Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad zeg, erg jammer :eek:8)

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    En nog wat cijfermateriaal :)

Microsoft: $4.8bn spent on 360 product in US

US consumers spent $4.8 billion on Xbox 360 hardware, software and accessories in 2009, according to Microsoft, with $1.1 billion in sales during December alone.

The company also claims $2.7 billion was spent on Xbox 360 games during the year, with the console accounting for a 43 per cent share of third-party sales – or $2.4 billion.

As revealed last week, the console has sold 39 million units worldwide, with an average software attach rate of 8.8 games. The Xbox 360 sold 10 million units globally during 2009*.

The company is bullish on 2010, claiming it will be the "biggest year in Xbox history", as it launches new motion control peripheral Project Natal and exclusive titles such as Alan Wake, Halo: Reach, Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction and Crackdown 2.

NPD results show that the Xbox 360 sold 1.31 million units in December, behind rivals Sony and Nintendo.

This originally read: "The Xbox 360 sold 10 million units in the US during 2009", but Microsoft has since issued a correction to the numbers that it published.

Bron: GamesIndustry

3. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    GT 5 was al aangepast naar 'Gran Turismo Forever' maar doet de nieuwe naam nu nog meer eer aan; zou in Japan in maart uitkomen maar is weer uitgesteld. Als het nog langer duurt is Duke Nukem Forever straks nog eerder uit.

4. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    http://tweakers.net/nieuws/64979/opvolger-wii-brengt-meer-dan-alleen-high-definition.html

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dus een nieuwe metroid, nieuwe mario en misschien een nieuwe zelda.......yup dat is Nintendo....

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ach ja dat is dan Mario #16:

7. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Buiten beschouwing gelaten alle andere Mario's...

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    En moet je je voorstellen dat al die games in die tijdlijn toppers zijn. _O_ (Ja, zelfs Super Mario Land 1 & 2)

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vind Mario complete ruk maar goed :+

Leuke discussie die ik met iemand op een ander forum had. De persoon in kwestie had net als ik een ps3 en een 360. Hij gamede echter nauwelijks op zijn ps3, terwijl ik veel meer op mijn ps3 speel dan op mijn 360.

zijn reden om op de 360 te spelen: het idee meer verbonden met alles te zijn, constante gevoel van competitie (achievements, online gamen etc)
    de ps3 voelde meer als een stand-alone spelcomputer

Dat ervaar ik ook zo, echter is juist de reden dat ik juist meer op mijn ps3 speel.

Heb mijn account ook niet meer op auto-sign in staan maar zet hem eerst op appear offline en log dan in.

wil gewoon met rust gelaten worden als ik game, behalve als ik voor anders kies -_-

10. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Daar kan ik heel goed inkomen eigenlijk, het juist hetzelfde gevoel. Maar ik vind de xbox op dat vlak juist ook leuker. Het is echt de enige console die ik soms aanzet zodra ik thuiskom zonder dat ik direct iets wil spelen/downloaden. Het is een beetje zoals bij m'n pc een automatisme. Ik check even wat er nieuw is, wie er online is, en dan laat ik hem gewoon op dashboard staan of stream ik wat muziek.

11. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Inderdaad, dat is ook de reden dat ik de xbox zo tof vind. Heerlijk, achievments en leaderboards!

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja maar dat past lange na niet op zo'n timeline :+.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    op het non-gaming vlak is de 360 ook veel beter en leuker, echter ik wil dat uit kunnen zetten oid

14. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ok maar dat kan je toch ook gewoon perfect uitzetten, niet? I.t.t. de ps3 waar je gewoon de keuze (of toch de 'feel') van het 'living room entertainment system' niet/nooit (minder) hebt.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dat heb ik dus ook. Mijn PS3 staat maar stof te happen (net als mijn Wii overigens), puur omdat ik alle multiplatformgames op de Xbox 360 haal. De exclusives speel ik dan nog wel, maar zoals DiaL en die persoon ook zeggen: Die verbondenheid/competitie oa. dankzij de achievements maken het voor mij leuker. Ik ben niet echt een multiplayergamer, maar ik vind het leuk om net die achievement te halen die een vriend (Dulle met Mirror's Edge bijvoorbeeld) niet heeft of te kijken hoe en wat mijn vrienden spelen. Ik overweeg zelfs om de 360 versie van FFXIII te kopen om deze redenen, als de game tenminste niet zo matig is als momenteel wordt gezegd.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    M'n Xbox 360 en Wii heb ik maanden geleden al verkocht. Ik heb enkel m'n PS3 nog staan. Echter, gamen doe ik amper nog. Heb in maanden al geen game meer gekocht. Ik weet niet wat het is, maar gamen en games boeien me eigenlijk totaal niet meer. Heb echt geen idee wat er allemaal speelt en wat er allemaal uitkomt, omdat ik alles sinds maart vorig jaar niet meer gevolgd heb. Zoveel als het me vroeger deed, zo weinig doet het me nu nog.

17. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alonso heeft de meisjes ontdekt? \o/ }:] ;)

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Of de mannen... :+

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook goed, of eigenlijk net zo slecht. Dat soort zaken kost mij business.

STOP DAARMEE EN WEL DIRECT!

Koop een game en ga gamen, vergeet al het andere . . .

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, toen ik nog een vriendin had gamede ik meer dan nu. Het een sluit het ander niet uit! Nu heb ik het gevoel dat ik er te oud voor word. Sorry man ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina