NTSC veranderen op hun PC / Laptop.

9. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, nou ja ik had ook iets gelezen over het gebruiken van AMCap als het niet werkt om wel kleur te krijgen, ik wou gewoon zeker zijn voor ik zo'n ding kocht.

Bedankt ;)

Edit: Kan dat trouwens gewoon? Dat beeldinstelling veranderen van PAL naar NTSC? (Heeft het niks met je TV te maken verder? Heb een oeroud ding staan hier)

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    graag gedaan:)

11. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij ligt het aan de bron, zolang je spellen uit Europa / Azië (PAL) komen zal je gewoon kleur hebben, wanneer je spellen uit Amerika (NTSC) komen zal je zwart-wit opnamen hebben, aangezien het wel in PAL opgenomen wordt. Dus zolang je geen games geimporteerd hebt zijn er geen problemen, en je kan het altijd controleren aan de zijkant van het doosje.

12. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar ik een dubbelzijdige AV kabel en 3x splitters kan kopen? (Zodat ik kan Xboxen op de TV en recorden met Dazzle tegelijk)

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    bij de dazzle heb je regelmatig dat het signaal om gezet wordt naar NTSC en als het dan weer PAL is op je pc/laptop dan wordt het zwart wit.
    Ik heb in de tijd dat ik game montages maakte altijd op NTSC gefilmd terwijl al mijn spellen PAL zijn en mijn TV + XBOX ook PAL is.

Kijk bij de eerste elektronica zaak bij jou in de buurt of speur even rond op sites zoals http://www.allekabels.nl

Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  14. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt....
    Dan koop ik een simpele harddiskrecorder voor mijn vrouw en voor mijnzelf een Dazzle. Zag net dat ik, ondanks slechtere beeld kwailiteit, op SD ook wel kan gamen...

Wat is het verschil tussen de Dazzle's, is het software die je er bij krijgt?

15. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
  16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    de goedkopere versies ondersteunen geen 60Hz. wat dus inhoud dat je bijna geen enkel spel kan opnemen.
    je hebt de dazzle video creator platinum nodig om te kunnen opnemen op 60Hz.

Je kunt beter anders zo'n kabel kopen:
    Xbox 360 naar S-video + Scart
    Je scart gaat dan in de tv en je s-video gaat naar je dazzle.
    S-video is een klein beetje beter kwaliteit dus dat is ook weer een voordeel.
    Ik werk(te) zelf ook zo, werkt fijner als allemaal splitters er tussen te plaatsen vind ik.

Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  17. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien omslachtig maar kan ik met die dazzle video creator platinum tv uitzendingen van digitenne opnemen?

18. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Zolang die via composiet is aangesloten, zou dat in principe mogelijk moeten zijn.

19. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou had ik vandaag een "dazzle video creator platinum" gekocht voor 75 euro maar heb hem uiteindelijk teruggebracht.

Instaleren ging foutloos, alleen zag ik bv bij instellingen "DVC 100" i.p.v DVC 107" klopte dit?

Ik kreeg met geen mogelijk signaal van zowel de gele tulp stekker als met svideo stekker op mijn laptop.
    Hij gaf no signal aan.

Ik had de componenten op mijn tv aangesloten en d.m.v de gele tulp op de dazzle aangesloten, ook had ik de xbox 360 op SD staan.
    De gele stekker was wel voorzien van signaal want als ik die aansloot op de zijkant van mijn tv werkte deze gewoon..

Was die dazzle stuk of had iets anders over het food gezien..

Ben nu namelijk bang om weer zo´n ding te gaan bestellen/kopen en er wederom een punthoofd van te gaan krijgen.

20. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Had je hem zo aangesloten:

En eventueel met een splitter er tussen. Waardoor je tweemaal rode, witte en gele stekkers hebt. Dan kan je hem tegelijk op de Dazzle en televisie aansluiten.

Het is niet mogelijk om je Xbox 360 eerst op je televisie aan te sluiten, en dan vanuit je televisie weer op de Dazzle.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina