1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik heb de x41 en ik vind de a40 beter ook qua chat
     
  2. COLOSSUS NL

    COLOSSUS NL Not old, just Older

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    29
    Zo Robin, das duidelijke taal!;)
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Voor zover ik weet heeft de X41 juist niet meerdere speakers per oor. Ik koop hem zeer waarschijnlijk morgen en heb als vergelijkingsmateriaal de Sharkoon Xtatic 5.1. Op internet vind je ook heel veel reviews, zowel geschreven als video (youtube).

    Dat heb ik zelf ook geprobeerd, maar dat werkt niet, je heb de ene headset op je oren met gamegeluid en chatgeluid, als je dan wilt praten moet je de xbox 360 headset in je controller doen, dan praten, en hem er dan gauw weer uithalen. Laat je hem erin zitten dan gaat het chatgeluid via de Xbox 360 headset, maar die zit niet op je oren, want daar zit je gamegeluid headset al, dus dan hoor je geen chatgeluid. Snap je het nog? :+
     
  4. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    ik snap hem nog. Maar had daar geen last van.
    Ff de chat instellen op speakers only.
    Dan krijg je game en chat bijde door je headset
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, maar dat is niet ideaal, ik zou dan voor een headset met een (werkende) mic gaan.
     
  6. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    weet ook niet of je toevallig ook nog een ps3 hebt? Ook altijd handig om te checken of de voice ook daarop werkt
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    daar werkt de voice niet op (zit geen blue tooth op)... meedere speakers per oor betekend niet dat het beter is.
     
  8. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    je maakt het wel weer lastig.

    toch blijf ik bij de x41.
    - geen kabels (heb er al genoeg)
    - geen losse mix-amp erbij hoeven bestellen
    - wel een mic. handig voor chat
    - beter omsloten om je oren
    - de kosten
    - had ik draadloos al gezegt?

    Niet dat ik ze heb kunnen vergelijken hoor. maar dit begrijp ik uit andere reviews.
     
  9. COLOSSUS NL

    COLOSSUS NL Not old, just Older

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    29
    Als draadloos je voorkeur heeft kom je met de X41 van Turtle beach goed weg!
     
  10. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Astro al the way..!! btw de Astro is ook wireless als je die alleen op je hoofd zet.. Alleen je hoort niks.. ( having a bad hairday today.. )
     
  11. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    als je dan toch niets hoort kan je net zogoed helemaal niets op hoofd zetten.

    *hmm* scheeld weer geld:b:
     
  12. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu heb ik misschien een probleem.

    Volgende maand ga ik naar lan alleen dan mogen er alleen headsets gebruikt worden met usb voeding en niet met externe stekker.

    Bestaat er misschien iets dat je de stekker van de adaptor in een tussenstuk doet waarna die naar usb gaat?

    Dus Stekker - tussenstuk - usb ( in plaats van stopcontact)

    Dus eigg omgekeerde van iphone wat usb - tussenstuk - stopcontact is
     
  13. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou een apparaatje moeten zijn wat 220v omzet in 5v die je nodig voor USB.. Dus je hebt een stekker van de HS die je om zou moeten zetten in USB.. USB levert nooit dezelfde stroom die je van de stekker zou krijgen naar mijn idee..

    ik heb eens google geraadpleeg maar ik kan niks vinden, wat betreft jouw probleem.. Welke headset heb je dan??
     
  14. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Sharkoon X-tactic 5.1
    Iedegeval bedankt voor het kijken, ik heb ookal beetje gezocht maar nog geen resultaat, best jammer :p
     
  15. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch maar even een astro kopen..:D
     
  16. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik ze ook leasen :p
     
  17. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    uhmmm als je een amp hebt met dolby headphone uitgang of bijvoorbeeld de mixamp dan is het geluid dat uit je sennheiser komt (afhankelijk van het model) net zo goed dolby als in headphones met meerdere drivers. Het is natuurlijk nooit 'echt' 5.1 of 7.1 zoals dat is met speakers om je heen in je kamer, maar het effect is er wel degelijk. zeker meer dan stereo...
    vraag me niet hoe het precies werkt maar ik geloof dat de dolby amp de geluiden uit de game of film die naar je headphone worden gestuurd als het ware verschillende miniscule delays meegeeft (paar ms) waardoor door de kleine vertragingen en versnellingen je het waarneemt alsof het uit een andere richting komt.
     
  18. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    kijk je hebt maar twee trommel-vliezen. Al heb je 100 speakers om je heen. Je oren reduceren het tot stereo, en creeeren zelf adh van decibel ,vertraging, trillingen en het verschil hierin tussen de twee oren onderling wederom een ruimtelijk effect.

    Een 5.1, 7.1 of mij part 100.1 set in je woonkamer, creeert ook een virtueel effect voor je oren. Want een voorbij vliegend vliegtuig irl zijn in princiepe een oneindig veel geluidspunten.
    Dus met de goeie drivers/software is het mogelijk om met minimaal 2 geluidspunten, een bijna perfect surround effect te creëren. Dit is wat dolby headphones nu probeert. Het zal de komende jaren alleen maar beter worden.

    En mark my words: "alle systemen zullen max 2 geluidpunten nodig hebben om een surround geluid te creeën"

    Dus wees zuinig op je 4-speakers per oor hoofdtelefoontje, het worden collectors-items_0/
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2010
  19. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met dit ding: [​IMG]

    Mijn sharkoon mic is stuk en mijn orginele xbox headset ook bijna.

    Dus wil ik deze misschien kopen, heeft iemand er ervaring mee? IGN gaf hem een 7.5 gemiddeld en 8 voor kwaliteit audio uit..

    ps. het is een Modern Warefare 2 Throat Communicator for XBOX360 van Mad Catz
     
  20. christab

    christab Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik bedoel met de senheisser is wat neurtaler wat minder kaboem en heb hem op een 5.1 amp aangesloten
     

Deel Deze Pagina