KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

1. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Aargh ik snap het niet. :mad:
    Het lukt mij maar niet om bij een vriend de NAT te openen, hij heeft de: Thomson Speedtouch 780
    Ik heb de xbox een vaste IP gegeven, en dan de poorten geforward op de router en vervolgens de router opnieuw gestart.. toen maar alleen geprobeerd met upnp wat ook niet werkte.

2. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. jurredupain

jurredupain Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thomson TG789vn Softwareversie: 8.3.H.4

Voor iedereen met de experia box Thomson TG789vn Softwareversie: 8.3.H.4.

Zoek niet verder naar oplossingen voor je nat probleem, want je zal die niet kunnen vinden.

Heb net contact met kpn gehad en ik vroeg waarom mijn nat settings en port settings waarom die niet werken.

De uitleg is van hun:
    Voor particulier klanten is deze functie in de firmware die wij op de box hebben gezet geblockeerd, wegens dat de klanten hier door te vaak hun router mee kapot maaken.
    Alleen voor zakelijk klanten kan deze functie weer geactiveerd woorden.

Deze setting is van kracht gegaan begin dit jaar.

Hoe ik het ook besprak met hun ze gaan dit niet terug draaien, dus de enige oplossing is om een andere router aan te schaffen en de experia box weg te gooien.

groetjes jurre

4. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Maar als je zelf als particulier aanvraagt om die bewuste firmware update met UPnP activatie mogelijkheid moeten ze dat toch toestaan.
    En je router 'stuk maken' met UPnP is ook wel het eerste wat ik daarvan hoor, dat ze mensen die niet weten wat ze doen willen beschermen tegen het zomaar openzwieren van poorten tot daar aan toe.

Maar als je specifiek vraagt om die functie en ze (blijven) weigeren ook al neem je de verantwoordelijkheid op jezelf bij problemen (zelfs al huur je in principe misschien je router/modem van hen i.p.v. te kopen ik snap ook al niet welke verantwoordelijk zij zouden kunnen hebben t.o.v. problemen veroorzaakt met portfwding zoals virussen etc.) dan verdienen ze het niet dat er nog iemand klant blijft!
    Wat een arrogant & ronduit idioot beleid!

5. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Als je nat op Strict staat met een Thomson Speedtouch 780.
    En dan plaats je er een router tussen dus Experiabox (Thomson Speedtouch 780) -> Router -> Xbox. Gaat je NAT dan wel open?

6. jurredupain

jurredupain Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja ik vind dat je ook gelijk heb, en dat had ik ook geporbeerd, maar zelfs dan niet.
    toen ik dat hoorde heb ik meteen me abo opgezegt, en ben nu bij een nieuwe provider.

nee dat werkt ook niet, want je router houd het niet tegen maar dan de thomson speedtouch 780 weer wel.

daarom raad ik iedereen aan die niet van abo kan wisselen om op dit forum je klacht in te vullen, deze woord bekeken door kpn medewerkers.
    http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?f=32&t=3409&p=27792#p27792

Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Als het begin dit jaar van kracht is gegaan, waarom kon ik het dan vorig jaar ook nog niet? Toen werkte het ook al niet naar behoren, volgens mij kan dit al heel lang niet hoor :confused:

8. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Volgens mij kon je toen wel bellen en het aanvragen voor een firmware update. Ze voeren dan blijkbaar automatisch een remote firmware update uit op je modem/router combo waarbij je dan gebruik kon maken van UPnP.
    En blijkbaar gaat dit dus nu zelfs nietmeer, ook niet op request dus... Ik zie er de logica ook niet van in.

9. jurredupain

jurredupain Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja ik zouw het niet weten, maar dit is wat de kpn medewerker tegen me zeiden toen ik er om vroeg.
    en ik dacht ik laat het jullie ook weten

10. PLOP

PLOP Niet meer actief

Leuk Bevonden:
    0
    Heey Xboxers! Ik heb sinds kort een VREEMD probleem met Xbox360 en KPN.

Allereerst heb ik een xbox360 met kabel op mijn ExperiaBox zitten. (Thomson TG787v zwarte box firmware 8.2.T.4)
    De Xbox heeft automatisch elke keer hetzelfde IP toegewezen: 192.268.2.3

UPnP staat aan en de volgende portforwards heb ik toegevoegd.
    TCP 80
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    UDP 53
    TCP 53

De lijst van deze portforwards heb ik gelinkt aan de xbox. ( 192.168.2.3 )

De xbox360 geeft ook bij "Test xbox LIVE Connection" aan dat alle verbindingen goed zijn (GEEN NAT PROBLEEM)
    Echter kan ik uit mijn vriendenlijst slechts één persoon (van de ongeveer 25) joinen in een party.

Deze overige 24 personen kan ik niet joinen: "Can't connect to Xbox LIVE Party"
    Ook het joinen van bijvoorbeeld een spelletje ModernWarfare2 gaat niet goed. Dan krijg ik na 12 seconden een melding van een time out.

Volgends de Xbox Helpdesk heb ik de juiste poorten geforward, want de xbox geeft ook aan dat hij een GOEDE connectie heeft.
    Het leuke: Ik heb de xbox naar een vriend 2 deuren verderop genomen en daar kan ik wel weer met iedereen uit mijn lijst een party vormen. Deze vriend heeft een Ziggo verbinding.

Wanneer ik daarna weer bij mij thuis op de KPN verbinding zit, kan ik geen party maken.

Wie weet wat ik fout doe? Xbox helpdesk zegt dat ik contact moest opnemen met KPN, KPN zegt dat ze me niet kunnen helpen omdat ze de xbox "beperkt ondersteunen".

(PS, ik kan geen party joinen. Als ik een Party maak, kunnen andere mij niet joinen)

Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn broertje heeft een 780i en hij kan alleen joinen wanneer de UPnP is geactiveerd.
    Poorten openzetten werkt helemaal niet !

12. PLOP

PLOP Niet meer actief

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik geen poorten open zet krijg ik wel een NAT foutmelding. :{

Dus die poorten heb ik allemaal open gezet.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wat gebeurt er als je alleen de UPnP aanzet ??

14. PLOP

PLOP Niet meer actief

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik nu gedaan, dan krijg ik dus bij het testen van de connectie een Geel uitroeptekentje, met verbindingsfout.

EDIT: Nat type is nu STRICT.
    EDIT 2: Medewerker van KPN zei trouwens dat ik anders maar een andere provider zou moeten nemen. (fijn hé die helpdesk?)

Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  15. DPA NL

DPA NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heej jongens,

Mijn probleem:
    Ik heb 2 xboxen op 2 verschillende kamers eentje met een utp-kabel naar de experia lopen en de ander via wireless. Nu is het probleem dat als ik wil spelen maar 1 xbox op live kan de ander wordt gedisconnect ..
    Ik heb het met de poorten en de exposed host al geprobeerd maar het werkt gewoon niet want bij de exposed host kan je er maar 1 aanzetten terwijl ik 2 ip-adressen nodig heb. Ook kan ik mijn xbox geen static ip geven.. waarom weet ik niet.

Please HELP!!

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Verwijder de poorten weer en schakel de UPnP eens in.

17. DPA NL

DPA NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gedaan helpt niet

18. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Het kan zijn dat het gewoon niet (goed) werkt, bij sommige routers kom je met die opstelling gewoon nooit verder dan een moderate/moderate of open/moderate NAT.
    Maar UPnP moet je met 2 xboxen wel gebruiken, ben je zeker dat de settings ook effectief van kracht zijn? Zet UPnP aan, verwijder even je manuele portfwds en zet je router en modem een paar minuutjes uit alvorens ze terug op te starten.

19. DPA NL

DPA NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik het is nu namelijk strict/strict en vroeger was het bij die andere xbox altijd open door een exposed host te gebruiken maar ik ga jouw ding nog even proberen en dan hoor je het wel

20. CaSpeeD

CaSpeeD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde probleem met de Thomson tg787v SIP met firmware 8.2.T.4.
    Portforwarding heeft helemaal geen effect. UpNp aanvinken geeft mij een open NAT maar ik kan nog steeds bijna niemand joine. Terwijl ik hiervoor met een ander modem van KPN door portforwarding gewoon zonder problemen op Live kon spelen. Heb meerdere malen de KPN helpdesk gebeld maar die konden mij niet helpen (zeggen dat ze Xbox Live niet ondersteunen). Toen ConsumentenBond gebeld en die zeiden dat ik van de site van Thomson een configuratie bestandje kan downloaden en zo het modem kan instellen. Maar bij KPN zeggen ze dat dit kan resulteren in geen internet of telefoon en dat ze dan ook niet meer kunnen helpen omdat je zelf aan je modem bent gaan kloten.

Weet iemand wat ik nu moet doen, miss moet ik maar van provider wisselen want dit is echt crap.

Laatst bewerkt: 2 feb 2010

Deel Deze Pagina