Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Het probleem is alleen dat in jRPG's de Engelse cast altijd kut is. Een van de uitzonderingen daarop is Lost Odyssey. _O_

2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Jansen_O_

Van wat ik heb gezien is de voicecast zeker niet slecht, maar het probleem is het vertalen van bepaalde japanse trekjes die je vaak terugziet in hun games naar het engels. Dus een bepaald dialoog wat voor Japanners normaal is zullen wij westerlingen raar van opkijken, helemaal als het naar het engels is vertaald...

3. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was iedereen maar zo goed als Nippon Ichi :emo: Games zien er misschien allemaal slecht uit maar ze hebben de Engelse cast is altijd goed in orde.

Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat valt in FF games wel mee vind ik. Die proberen toch een goede mix te vinden tussen de Oosterse en Westerse cultuur

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    animé-emo? Hmmm zo had ik mezelf nou nog nooit gezien 8)

Dikke onzinopmerking natuurlijk, het is gewoon een kwestie van voorkeur. Ik speel al dit soort spellen in het Japans, gewoon omdat ik dat een leuke toevoeging vind aan het spel ;)

6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Tja, dan koop ik het niet. Ik stoor me altijd kapot aan die slechte engelse dubs.

Misschien dat er in Hong Kong wel een versie verschijnt met zowel japanse stemmen en engelse subtitles. Zo niet: jammer dan. Dan maar geen Final Fantasy voor mij. :mad:

Wel een zeer zware FAIL dat ze zelfs op Blu-Ray niet gewoon kunnen zorgen voor de originele taal :mad:

7. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    De Japanse taal is pas een dikke fail.
    Zo overdreven met die domme klanken.
    En dan opeens Engelse woorden er door heen? Waar de fuck slaat dat op?
    Bij een vriend van me een tijdje DBZ in Japans gespeeld omdat hij ook zo een anime nerd is. Echt verschrikkelijk om aan te horen!
    Daar is pas zwaar geen talent aan voice-overs te vinden blijkbaar.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ach, iedereen zijn smaak. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar het Japans, maar voor sommige dingens verkies ik het Engels zoals bij bv. DBZ (al kan dat ook deels de muziek van Bruce Faulconer komen, vele beter dan die Japanse 80's sound :+). Voor FF zou ik de Japanse stemmen verkiezen omdat ik FF altijd zo Japans vindt aanvoelen.

9. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Lol.

Ik kies bij eigenlijk alle RPG's die ik speel voor de Japanse voices met ondertiteling, tenzij ik me er echt aan ga irriteren. Dat is nog niet echt voorgekomen maar ik speel dan ook weinig RPG's. Ben op dit moment bezig met Eternal Sonata en daarbij zijn de Engelse voice overs zo ontzettend slecht dat ik denk toch maar overstap op Japans. Heb zin in FF13 maar ik lees dat een aantal mensen, waarvan ik het idee heb dat ze er wel wat vanaf weten, nog niet helemaal overtuigd zijn van deze game. Waarom dat is snap ik niet helemaal maar ik ga 'm iig gewoon spelen.

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Jah, mijn wil is wet }:]. Dat of je beziet de m als een z.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vind Japans ook mooier. Geniet nog vaak van mij Transformers Headmasters DVD Box. Jammer vind ik vaak de kinder stemmen.

12. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Ligt er echt aan wat ik kijk. VInd de final fantasy afleveringen in het Engels beter aangezien ze redelijk goede voice acters hebben.

De meeste anime vind ik in het japans het beste. Vond DBZ in het Engels beter puur omdat goku en vegeta totaal niet met hun karakter over komen wat voor stem ze hadden maar de rest van de anime zijn de voice acteuren prima qua stemgeluid en in het Engels zuigen ze meestal zo erg. Beetje zelfde probleem als je hebt met Engelse disney films in het NEderlands.

13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, maar Timon en Pumbaa in NL vind ik dan wel weer erg leuk passen (of eigenlijk BE).:9

Ik vind japans ook niet veel aan; lijkt teveel op elkaar die stemmen voor mij, en ik snap er geen hout van.

Maar diegene die FF13 per se in het japans willen spelen;
    de game is niet regiovrij? Dat zou bij de PS3 toch wel moeten zijn? Koop dan een PS3!:9

14. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik heb een PS3, maar de japanese versie heeft geen engelse subs.

Misschien dat er in bijvoorbeeld Hong Kong wel een release komt met japanse stemmen en engelse subs.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
  16. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nog steeds benieuwd hoeveel DVD's de 360 versie van Final Fantasy XIII nou gaat krijgen...

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Dat was toch al vastgesteld op 4 discs?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    komt die song van Leona Lewis ook in de full game? Want als dat de titelsong wordt door het hele spel door is dat voor mij wel een heeeeele dikke misser. Gisteren voor het eerst de trailer met dat nummer gezien, kon hem niet uitzien....past echt niet.

19. HIM

HIM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me heel sterk aangezien de ost uit maarliefst 4disk's bestaat :lol:

Hier staat listje met tracks van OST

20. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Tech Analysis: Final Fantasy XIII:

http://www.eurogamer.net/articles/te...y-xiii-article

Ook al is het een Tech Analysis, het volgende stukje vond ik nog het meest opvallend:

======================
    "Final Fantasy XIII has 13 chapters in all, and 12 of them are quite linear in nature: progress from point A to point B, exploring dead ends and off-shoots on the map in order to find new treasures. Early on in the game especially, there is more than a little sense that the game structure feels somewhat backward: going from cut-scene to cut-scene, with little in the way of puzzling, but plenty of combat.

There is a sense that enemy encounters increase in density simply to get in the way rather than present any kind of new gameplay challenge. Combat can be avoided in many cases, but Square has been wily in making it the key to powering up weaponry and equipment as opposed to boosting your characters.

Exploration elements (specifically the series towns) are cut down to a minimum: there is talk in the Final Fantasy XIII Scenario Ultimania "mook" (a kind of Japanese reference bible talking about the game's production) that creating convincing HD towns was simply too much work, so the developmental focus was shifted elsewhere.

So while there are three cities within FFXIII, gameplay within them doesn't take the form Final Fantasy veterans will recognise: there's no ability to talk with NPCs, for example. Only Chapter 11 offers the kind of exploration and side-quest elements you would expect from a top-tier JPRG."
    ======================

Dus geen NPCs om tegen te praten en in tegenstelling tot wat de eerste reacties ons lieten geloven is 95% van het spel gewoon lineair met minimale exploratie. Zonde, zonde, zonde. Gelukkig is de tech goed en staat Square Enix met FF altijd voor kwaliteit garant. Maar toch vind ik het erg jammer.

Laatst bewerkt: 6 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina