1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    net wat frank zegt: voor in een headset, heeft dolby speciaal "dolby headphone" ontwikkeld. Dus met 2 speakers virtual surround creeeren ipv 4 afzonderlijke speakers. Natuurlijk in een woonkamer is surround beter met afzonderlijke speakers maar in een hoofdtelefoon zijn de afstanden onderling zo nihil dar het effect ervan wegvalt. Daarom "dolby headphones"
     
  2. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Hoe zit het met de X4, X41 van TB en Tritton AX Pro en 720, hebben die ook "Dolby Headphones" ? Of hebben ze een minder goede techniek?
     
  3. PhalanX

    PhalanX Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    No offence maar mp3 192 kbps is prut :+ Flac ftw

    Heb nog steeds niet gevonden welke DAC er nou in zit, mijn vriend google laat me dit keer in de steek :mad:

    Dan maar een volgende vraag, versterkt de mixamp het headset voice gebeuren?
    of zet je met die knop gewoon het game geluid zachter... ?

    Voor de rest ben ik het wel eens met dat 2 speakers virtual surround.
    5 speakers in een koptelefoon proppen gaat ten koste van de drivers, en dus soundstage, detail enz

    Koptelefoon van de A40 is trouwens gebaseerd op een Sen HD 555 met gebooste mids.
     
  4. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of die het geluid versterkt.. Ik weet wel dat het heel erg helder klinkt, beter dan een mobieltje..

    Het knopje wat jij bedoelt is voor de voice chat te regelen.. Draai hem helemaal naar links heb je alleen game geluid, geen voice.. Is makkelijk om snel te muten.. Knopje helemaal naar rechts, is alleen voice.. Makkelijk voor in de lobby..

    Het is wel zo als ik bv de master volumeknop in het midden heb staan, en ik draai mijn voiceknop helemaal naar links ( game ) dan gaat mijn geluid ook harder, dus moet ik de master ook terug draaien, dus misschien toch een vorm van versterken??

    Maar een ding is zeker icm xbl, is de voicechat uber..:)
     
  5. PhalanX

    PhalanX Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks

    Ik weet dat hij het game geluid versterkt maar als de voice top klinkt maakt het dus niet uit of het versterkt is of niet?

    *kijkt op astrogaming.com :9
     
  6. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
  7. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    @phalax.
    Ja hij versterkt de voice!
    Als "de balans" naar voice staat en je draait het mastervolume omhoog dan gaat de voice "oorverdovend "hard (blijft helder)
     
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Tnx voor de link, begrijp ik het goed dat bij deze 4 dus de "gesimuleerde" en betere surround sound (dolby headset) wordt gebruikt ipv de 4 boxjes per oor?

    Ik ben namelijk al weer op zoek naar een nieuwe headset, de tweedehands xtatic van Morunia viel binnen de korste keren uit elkaar =( Ik hoop dat we het onderling goed op kunnen lossen. Ik twijfel nu tussen de X41 en AX 720, de A40 is in Amerika voor een goede prijs te halen, omgerekend 175 euro (excl porto), maar die versturen niet naar Nederland en in de UK kost ie omgerekend al 230 euro (excl porto), dat wordt me te gek.

    De X41 laat me nog wat twijfelen vanwege dat ie draadloos is en ik me afvraag of dat kwaliteitsverlies oplevert, 7.1 staat mooi, maar geeft dat juist geen problemen als je game maar 5.1 is en ik lees in reviews over ruis en uitvallen.

    Zowel de X41 en Tritton AX 720 zijn zo goed als nergens te verkrijgen volgens mij, allemaal pas eind januari/begin februari weer in voorraad, ik wil er nu 1 bestellen :'-(
     
  9. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Is de Sennheiser HD555 + Astro Mixamp dan niet iets? Of wil je perse een headset met mic?
     
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik wil idd wel graag een mic om te kunnen praten op Xbox Live, en die Sennheiser is ook niet Dolby 5.1 volgens mij? Dat is sowieso een must.
     
  11. UltiMat3 Hero

    UltiMat3 Hero Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel is beter dan? Tritton of X41?
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Tja, dat weet ik ook niet, ik denk zelf dat de X41 net ietsje beter is, maar ze krijgen volgens mij wel ongeveer gelijkwaardige commentaren. Op Cnet allebei 3.5 van de 5 sterren. Wireless van de X41 is denk ik wat foutgevoeliger, maar 7.1 is met het oog op toekomst mss weer beter, Turtle Beach is sowieso een erg goed merk, surround sound quality schijnt erg goed te zijn, Tritton schijnt wat minder comfortabel te zijn. En ik hoorde dat de X41 ergens als beste getest was, maar weet niet waar.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  13. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet hem op je hoofd zetten niet op gaan zitten he??:+ Wa's gebeurd??
     
  14. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    denk dat het niet zovrrl scheelt

    Met tritton ax720, tb x41 heb je gewoon de beste. Dus keus is an jouw.
    prijs van de 720 is wat gunstiger
     
  15. COLOSSUS NL

    COLOSSUS NL Not old, just Older

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik weet niet wat je er mee gedaan heb maar zo'n sharkoon is net zo stevig als elk andere headset, misschien kan je dan maar beter gewoon een xbox dingetje op je knar zetten. Scheelt je een hoop doekoe, of je moet genoeg hebben.;)
     
  16. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    De Sharkoon heeft heel snel last van daadbreuk, heb al een aantal mensen gesproken die er last van hadden.
     
  17. COLOSSUS NL

    COLOSSUS NL Not old, just Older

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    29
    Of je kent heeeeeeeeeeeeeeeeel veel mensen of toevallig hebben ze allemaal een sharkoon.................
    Enne eeeuh, uit elkaar vallen en een draadbreuk, das toch wat anders? Ik heb zelf anderhalf jaar zo'n ding gehad en heb die gewoon naar behoren gebruikt en nog nooit problemen mee gehad! Ik snap echt niet wat die gasten met hun spullen uitspoken. Pappa en mamma kopen wel weer een nieuwe!:x
     
  18. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Kapot = kapot. :+

    Drie mensen van WD hadden een Sharkoon, en hadden allemaal binnen een half jaar problemen. Eentje heeft een nieuwe kunnen krijgen, en die had ook alweer draadbreuk. En ik spreek ook mensen zonder Sharkoon, en die hoor ik nooit klagen.
     
  19. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Bij mij doet dat microfoon dingetje het niet. (Sharkoon)
    En bij een vriend doet iets anders het niet. (Sharkoon)

    :+
     
  20. COLOSSUS NL

    COLOSSUS NL Not old, just Older

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    29
    Dan hebben jullie echt pech! Gewoon een nieuwe kopen joh, vooral geen Sharkoon meer!:+_0/
     

Deel Deze Pagina