[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de stroom er afgehaald en softwarematig opgestart zonder resultaat.
    Toen ik Upnp uitvinkte en daarna weer aan met een restart van de modem, was me verbinding wel weer open...

    Echt raaaaaaaar

    Hoop dat het nu wel aan/open blijft, tot nu toe bedankt:b:
     
  2. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Standaardgateway in je internet browser intypen.
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je het gevonden? Nonsubisto heeft hierboven al gezegd hoe je het moet doen, maar voor het geval je dat niet weet aangezien je precies niet echt bekend bent met netwerk instellingen, ga naar Start > Run (uitvoeren) > typ ipconfig > Enter. Daar staat dan vervolgens je default gateway, zoiets als 192.168.2.1, typ dit in je browser's URL bar. Kijk daar even rond naar een UPnP optie, of in je handleiding, of als je echt niets vindt post dan hier het merk en routertype.
     
  4. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelijk ipconfig intypen werkt bij mij niet....cmd sluit gelijk nadat het venster opent. Ikzelf doe: Start-->Uitvoeren/Run-->'cmd'-->'ipconfig'
    Precies hetzelfde eigenlijk. :p
     
  5. RobD

    RobD FFLEXiCAN

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanx man, doet het weer.!:thumbs:_O_
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ach ja, natuurlijk eerst cmd om je commandprompt te openen, wou ik het stap voor stap uitleggen vergeet ik nog iets :)
     
  7. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
  8. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    b]Het Probleem[/b]

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Kan mijn broer niet of soms slecht verstaan met de XBOX360, en kan niet met hem connecten.
    Welke provider?: XMS Glasvezel
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Glas
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 19 om 14 mbps

    Modem Linksys WRT54G

    Welk merk modem heb je?: ?
    Modem type?:?
    USB/ Ethernet?: ?

    Internet Delen / ICS ?

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: AVAST

    Router

    Welk merk router heb je?: ?
    Welk router type?: ?
    Welke firmware?: ?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos
    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je linksys WRT54G is je router, de modem is dat ding dat daar nog voor hangt; kabel uit muur > modem > router > xbox/pc/... waarschijnlijk.

    Maar je broer, is dat dan gewoon op live en woont hij ergens anders, of wonen jullie in hetzelfde huis (m.a.w. zijn jullie xboxen op dezelfde router aangesloten)?
    En als je op je xbox dashboard bij netwerk settings een xbox live connectie test doet, geeft hij dan een opmerking van NAT moderate/strict of loopt alles gewoon goed zonder enige melding?
     
  10. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook echt een nope...haal modems en routers altijd doorelkaar. Maar bedankt.

    Broer is inderdaad ook op Live en woont elders, dus een heeft een andere router. En sindskort een nieuwe, en sindsdien niet meer te connecten met elkaar, maar we hebben altijd niet of heel slecht kunnen communiceren over live.

    Xboxlive testing doorloopt ie prima. Vroeg me al af waar je de NAT melding kon vinden, maar dat is dus alleen als je een error hebt.
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad, waarschijnlijk ligt het probleem dan bij je broer (z'n router). Je moet eens vragen wat zijn NAT is, maar dat gaat (nog) niet open zijn vrees ik..
     
  12. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij staat ie dus helemaal open?
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als hij bij de xbox live connectie test niets zegt van opmerking is je NAT gewoon open ja.
     
  14. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    En weer staat mijn Nat op Moderate ondanks geen aanpassingen(Upnp staat wederom aan).
    Als ik mijn modem reset zal hij straks wel weer open staan, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik constant mijn router moet ressetten..

    De Upnp word dus na een bepaalde tijd uitgeschakeld terwijl de vinkjes aanstaan in het modem, hij vergeet deze instelling dus...

    Hoop dat morgen cq straks, Zyxel helpdesk mijn kan helpen (wat ik betwijfel).
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is op zich inderdaad wel raar, zelfs mocht de stroom onderbroken zijn ofzo is het niet de bedoeling dat hij z'n instellingen gaat vergeten. Heb je zo'n modem/router combo?
     
  16. TheDarkKnight_NL

    TheDarkKnight_NL Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    1
    iemand een advies voor een goeie draadloze router icm Ziggo?

    word gek van het feit dat ik net als capullo mn router moet resetten voor een open NAT
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik post even de quotes uit het kleine vragen topic omdat eergisteren iemand daar ook iemand om routeradvies vroeg.
    Ik ken verder Ziggo als provider niet, maar ik neem aan dat het verder niet uitmaakt welke router je achter hun modem hangt. Maar als jij hetzelfde probleem ondervindt als capullo, zal het toch niets met dat ding te maken hebben.. Is dat zo'n modem/router combo waarop je (ook) instellingen hebt, of doe je normaal alles gewoon op/via je 'standalone' router die erachter hangt?

     
  18. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Zyxel telefoniemodem/router.
    Er zit één Utp uitgang die ik in een linksys router stop (Linksys router Dhcp staat uit en is alleen voor het splitten van verbindingen).


    Zyxel gebeld en mijn gedachte bleek te kloppen.
    Als ik Upnp aanzet terwijl mijn xbox aanstaat (en daarna modemreset doe) krijg ik Nat open.
    Na een tijdje (xbox uitgeweest voor een bepaalde tijd) vergeet hij de instellingen.Dus Upnp werkt dus alleen als de aparaten aanstaan terwijl Upnp geactiveerd word.
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat zeiden ze bij Zyxel ook zelf dat je modem/router de instellingen na een tijd reset/vergeet? Het is geen bug in de firmware ofzo, maar echt zo bedoeld? Dan stel ik me toch vragen bij het nut dat zij zien in UPnP..
     
  20. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er ook niks van:mad:
    Maar als je nog tips heb?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina