[Algemeen] Machinima, Game Capture & Game Montages

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de component kabels en audio in mijn tv (hdtv) er blijft een gele tulpstekker over die ik rechstreeks in de Dazzle deed.

    Ik moet toch ook beeld krijgen (op de laptop) zonder dat ik de audio stekkers (rood/wit) aansluit op de dazzle.
    Is het een voorwaarde van de dazzle dat er audio aangesloten staat (want dat had ik niet geprobeerd).
     
  2. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, audio hoeft niet aangesloten te zijn. Wanneer je de switch in de kabel op HDTV zet, gaat er geen beeld meer via de gele kabel, wanneer je de switch in de kabel op TV zet, krijg je geen beeld meer via de componentkabels.

    De oplossing is om, zoals ik hierboven al zei, de switch op TV te zetten, en dan een splitter te kopen, zodat je twee rode, twee witte, en twee gele kabels hebt. Dan kan je er drie in de televisie stoppen en drie in de Dazzle.

    Zonder splitter zal je de kabels op de Dazzle moeten aansluiten, en heb je alleen een klein beetje beeld in de preview op je computer.

    Het is niet mogelijk om in HD te spelen, dus de switch moet per sé op TV staan.
     
  3. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg "wel" beeld via de component kabels als ik de switch op tv zette echter was dat SD waar ik al eerder van op de hoogte was.

    Dus compnent kabels had ik signaal en gele tulpstekker ook op dezelfde moment. Echter kreeg de Dazzle geen signaal maar die was er wel.
    Ik heb dit getest door de gele tulpstekker op de tv aan te sluiten en ook de component kabels en zapte van de éne naar het andere kanaal en had op beide kanalen beeld.


    EDIT:eek:p de volgende manier had ik hem aangesloten :http://www.youtube.com/watch?v=Yv8Sh37Tx1Q&feature=related
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus je hebt nog geen beeld gehad op je laptop?
    Wat zijn de instellingen op de pc? heb je hem op PAL/NTSC/Secam staan? heb je composiet input geselecteerd en niet s-video input?
    Je hebt toch de zilveren dazzle ofniet? als je de rode hebt dan is dat het probleem.
    Hoe meer specs je geeft, hoe sneller we dit kunnen op lossen ;)
     
  5. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had jouw tip opgevolgd, ik had de "dazzle video creator platinum" gekocht.

    Hij was niet zilver maar zwart.

    Ik had werkelijk alles qua instellingen geprobeerd, ondanks de instellingen zou hij het standaard al moeten doen, toch?
     
  6. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Zwart is ook goed.

    Standaard deed hij het bij mij ook niet.

    Toen ik pinnacle opende was het eerste wat ik al moest veranderen dat het een lijnsignaal was en geen dv signaal.
    dit kun je zien door als je naar capture gaat dat er een soort video camera staat. als je die ziet staat hij op DV en niet op lijn signaal.
    Daarnaast stond hij bij mij automatisch op PAL wat NTSC moest worden, stond hij op S-video wat Composiet moest worden en zo had ik nog heel een lijst.

    Als je anders printscreens kunt maken van wat jou settings zijn bij capturen bij pinnacle kunnen wij je misschien verder helpen.
     
  7. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0

    De vorige Dazzle heb ik gister net nog voor sluitingstijd teruggebracht, ga een nieuwe dazzle zo in een andere winkel ophalen.

    Je hoort vast nog van me :D

    bedankt
     
  8. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe gehaald aangesloten, wederom geen invoerssignaal.
    Ben nu al de updates van windows aan het ophalen kijken of daar wat mee was.

    Ik draai btw Windows XP servicepack 3.
     
  9. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Screenshots van settings?
     
  10. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze heb ik ook en men zegt (o.a cookie) dat deze geen pal 60 opneemt..
    Klopt dit anders hoef ik niet verder proberen...
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  11. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je waarschijnlijk niet de Dazzle DVC 170, maar de DVC 100 of 107.
     
  12. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus hoef ik niet verder te proberen en wederom retour naar de winkel....

    Wel verwarrend dat ze bijde platinum zijn en op de doos geen type staat beschreven:mad:

    Kan nergens die dvc 170 vinden, is die dan nog duurder als de 89 euro wat ik hiervoorvandaag heb gegeven?
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat is inderdaad een andere die je nu hebt, niet de 170. Ik heb de mijne destijds voor 68 gekocht, al weer 2 jaar terug ongeveer. Dat was nog bij Redcoon maar die hebben hem al een tijdje niet meer. Je kan altijd even kijken op Ebay, daar hebben ze ze nog wel.

    Volgens mij kan je met een aardige omweg wel kleur opnemen met de 107. Maar dit moet je maar even googlen anders.
     
  14. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ola,
    Ik heb mijn laptop voorzien van een schone install en nou doet hij het.
    Het is zoals men zei in zwart/wit maar met de Amcap methode heb ik wel kleur.

    Ik ga hem morgen wel terugbrengen i.v.m dat ik het omslachtig vind om via de Amcap kleur aan te moeten zetten.
    Als het een paar tientjes had geweest had ik wel gehouden...
    Dus nu op advies van einig ander, de dvc 170 zien te kopen.

    Ik wil jullie uiteraard weer hartlelijk danken voor het advies.......

    En nu, op naar een andere topic om op mijn volgend probleem advies te krijgen:lol:
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    alleen de silvere neemt pal 60 op
     
  16. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Dazzle Dvc107 teruggebracht.

    Nu om te voorkomen dat ik weer de verkeerde platinum (dvc 107) krijg, want via internetbestellen zie je pas wat je krijgt als het opgestuurd is, zat ik te kijken naar andere usb capture cards.
    Ik zag deze http://www.diamondmm.com/VC500.php.
    Kan deze wel met pal 60 overweg?

    Kan iemand hier even een paar usb capturecards (composite of S-video) met pal 60 ondersteuning opnoemen.

    1tje weet ik al, de beruchte, moelijkverkrijgbare, verwarrende Dazzle Dvc170:b:
     
  17. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, best raar. Ik kan hem ook zo snel nergens vinden. Ook weet ik helaas geen alternatieven. Er zijn wel HD recorders, maar die zijn ook véél duurder, dus dat is denk ik geen optie.
     
  18. PIREKE

    PIREKE Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik en een vriend zouden graag een ontage op youtube willen plaatsen, we zijn allebei vrij goede spelers en gebruiken vooral de sniper om te "quickscopen". Hier hebben we al zo'n mooie dingen mee gedaan dat we telkens spijt hadden dat we het niet konden opnemen. We zijn dus wat op zoek gegaan naar zo'n capture crads, dvd-recorders etc. maar weten niet goed hoe we hieraan moeten beginnen; Niemand van ons kan editen, dit laten we doen door vrijwilligers op youtube. maar het opnemen zelf, kan iemand uitleggen heo we dit het beste doen en welke capture card we moeten kopen? max prijs 40 euro.

    grts
     
  19. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Onmogelijk voor die prijs. Tenzij in België nog wel de Dazzle DVC 170 verkrijgbaar is, maar dan kan je niet in HD spelen. Ik zou zeggen, lees het topic maar even door. ;)
     
  20. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Hoe goed is de kwaliteit van filmpjes opgenomen met een DVD-recorder?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina