Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was mijn eerste ervaring met een processor :+

Ik zou niet weten wat moeilijker is, want bij de processor moet je voorzichtig zijn en opletten dat alles goed is. Bij de rest kan je rustig alle kabeltjes erin doen en de onderdelen vastschroeven, als je iets fout erin zet, kan je het later altijd nog goed zetten.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    En niet teveel koelpasta!

Volgens mij zitten er bij die boxed processors tegenwoordig al wat op de koeler....Zo niet: een halve rijstkorrel is genoeg :)

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vastschroeven moet je oppassen dat je het niet te strak draait omdat je het dan kapot kan draaien (tevens tip striker!)

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Standaard koelers hebben meestal zo'n leuke sticker, oftewel, geen koelpasta gebruiken tenzij je die sticker helemaal weg krabt.

5. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Iedereen bedankt voor de handige tips!
    K heb er wel zin aan om te beginnen. Zijn btw tie-raps aan te raden voor het bundelen van kabeltjes? Want heb geen zin in een ordeloze bende in mn kast.
    en hoe zit dat met statisch ontladen. 4-5 seconden de radiator vasthouden is voldoende of moet je ook je sokken uit doen en mag je geen wolle trui aan of is dit over de top?

niet dat ik een geitenwollen trui heb hoor 8)

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik zou je kabels wel fatsoenlijk wegwerken met bv tie-raps

7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Please Striker. Vergeet NIET die goudkleurige busjes in je kast te schroeven waar je moederbord moet komen. Als je je moederbord gewoon hard op die plaat schroeft kan je hem weggooien :+

Mijn advies is echt om het te laten doen door die winkel, tenzij je iemand hebt die dit vaker gedaan heeft. Ik zie bij mij op school nog 3de jaars het presteren om geheugenlatjes (ondanks de inkepingen) verkeerd in de bus te duwen, en dan raar opkijken dat het moederbord onder een hoek van 45 graden staat :+

@ JoJo. De CPU kan maar op 1 manier in de socket vanwege inkepingen, hier kan gewoon niets fout doen als het even goed bekijkt. Ik vind het moeilijkste nog altijd de CPU koeler plaatsen. Hier breek ik altijd bijna me vingers op 8) (Die AMD dingen zijn echt een ramp)

Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  8. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Oke dank.
    Ik zit al weer met een nieuw probleem:
    IK heb mn pc nu op een kamer staan naast mijn eigen kamer.
    Nu wil ik mn nieuwe pc op mijn eigen kamer zetten ivm pc op tv/geluid via versterker etc.
    Nou zit ik met een dillema;
    ik hem mn xbox/versterker etc aan de ene kant van mn kamer staan en mn pc moet aan de overkant komen wat zo'n 2,5 meter is.
    Alleen is de internetkabel die naar mn xbox gaat niet langer dan het afstandje naar mn xbox (haal dus de andere kant van mn kamer niet.)
    Nou zit ik er over te denken om mn pc naast mn tv te zetten (en dus ook naast mn xbox en versterker zodat ik die afstand niet hoef te overbruggen) want ik zag ook dat mn moederboard 2 x ethernet aansluiting heeft. kan ik dan mn pc ook als 'brug' gebruiken naar mn xbox toe?
    Maar dan moet mn pc scherm en toetsenboard en muis dus aan de andere kant komen.
    Dan heb ik alleen een HDMI kabel nodig van 5 meter die maar 7 euro kost.
    Maar toch vind ik dit niet een ideale situatie (zo heb ik dan geen mogelijkheid om mn huidige kleine speakertjes ook nog aan te sluiten als ik een spelletje speel).

Wie o wie snapt mijn dillema en heeft een oplossing/mening?!
    Thnx :cool:

Edit: @ McSparckle:
    Nee dat heb ik gezien, anders ontstaat er kortsluiting ofzo 8)

Geheugenlatjes heb ik wel eens geplaatst al en ook een geluidskaart etc en mn maat is echt een computertechneut dus dat komt wel goed denk ik ;)
    Tog bedankt voor detip!

9. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Een switch neerleggen, en wat extra internet kabeljes kopen?

Dus; Haal de kabel uit je Xbox, en stop deze in een Switch. Dan gaan er vanuit de switch 2 kabels naar je Xbox, en PC

10. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Juist dan kan het, je moet dan naar disk management gaan en dan kan je je HDD ''shrinken''.

11. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  12. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
  13. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    idd :cool:
    Maar ik hoef niet alleen een langere internet kabel maar dus ook een lange HDMI kabel en een VGA (oud scherm)
    Ik denk dat ik liever mn pc onder mn bureau zet en dan een lange HDMI kabel en coax uit.
    en dat ik dan een wireless N draft kaart koop zoals deze:klik
    Kan ik deze dan gewoon in mn kast inbouwen?

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan je doen ja.
    Ik vraag me af of zo'n inbouw kaart beter werkt als zo'n usb ontvanger.
    Heb momenteel een USB ontvanger van Trendnet alleen deze pikt niet echt lekker het signaal op.
    Probleem kan miss ook zijn dat de router beneden staat en mijn pc op zolder én ook nog is in een hoekje staat tussen een kast en bureau. Heb die USB ontvanger nu in een USB verlengsnoer zitten en die naar voren getrokken zodat die niet helemaal weg valt alleen als ik nu zo'n kaart haal als Stricker hierboven laat zien(met 3 antenne's bv) werkt dat dan beter?
    En hoe zit het met compabiliteit met die dingen? de router die we beneden hebben staan is een Linksys WAG54G2 alleen deze zal rond april/mei vervangen worden omdat we dan glasvezel krijgen.

Ook ben ik opzoek naar een leuk geluids setje voor bij m'n pc. Mag wel goed kwaliteit zijn maar wil er niet meer dan 50 euro aan uitgeven.
    Ik zit nog een beetje te twijvelen of ik 2.1 of 5.1 wil.
    Ik denk dat ik beter voor een 2.1 set kan gaan omdat ik m'n achter boxen kwijt kan omdat de muur zo'n 5M van me vandaan zit. Ook heb ik geen zin om nog meer kabels door m'n kamer te hebben lopen.

Speakers zullen alleen voor m'n pc gebruik worden. Deze gebruik ik om Films mee te kijken, Gamen en (veel, heel veel) muziek te luisteren. Er moet dus goed kwaliteit geluid uitkomen en er mag ook wel flink wat bass in zitten.

Kan ik in dat geval beter voor een wat duurder 2.1 set gaan of een goedkoper 5.1?
    Iemand suggesties/ervaringen met bepaalde setjes?
    zijn er bepaalde merken die je moet vermeiden of juist wel moet nemen?
    Hoe zit het met geluidkaart, waar is dat precies voor, en is dat nodig aangezien mijn MOBO al aardig wat aansluitingen heeft(ASUS P7P55D)

Na zelf een beetje speuren is dit er zo'n beetje uitgekomen:
    Logitech Z323
    en misschien dat ik wel voor deze ga:
    Creative inspire T6100
    De linker achterbox kan ik wel kwijt, alleen rechts gaat moeilijk worden. Zou ik evt. aan het plafond kunnen hangen zo'n 2 M achter me.
    Philips SPA3300
    En hoe zit het trouwens met zo'n subwoofer, ik neem aan dat deze op de grond moet staan alleen het probleem is. Mijn Bureau staat direct tegen een muur aan en is geen ruimte in het gat waar mijn voeten staan, dus zou ik deze aan de zijkant moeten zeggen. Gaat dat een probleem geven wat geluid beleving betreft?

*is super leek wat geluid betreft*

Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  15. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zit nou ook te zoeken dus op een interne netwerkkaart en ik lees overal dat dat een stabielere verbinding geeft.
    Ik heb de volgende kaart opgezocht:
    Sitecom WL-181 voor 39,99 bij Paradigit. 300mbit/s en 10 jaar garantie. Is dit een goede kaart? iemand ervaring mee?
    Ohja ik ben ook opzoek naar een leuk toetsenboard/muis combotje van +/- 25 euro (wireless!)

@ Flix: een goed setje kan je hebben van Logitech of Creative.
    Volgens mij kan je best goed uit de voeten met een 2.1 setje tegenover een 5.1 setje.

Volgens mij heb je geen geluidskaart nodig, je moederboard heeft idd al zat uitgangen/ingangen.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Met je netwerk kaart kan ik je niet helpen, kijk stiekem ook mee als het antwoord er komt want miss dat ik er dan ook zo'n ding in knal:+

Wat je toetsenbord betreft. leg er 25 euro bij en haal dit set: Logitech MX3200.
    Heb deze ook gelijk bij m'n pc gehaald en ben er echt super tevreden over.
    Muis ligt superb in de hand en heeft handige extra knoppen(gemakkelijk inzoomen en vorige/volgende pagina knop). Het toetsenbord is ook te relaxed. Je hebt makro toetsen waardoor ik met één druk op de knop Word,Exel, Agenda en 2/3 games kan opstarten.

Bereik is ook prima. Zit nu zo'n 5M van de reciever vandaan en heb nergens geen problemen mee.

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dunno for sure, maar hier beneden zit ook een Sitecom WL-181 in de computer. Dat ding doet z'n werk prima, altijd een stabiele verbinding en nooit problemen ermee.

Ben zelf niet zo'n fan van wireless internet, maar ik heb het zelf ook niet nodig. Mijn router staat op 5cm afstand van mijn PC:+.

@Flix:
    Ik zou gewoon een 2.1 setje kopen. Ik heb zelf een Creative SBS 390 waar nog behoorlijk wat geluid uit komt, maar die word nergens meer verkocht. Maar dat logitech setje ziet er ook niet verkeerd uit. 5.1 is mij veel te veel kabels die ik moet weg zien te werken enzo :+.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb idd al besloten dat ik voor een 2.1 setje ga.
    Zit te twijvelen tussen de Philips en die Logitech.
    Ga zo ff hier naar de BCC en al dat soort winkels om een beetje naar sets te luisteren.

19. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Zo ben ff de stad in geweest in zoetermeer,
    heb een mooi schermpje op de kop weten te tikken:
    En ook nog een wireless keyboard en mouse van microsoft.
    en een wireless pci netwerkkaart 300mbit/s.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zojuist de Logitech Z323 maar besteld bij bol.com(voor 51,- inc)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina